Boost nooit over 0,5 bar JDM gen2 turbo

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Boost nooit over 0,5 bar JDM gen2 turbo

Bericht door CelicaTwinCAm »

Beste heren,


ik ben nu sinds november 2013 in bezit van een jdm 92 turbo. Ik heb een aantal weken geleden een raidhp boostmeter in laten bouwen en op deze meter komt mijn boost nooit boven 0.5 bar uit. Nu ga ik er van uit dat de meter accuraat is, wat zou betekenen dat ik ergens een boost lek heb??

stationair draait ie soepel rond 800 toeren warm, +- 1400 toeren koud. Wat zijn de meest voor de hand liggende problemen??

bij voorbaat dank,
rsevo6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 906
Lid geworden op: 02 jan 2007, 09:30

Bericht door rsevo6 »

Voor een '92 is max boost 0,6, dus zit je niet ver vandaan. Mogelijk toch metertje niet helemaal correct?
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Metertje kan best een afwijking hebben, stel dat deze wel goed is dan zou je een boost lek kunnen hebben inderdaad.
Afbeelding
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

ok ja ik meende ergens 0,8 gelezen te hebben, geld dit voor 94+ dan? Dan zal het allicht meevallen, er vanuit gaande dat 0,5 op het metertje staat voor 0,45-0,55 werkelijk.
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

tijd voor een boostcontroller dus:)
Gebruikersavatar
Sybren MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:29
Type MR2: AW11

Bericht door Sybren MR2 »

Gen3 94+ stock 0.9 bar,met bpu max veilig 1.2 bar hoger kan maar dan doet de ct20b weinig meer.

gen2 kan met bpu ook wel 0,9/1 .0 bar draaien. Veel hoger is.niet raadzaan zonder stalen koppakking en 440cc injectoren
Supra Superwhite MKIV 95 TT BPU+ & CBR 600RR
"True MR2 love will never die"
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

welke bpu's zou je adviseren? Ik heb al een andere ic en hks filter...
Gebruikersavatar
Sybren MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:29
Type MR2: AW11

Bericht door Sybren MR2 »

- side mounted intercooler ( greddy style) goed tot +- 400pk.
- 3inch downpipe,en 3 inch uitlaat. vooral veel koppel winst en sneller opspoelen.
- Cold air intake
- boostcontroller mbc kan maar het liefst goede ebc.

scheelt dat je al een ic en intake hebt.

nog ff een downpipe en uitlaat scoren, boostcontroller als je op safe wil meteen een elektronsche heb zelf de apexi Avc-r 8)

voordat je echt de druk omhoog schroeft is het wel handig om te weten dat olie,filters etc in goede staat zijn. maargoed dat was je al wel duidelijk:).

stock gen2 ecu 0,82 bar fuel cut, kan je weghalen, of een Fcd kopen maar weet waar je dan aan begint goede boostcontroller is dan vereist.
greetz
Supra Superwhite MKIV 95 TT BPU+ & CBR 600RR
"True MR2 love will never die"
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

ok ja beurtje met olie, oliefilter en bougies komt ergens in september. Wat ik dus moet nog moet scoren:

Uitlaat en downpipe (Berk?, +- 600 euro?)
Apexi Avc-r ( 600 euro)
FCD (100 euro)

Nu nog iemand die het wil/kan inbouwen....??
rsevo6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 906
Lid geworden op: 02 jan 2007, 09:30

Bericht door rsevo6 »

Als je serieus bezig bent, dan heb ik naast de uitlaat die ik je al aanbood nog wel meer opvoerspul liggen die mogelijk interessant kunnen zijn:

- zoals genoemd de speciale handgemaakte dubbele uitlaat
- zeer zeldzame ARC side-mount intercooler (op plaats van de originele IC)
- CT26 stage 3 turbo (max 325/350PK mits met de juiste add-ons))
- misschien heb ik een katvervanger pijp (moet ik nazien)
- misschien heb ik een berk downpipe (moet ik nazien)
- digitale blauwe boost display (nieuw) voor montage in je klokkenunit ipv O.E. boostmetertje

En als ultieme upgrade: een CT15A complete turbo/spruitstuk combinatie van een Gen5 Toyota Levin, kan ook tot ca 325/350PK maar spoelt veel sneller op den een CT26 of CT20. Past zo op je blok, moet alleen de downpipe voor aangepast worden.
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

Ik ben inderdaad serieus, al is mijn cashflow nog niet zo dat ik dit in een ruk kan doen. Dit zou vooral met betrekking tot de montage veel geld kunnen besparen maar het is nu nog moeilijk om bijvoorbeeld 3000 euro te sparen om zo het meeste in een keer te kunnen in. Ben een maand geleden afgestudeerd maar nog geen werk gevonden, vandaar dat ik nu een fulltime bijbaan heb. Ik verwacht echter binnen pakweg een half jaar en dergelijke investering te kunnen doen.
rsevo6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 906
Lid geworden op: 02 jan 2007, 09:30

Bericht door rsevo6 »

OK, contact me tegen die tijd maar eens als je nog wat zoekt.
Best mogelijk dat ik dan nog wat heb liggen, want heb geen haast om te verkopen..;D
Plaats reactie