Reacties Bourtange 2014

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Reacties Bourtange 2014

Bericht door jaapio »

Bourtange 2014.

Tja wat kunnen we ervan vertellen. Bourtange, derde editie. De eerste was ik er nog niet bij. Wist van het bestaan helemaal nog niet af omdat we nog geen MR2 hadden. Maar met de aankoop van een MR2 in 2013 is er een wereld open gegaan.

Nu kan ik zeggen, MR2-mooi, Italië-mooi, Emmeloord-mooi, Schwarzwald- ja das ook mooi, Bourtange-heel mooi…..waar vind ik dat dan? Wwhhaaaaa niet bij fonq…met een Q.

Ahum vorige jaar tijdens Bourtange was het Bert en Ernie en dit jaar was het “mooi”.

Anyway, een jaar naar uitgekeken. Vorig jaar hadden we ons zo goed geamuseerd dat we 2014 er weer bij wilde zijn. Vakanties en vrije tijd er helemaal op aangepast. Dus Bourtange 2014 viel mooi in de vakantie van Yvonne. Ja das mooi. Een week ervoor was het Schwarzwald wat de klok sloeg. Een top week gehad, een nieuwe wereld voor ons. Dan kom je ’s maandags thuis en heb je veel te doen. Dan zitten we aan een ontbijtje en krijgen we het idee om wat eerder naar het hoge noorden te vertrekken. Wat let ons? Niks, vakantie is wat het is. Op de valreep een TRD motorkruis op de kop getikt. Woensdag nog even naar de Toyota dealer een comfort knipperlichtschakelaar laten inbouwen. En dan woensdag avond eens gaan koeleloeren waar een leuk hotelletje is in de buurt van Emmeloord zodat we Arjan en Jelona met een bezoekje kunnen vereren. En dan vind ik een B&B in Marknesse. Ziet er leuk uit. Maar eens bellen of er wat vrij is. Een vriendelijke dame verteld me dat er wat vrij is inderdaad. Wel belangrijk dat ik zo even naar buiten kan gaan om een longtorpedo tot mij te nemen. Dat was geen enkel probleem. Kijk, dat is dan weer mooi.

Donderdag 11 september 2014.

Na een bak koffie, ontbijtje en meer van die dagelijkse zaken maken we ons op voor vertrek naar Marknesse. Nog een laatste blik op buienradar en voila, de voorspellingen zijn voorbeeldig, jaha voor het hele weekend zijn ze super. Wat later is het weer byby Brunssum, hopla weer weg uit sesamstraat. Bertju ligt alweer in dromenland op Yvonne’s schoot. Hij vind het geweldig zolang hij er maar bij is. De rit verloopt relaxed. Lekker op het gemak zonder gejakker komen we in de Buurt van Emmeloord. Onderweg nog even met Arjan gebeld en helaas valt ons plan een beetje in duigen. Heb je als je alles op het laatste moment gaat doen hahaha…..niet erg doen we een volgende keer beter en dan is het wel mooi.
We rijden Marknesse in. Een klein dorpje. Food, we hebben honger. Ondanks het middaguur lopen we toch een frietetent in. Frietje saté met mayo hahaha….. en dan op zoek naar onze slaapplek. Een lange weg midden in het landschap zo vlak als een spiegel. Her en der een huisje of boerderijtje. Heel even zaten we verkeerd maar al snel waren we waar we wezen moesten zijn. Leuk huisje, leuk opritje, tis al mooi. Een bordje met “hier melden” gaf aan waar we moesten zijn. Eerst Bertju maar even de blaas laten ledigen. Een vriendelijke dame komt ons tegemoet. U bent de familie Ook? Jaha…..who els. Het is warempel net als in het tv programma Bedandbreakfast. Heeft u een goede rit gehad, was het een lange rit, mooi weer hè, U heeft geluk met het weer en meer blabla….en dat is mooi. De dame gaat ons voor naar ons vertrek. Overal zien we hoekjes waar je kunt zitten tussen het groen. Op elk tafeltje staat een asbak. Zouden ze zelf ook roken dan? Dan gaat de deur van onze kamer open. Whoohoo…een ruime kamer. Het vriendelijke interieur komt je tegemoet. Dat ziet er super uit. Hier staat een senseo apparaat, een water koker. Als u wilt kunt u gratis koffie of thee pakken. Hier is de badkamer. De tv moet U aanzetten middels deze knop. Een knop omzetten van een verlengkabel. Op tafel ligt de code vaan gratis wifi. Aan alles is gedacht. Wat een luxe zeg. Hoe laat wilt U ontbijten, vraagt de dame. We ontbijten tussen 8.00 en 10.00 uur. Nou 8.00 uur is mooi.

Als eerste een bakkie koffie en thee. We planten ons neer op één van de vele zitjes tussen het groen. De zon schijnt heerlijk en het is even rust in het boerenlandschap. Jaha, goede keuze dit. Dan de boel installeren en…oh oh…moe. Even een dutje doen. Na het dutje hebben we het plan om even in Giethoorn te gaan kijken. De rit via boerenlandwegen was op zich al erg mooi. In Giethoorn zelf…..tja geen geduld om goed te gaan kijken een aangezien het al bijna etenstijd is besluiten we naar Urk te rijden. Gaan we daar een visje eten. Wie had gedacht dat we ooit nog eens in Urk zouden komen hahaha. Leuk stadje is dat. We rijden wat rond een zeer kleine straatjes. Op een plek waar alle overleden vissers genoemd worden stappen we even uit. Tjonge dat zijn er nog al wat die verdronken zijn.
Bij de jachthaven vinden we mooi parkeerplekje. Vlak voor een restaurant waar je een lekker visje kan eten, en dat doen we dan ook. Net als we zitten komt er een wat ouder koppel langs ons tafeltje lopen. De man gebied z’n vrouw zo te gaan staan dat de boten op de achtergrond zijn. Nee nog wat naar links, nog iets naar links, nog meer naar links, zegt de man. Oooohhhhhhh….niet de boten moeten op de foto maar onze MR2. Ik zeg tegen de man dat hij er ook wel even in mag zitten hahaha….en dan verteld de man dat ze zelf een MG cabrio hebben en dat ze daar erg van genieten.
Het visje is heerlijk ondanks ik niet zo’n vis eter ben. Maar een lekkerbekje is mooi…uuuhhh lekker. Tijdens het eten hebben we het over Bourtange. We hebben er zin an. Rijden we morgen via Lemmer om in een treintje naar Bourtange te gaan samen met Bart. O en Anton? Tja…..hun vertrekken rond 14.30 uur. We Benne meestal vroeg uit de veren. We gaan lekker binnen door richting Bourtange en maken er meteen een toertochtje van.

Eenmaal weer in onze kamer scoren we een lekkere douche, tv aan, bakkie erbij. Tjonge wat een weelde zo. Bertju vind het ook prachtig en ligt ook lekker op bed. Als we gaan slapen leggen we Bertju naast me op de grond in zijn eigen mandje. Hij is moe en duikt meteen weer onder zijn dekbedje. Die is weer onder zeil hoor…..mooi hè haha….
Ook wij gaan onder de wol. Gooooooodnight…..en ja hoor van korte duur. Daar heb je ons heerschapje weer. Met zijn neus tikt hij mijn neus weer voorzichtig aan tot ik wakker ben. Zodra hij ziet dat ik wakker ben duikt hij zijn mand weer in. Waarom hij me wakker maakt? Omdat meneer zijn dekbedje uit de mand is gevallen en die wilt hij over zich heen hebben. Dat tafereel speelt zich drie keer af die nacht. Dus echt goed geslapen heb ik niet. Zoals gewoonlijk wordt ik ook nog eens weer vroeg wakker. 5.30 uur. Ik sta maar op. Yvonne ligt nog te snurken en Bertju wilt Yvonne weer wakker maken. Eerst maar even naar buiten meneer, laat Kroepie nog maar wat slapen. Het weer ziet er goed uit. Wel nog wat fris zo op de vroege morgen maar ondanks de lichte nevel die over het landschap hangt ziet het er goed uit. Samen met Bertju lopen we even naar de MR2 die fijn onder een afdak staat. Ook daarmee is alles goed. Her en der pist meneer tegen bomen, planten en struiken. Ook dat is weer gedaan.
Ook Yvonne is wakker. We maken ons langzaam op voor Bourtange. Jjuuhhuuuu….we hebben er echt zin in. Iets voor 8.00 uur lopen we naar de plek waar het ontbijt klaar staat. Een gezellige kamer met wat tafeltjes, drie in totaal. Allemaal zeer gezellig en uitgebreid gedekt. De geur van verse broodjes komt je tegemoet. De vriendelijke dame wijst ons het tafeltje waar wij mogen gaan zitten. Tjonge zeg. Eitje, schaaltje vers fruit, schaaltje yoghurt, koffie, thee…alles is er. Wat later komen ook de andere gasten binnen. Een uit de kluiten gewassen Duister met zijn vrouw. Gutemorgen, zeggen we in koor. Weldra zijn we aan het smikkelen en smullen, heel mooi.

Time to leave. De MR2 is weer beladen met bagage. We rekenen af, geven de vriendelijke dame een groot compliment voor de goede zorgen. Wat later verstoren we de stilte met de remus sound. Al helemaal onder dat afdak hahaha…… tomtom in gesteld om snelwegen te vermijden en we kunnen gaan. Bourtange here we come.
Heerlijk weertje alweer. Dakje open en genieten van alles wat zoal tegen komen. Jipsingboertange, heeeeee…dat plaatje kennen we. In 2005 zijn we daar ook geweest met de motorclub, als we langs het bewuste kroegje rijden. Krijg nou tie…..ja die en die Benne mooi hahaha…. Een bord langs de weg die waarschuwt voor steenslag. Gloeiende miljaar, das nie best. Niet zo mooi dus. Heel langzaam rijden we verder. Het lijkt niet op te houden. In de spiegel zie ik een auto aankomen die het schijnbaar niet boeit dat z’n auto gezandstraald wordt door al die steentjes. Snel duik ik een oprit op. Vrrooeeeaaaaammmm….komt die knakker langs gescheurd. Dat doen we zo een paar keer. Duik dan een zijstraat in en die komt weer uit op de steenslag weg. Heel langzaam overwinnen we dit obstakel zonder kleerscheuren zeg. Aaaaaaha…we zien een garage waar we de MR2 even kunnen wassen. Ontdoen van alle bieskes op de bumper en alle haren van Bertju even uitzuigen. We gaan immers naar een MR2 meeting en dan mag je autootje er wel een beetje proper bij staan niet! Kan daar zelf ook meteen een plasje doen en met een schone MR2 gaan we verder. Bourtange, we benne er. Kijken of we de weg nog weten. Ja hoor….camping het plathuis. Bekend terrein ook al is het alweer een jaar geleden.

We draaien het trekkersveldje op en daar staat die dan. The place to be. Een prachtige tent, groter als die van vorig jaar. Joohooo daar heb je Rob al en nog een knul. Ben z’n naam ff kwijt. Carolien zit broodjes te smeren in het zonnetje. Jaaaaaaaa voelde als thuis komen. We zijn de eerste. Drinken een bakkie en de flauwekul zit er al meteen goed in hahahaha. Zoek er maar eentje uit, zegt Rob doelende op de hutjes. Hutje 5 maar. Daar staat de zon op en op die manier zal het er iets minder vochtig zijn ivm met mijn knookjes. Kijk wie we daar ook al hebben. Een mooie grijze sw20 spyder draait het trekkersveldje op. Pieter en Peggy zijn ook al geland. We laden de MR2 uit, installeren ons in het hutje en……Bourtange 2014 is voor ons nu echt begonnen. En dat is ook mooi!

Alles is al geregeld. Alles is al gedaan. We dachten misschien nog ergens mee te kunnen helpen maar dat hoefde dus niet. Langzaam maar zeker druppelen de andere gasten ook binnen. Het wordt steeds gezelliger. Bertju, de charmeur, heeft al vriendjes gemaakt hoor. De kids van Rob en Carolien hebben een speelmaatje gevonden en ravotten lekker op de gras. Heeeeeee daar heb je Tjerk ook. De heren sluiten de tap aan. De koppijnmaker. Dat zit dus ook al goed. Anderen zijn hun tentjes al aan het opzetten. Dit jaar is het een leuke indeling. Tussen de hutjes staan al snel allemaal tentjes.

Aan het geluid van de AW11 hoorde ik dat Hu en Il, Jaq en Robbie er ook aan komen. Die hebben wat file leed gehad zeg. Peter en Sonja, Volkmar en Andrea, Anton, Bart O om er maar een paar te noemen. Ook komen Robke en Thea even langs in hun Mini. Wat een vet karretje is.….erg leuk al die bekende gezichten. Al snel is het gezellige boel. Etenstijd, warm en koud buffet. Dat ziet er weer super uit. Alles weer tot in de puntjes geregeld hoor. Al snel zit iedereen te smikkelen en te smullen. Zodra de zon aan het zakken is heeft de tap het niet meer rustig. Na het eten is het zeer gezellig in de tent. Geen muziek, geen orkest, alleen maar het geluid van kwebbelende lui. Ook ik waag me weer eens aan een moedermelkje. Een glaasje geel schuimend bier. Das alweer een tijdje geleden zeg. Bertju is doodop. Die wilt slapen. We pakken zijn mandje en dekbedje en zetten die op een tafel waar niemand zit. Ondaanks de drukte slaapt meneer lekker.

Oei, en dan, de camping bazin. Er zijn klachten vanwege de herrie. Herrie? Das niet zo mooi maar herrie? Er is geen muziek niks alleen dan pratende mensen. Sssssttttttt…..hoor je een paar keer. Sssssttttttt…alsof er luchtbedden leeg lopen. Voor ons en Jaq en Robbie eigenlijk wel tijd om te gaan slapen. Bacchus heeft toch al wel zijn werk gedaan bij mij hoor. Oh oh….voel de uitwerking van die paar biertjes al. Yvonne en ik liggen beneden van de stapelbedden. Bertju in het hoekje en Jaq en Robbie kruipen naar boven. Nog wat slap geouwehoer en ondanks de feestgangers in de tent is al snel snurken geblazen niet wetende wat voor een nacht me te wachten staat. Na nog geen twee uurtjes staat m’n blaas al op knappen. Nondesju. Als een dief in de nacht probeer ik zo stil mogelijk te zijn. Wil de anderen niet wakker maken. Oh oh…voel de kater ook al opkomen. In de tent hoor ik nog wat geroezemoes. Zucht…de druk is van de ketel. Heel stil kruip ik weer de warme slaapzak in. Weer twee uur later. Gloeiende wat een zeik zeg. Ja in me blaas, mot er weer uit om vervolgens rond 5.30 uur vriendelijk begroet te worden door Bertju en met, ja wel weer een volle blaas. Ik hoor Yvonne roepen naar Bertju dat hij me moet laten slapen. Maar ik ben al wakker met een bonkende kop. “heb je een pijnstillertje” vraag ik aan kroepie. Weer heel stil me nest uit. Daar staan ze dan. Nat van de ochtend nevel. Een veldje vol bolides. En alweer snel pissen. Als ik de tent in kom is daar een bom ontploft lijkt het. Overal troep hahahaha. Water, water moet ik hebben. Eerst die pijnstiller hoor. Met m’n duffe kop vind ik water. Koffie, i need koffie. Na wat zoekwerk vind ik koffie, filterzakjes en kan koffie maken, als ik weet hoe die zetter werkt en hoeveel schepjes koffie ik in de filter moet doen…. hahahaha. Weldra pruttelt de koffie. In de tussentijd lijkt het me slim om wat te bewegen. Ik ga puin ruimen. Alle tafels staan vol met glazen, bekertjes en andere rommel. Asbakken leeg maken en uitspoelen. Glazen opruimen, troep in de vuilnisbakken. Tafels afvegen zodat die schoon zijn voor het ontbijt. Koffie is klaar….en….bahbah lijkt wel een water bakkie. Nog maar een sterker bakkie zetten. Yvonne is er ook al uit. Langzaam aan ontwaakt Bourtange. Haaaaaaa…ben niet de enige met een duffe kop hahaha……de sporen van de gezelligheid is van enkele gezichten af te lezen.

Het duurt nog even eer het ontbijtje komt. Douchen….Yvonne gaat als eerste en daarna ga ik. Enkele hebben al een douche gescoord. Pijnstillertje werkt goed en weldra is de koppijn geschiedenis. Als ik uit de douche kom zijn enkel al aan het ontbijt begonnen. De zon komt al langzaam op. Enkele zitten buiten en weer anderen zitten binnen te ontbijten. Heerlijk die eerste zonnestralen die een voorbode zijn van weer een mooie dag.

Van Rob krijgen we te horen wat de planning is van de dag. Als eerste naar de vestiging. Kan je zelf wat rond lopen of een terrasje pikken. Daarna de toertocht, uitgezet door Robke honda en Peter lok. Na de toertocht is er de BBQ. Voor we vertrekken naar de vestiging worden auto’s ontdaan van de ochtendnevel. Zo her en der worden er heel wat af gekletst bij de bolides. Nieuwe aanwinsten worden geshowd, adviezen vliegen in het rond, een echte auto meeting dus.

Time to leave. Een wandeling naar de vestiging. Mmmm als ik dat maar red, zeg ik tegen Kroepie. Heb al veel last van de knoken. Als we bijna de camping af lopen zeg ik tegen Kroepie dat het me niet slim lijkt om door te lopen. We besluiten terug te gaan. Teveel pijn. Carlolien komt net het trekkersveldje af gereden. We kunnen mee rijden maar dan moet er het een en ander van de achterbank af. Och we pakken de MR2 gewoon. Carlolien zegt dat we gewoon door kunnen rijden ondanks dat het voor verkeer is afgesloten. Aaahhhaaaa. Dat doen we dan ook, kunnen we er toch bij zijn. Iedereen gaat z’n gang. Wij gaan op een terrasje zitten. Ice tea…en wat snoep uit het snoepwinkeltje. Tijd vliegt echt als je het “mooi” hebt. Robbie rijd met mij terug, Yvonne wandelt terug.

En dan gaan we aan de toertocht beginnen. Robke Honda is er al en gaat de Wild Bunch leiden. Ja das ook mooi! Even is er onduidelijkheid. Gaan er twee groepen rijden? Een langzame en een snelle? Tja….we volgen maar. Al snel gaat het Wild Bunch waardig in één grote groep. Bij de eerste stop horen we al dat het voor sommige wat te snel gaat. Ook van mij mag het iets rustiger om zo ook wat aan sfeer snuiven te kunnen doen. Robke dacht dat het al wat rustiger ging, ging ook niet echt erg hard maar iets rustiger mag wel, zo horen we her en der. And so be it, mooi. Een hele leuke toertocht richting de hunebedden. Dat is dan ook de stop. Bijzonder zeg, als je dat nog nooit gezien hebt. Tevens een versnapering op het daar aanwezige terrasje. En dan gaat de rit weer verder in twee groepen. Eentje gaat richting een supermarkt, zo is de bedoeling. Even weer wat onduidelijkheid…wie gaat nu waar naar toe? Achter me zie ik dat enkele draaien en weg rijden. Voor me blijft alles stil staan. Dan draaien wij ook maar hahahaha. Dan blijken we in de groep te zitten die verder gaat toeren. Go Robke, Go. En zo krijgen we heel wat te zien tijdens de toertocht. Mooi hoor. En dan, wat krijgen we nou? Een vee rooster? Gaan we beestjes kijken? Neeeeeee geen beestjes maar “De Hel van Bourtange”. We komen op een weg terecht waarbij je vullingen uit de kiezen worden gerammeld. Een oude weg uit de Romeinse tijd lijkt het wel. Ik ga echt niet hard over deze weg rijden. Het rammelt en rammelt, wat een weg zeg. En naast die weg een mooie gladde geasfalteerde fietspad. Heel in de verte zie ik m’n voorgangers maar dan ben ik het gerammel toch zat, ik ga het fietspad op. Yyyiiiihhaaaaaaa en vlieg ik de andere rammelaars voorbij hahaha…..beetje asociaal maar met minder gerammel. Die paar wat al verder wag waren staan dan stil. Robke komt aan lopen….olala dit had ik ook niet gedacht, roept hij hahaha….tja we motte toch verder. Yvonne vond dat ik maargewoon rustig door moest rammelen en niet meer op het fietspad moest gaan rijden. Als een goed echtgenoot luister je naar je vrouw. En dan…..ja duhhhh…de hele meute die dan achter me rijd komt dan voorbij gevlogen via het fietspad hahahaha……en als één schaapje ….wij dus ook weer het fietspad op. Zo dat hebben we achter ons gelaten. Wat een rammelende spanning was dat hahaha.
En zo gaat de toertocht weer verder over normale wegen. Moet zeggen dat het een mooie toertocht was, chappeau Robke. Eenmaal weer bij de camping is het de bedoeling om een groepsfoto te maken van alle aanwezige bolides. Dit op het grote veld. Indrukwekkend zo al die emmers op een rijtje.
Wat later, eenmaal weer terug op het feestveld, krijg ik een klap met de hamer. Ben doodop. Na twee slechte nachten vallen me de ogen dicht. Iedereen zit wat te kletsen in de zon. Nou ik doe even de ogen dicht hoor en kruip het hutje in. Heerlijk is dat, even lekker geslapen. De slager komt eraan, het vlees voor de BBQ wordt gebracht.
En dan roept Rob, tijd om te eten rakkers. De fik gaat in de BBQ. Er is meer dan genoeg, het is heerlijk. Het is mooi. De salades benne ook mooi…..het is vooral lekker.
Na het eten zetten we wat tafels bij elkaar. De drank vloeit rijkelijk. Iets met 34 en fightling….olala das mooi. Wil niet dezelfde fout maken als de dag ervoor, dus ik drink alle kleintje pils….whhhaaaaaa of dat wat uit maakt hahaha. Och een fightlingetje is ook niet slecht, wat zeg ik…das ook mooi. Het is super gezellig, er wordt heel wat afgelachen. Echter, met een rit in het vooruitzicht besluiten we toch maar weer redelijk op tijd te gaan slapen. Ondanks dat er nu meer herrie is als de dag van gisteren zijn er deze reis geen klachten. Ook buiten de tent is het een dolle boel. En dan…..het is echt van de zotte…..ik begon al te snurken voor ik sliep hahaha….hoor Yvonne nog roepen, die is al weg. Neeeeheeee…ben helemaal niet weg, roep ik als ik m’n eigen snurk hoor, mooi hè ;)
Hopelijk wordt het een betere nacht. Nee hè. Weer wakker worden om te gaan zeiken zeg. Asjemenou, de heren staan nog altijd buiten te lallu…. Het is net 2.00 uur. Ook in de tent is er nog rumoer. Nou geniet er maar van hoor. En weer als een dief in de nacht kruip ik zo stilletjes mogelijk m’n trappelzak weer in, in de hoop nu eens door te slapen. Ik wordt wakker van Bertju. Heel zachtjes drukt hij zij kopje tegen m’n hoofd aan. Meneer komt me even knuffelen. Yvonne roept zachtjes, Bertju niet doen. Bertju gaat door met knuffelen. “ben al wakker”, roep ik zachtjes tegen Yvonne. Zachtjes kruip ik er weer uit. Het is 7.00 uur. Woohooo….toch een paar uur lekker geslapen. Stil, heel stil, pak ik me spulletjes, Bertjus riem en ga naar buiten. In het sanitair gebouw zie ik iemand zwaaien. Tjonge nu al ochtend gymnastiek doen…..wie doet nu zo iets? Het is wel mooi.
Bertju zet ik even vast en ga dan snel even de blaas ledigen hoor. Sonja zie ik al staan tandjes poetsen. Ohw ben dus niet de eerste die uit de veren is. Ook Peter is er al uit. Goh, Bacchus is me vandaag beter gezind zeg. Niet zo duf als gisteren. Peter is al koffie aan het maken en Sonja en ik beginnen weer met puin ruimen. Nu waren er wel twee bommen ontploft hahaha. Aaahhhh daar is Il ook alweer….wat later ook Hu…..dan komt Rob de tent in. Oei…..te veel gemiept Rob? “heb er alweer een beeld bij” roept Rob hahaha…..nu heeft hij teveel geofferd aan Bacchus hahaha….
Bourtange ontwaakt. Zonnetje schijnt alweer en maakt van het geheel een nog mooier geheel. Carolien wordt overvallen door felicitaties, ze is jarig, hieperdepiep.
Ontbijtje is ook weer prima verzorgt. Lekker eitje erbij. Enkele pakken hun spulletjes al in. Het is een bedrijvigheid na het ontbijtje.

De eerste nemen afscheid van een geweldig weekend. Zo zien we dan ook de eerste vertrekken. Ook wij maken ons op voor de rit huiswaarts. Pieter vraagt hoe wij rijden, via Duitsland of via zwolle. Maakt niks uit denk ik. Dan kunnen we samen op rijden toch, zegt Pieter. Doen we dat want dat is mooi….hahaha….
Dan roept Pieter “hey Jaap, als ze allemaal uitgekwijld zijn bij je MR2 kunnen wij ook gaan hè” hahahaha
Bertju lag al lang en breed te slapen op de stoel. Wakker worden vriend, we gaan naar huis. We nemen van iedereen afscheid en kunnen dan ook gaan, on the road again.
Wij volgen Pieter. Nu gaat het wat rustiger als de toertocht hahaha. Nu ben ik eens benieuwd wat dat gaat schelen in tijd, zeg ik tegen Yvonne. We draaien de snelweg op en….ohw we gaan toch via Duitsland. Ineens zie ik de knipperlichten van Pieter, we gaan de snelweg af en tomtom van ons geeft aan rechtdoor. Aankomst tijd was 14.35 en ineens is het 15.00 uur. Dus het scheelt wel een stukje. Maakt niks uit, we volgen gewoon. Dan moeten Pieter en Peggy eraf, zwaaien en met een hoop getoeter. Ons laatste stuk. Gas erop. Even maar want we zitten in Hollandia.
Achter Venray stoppen we even voor een sanitaire stop. Bertju ook even plassen en dan beginnen we aan onze laatste stuk.

Eenmaal weer thuis is het echt afgelopen. Poepoe…..waren mooie twee weken.

Al met al…… mooi, ook mooi, ja dat is ook mooi, heel mooi…..waar vind je dat dan? Niet bij FonQ…..nl neehee….bij MR2club the Wild Bunch.

Dames, heren allen bedankt voor de gezelligheid. Het was top. Volgend jaar zijn we er weer bij….en dat is ook mooi.


http://s195.photobucket.com/user/jaap-f ... nge%202014
Afbeelding
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

Nou jaap ik heb je verhaal gelezen. Was weer top om te horen. Ik heb weer wat gemist maar op naar bourtange 2015? .
Afbeelding

Bijna weekend
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Thanks kerel. Jammer dat je er niet bij maar we hebben aan je gedacht. Beterschap met de tenen;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

bond schreef:Nou jaap ik heb je verhaal gelezen. Was weer top om te horen. Ik heb weer wat gemist maar op naar bourtange 2015? .
Yep, de datum is bekend: 11, 12 en 13 september 2015:dux-blij_thumb-up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

Toppie ik ben aan wezig als ik mijn teentjes niet breek.
Afbeelding

Bijna weekend
Gebruikersavatar
Michelinmannetje
Zere vingers van het typen..
Berichten: 547
Lid geworden op: 31 mei 2011, 15:22
Type MR2: AW11

Bericht door Michelinmannetje »

Super goed verslag Jaapioooo!
Was een supergezellig weekend! Lekker gegeten en gedronken :D
De route was ook goed op het wat offroad gedeelte na. Krrrg krrgg uitlaat over de grond :P
Hopelijk heb ik optijd de MR klaar voor volgend jaar!
Afbeelding
Burning oil smells royal 8)
Gebruikersavatar
Blacky
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 129
Lid geworden op: 12 sep 2012, 15:51

Bericht door Blacky »

het was weer Toppie !!!! en super gezellig... :applaus-smiley: :applaus-smiley: datum voor volgend jaar meteen in agenda gezet, wij zijn er zeker weer bij !!!
Gebruikersavatar
SpeedDevil
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:20
Type MR2: AW11

Bericht door SpeedDevil »

:::| Ik Ook
Dokter Rob schreef:Is er dan niemand die hier on-topic kan blijven...
Afbeelding
Bart.O
Zere vingers van het typen..
Berichten: 750
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Bart.O »

Mooi verslag jaapio :dux-blij_thumb-up:

Het was weer een top weekend, op naar volgend jaar!
Green Goblin schreef:Over deze man zijn hele raps geschreven!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peerke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2033
Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
Type MR2: ZZW30
Locatie: Langenboom

Bericht door Peerke »

Fantastisch verhaal, Jaap. Wij vonden het ook helemaal geweldig. Erg gezellig en goed georganiseerd. Foto's volgen nog. Rob en Carolien; Bedankt! Voor ons volgend jaar weer, als de verplichtingen het toelaten.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
J_MR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 770
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
Type MR2: AW11

Bericht door J_MR2 »

Goed verhaal! Was erg gezellig ondanks dat wij er alleen de zaterdagaaf waren..
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo :mexico-smile:
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

Iedereen bedankt voor de kaart.
Afbeelding

Bijna weekend
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Kaart??? ;D
Afbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

;D
Afbeelding
Mr. Willem
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 44
Lid geworden op: 12 mei 2013, 22:57
Type MR2: AW11

Bericht door Mr. Willem »

Mooi verhaal Japio. ;)
Ik ben al zindelijk
Gebruikersavatar
Sybren MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:29
Type MR2: AW11

Bericht door Sybren MR2 »

Rob en Carolien ontzettend bedankt voor de moeite en gastvrijheid. Alles was weer op en top geregeld:D !

Robke bedankt voor de route! Was een leuke snelle, uitdagende route( sommige stukjes haha)

filmpjes & foto,s volgen.

Gr sybren

Iedereen bedankt voor de gezelligheid

sneak preview Hellroad bourtange michelinmannetjes MR2.


Afbeelding
Supra Superwhite MKIV 95 TT BPU+ & CBR 600RR
"True MR2 love will never die"
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

Wat zullen jullie blij geweest zijn. Om over zo mooi stukje bestrating te mogen rijden.
Afbeelding

Bijna weekend
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Der was ook een fietspad ;D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Mijn groep ging daar dan ook niet langs...;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

Ik ga er van uit dat hij er volgend jaar niet in de route zit.
Afbeelding

Bijna weekend
Plaats reactie