Antenne soms wel soms niet

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Masacur
Zere vingers van het typen..
Berichten: 647
Lid geworden op: 22 sep 2008, 12:44
Type MR2: SW20/21/22
Locatie: Japan

Antenne soms wel soms niet

Bericht door Masacur »

Hallo,

Mijn antenne van SW20 deed het toen ik de auto kocht. Toen ik naar huis reed ging die opeens naar binnen. Sindsdien is die maar enkele keren naar boven gekomen.

Nu had ik hem dit weekend los gemaakt en weer erin gezet (met een relais van een andere SW20), toen deed de antenne het weer. Maar ik zat een aantal minuten naar een CD te luisteren en toen ging die naar een aantal minuten weer naar binnen.

Iemand een idee hoe dit kan? Zou het in de bedrading zitten?
Zou het kunnen dat de antenne kabel achter in de radio niet goed zit? (Daar heb ik namelijk nog niet gekeken)

Bedankt.

Het is geen ramp want ik luister toch niet vaak naar de radio. Een rijdersauto heeft geen radio nodig ;)
De collectie:
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
conan1068
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 145
Lid geworden op: 23 jul 2012, 13:56

Bericht door conan1068 »

Hi Masacur,

met het risico uitgelachen te worden, vroeger heb ik een aantal geluidsinstallaties gehad die alleen gebruik maakten van de antenne als de radio en of RDS ingeschakeld was. Als je cassettes of CD's afspeelde zakte automatisch de antenne weg, kan dat bij jou ook niet het geval zijn ? Dat de antenne er maar een paar keer uitgekomen is als hij bijvoorbeeld een RDS signaal opving ?
Probeer hem anders eens op radio te houden en kijk of de antenne dan ook wegzakt.
suc6
Gebruikersavatar
Watchdog
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 286
Lid geworden op: 21 jun 2009, 13:21

Bericht door Watchdog »

Ik vermoed ook het bovenstaande. Probeer eens als de antenne weg zakt tijdens het besluiten van een cd over te schakelen naar de radio. Komt de antenne dan weer terug omhoog?
Gebruikersavatar
Masacur
Zere vingers van het typen..
Berichten: 647
Lid geworden op: 22 sep 2008, 12:44
Type MR2: SW20/21/22
Locatie: Japan

Bericht door Masacur »

Bij mijn radio en ook standaard bij de SW20, is de radio zo geschakeld dat de antenne niet terugzakt als bijvoorbeeld naar CD wisselt.
Mijn antenne komt niet omhoog ook als de radio een tijdje om FM staat, ik heb ook TA(/RDS?) aangezet.
De collectie:
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
Gebruikersavatar
Watchdog
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 286
Lid geworden op: 21 jun 2009, 13:21

Bericht door Watchdog »

Dan inderdaad misschien toch een los contactje ergens, waarschijnlijk bij de radio. En anders een kabel breuk maar die kans is kleiner.
Plaats reactie