Even voorstellen, Morten
Moderator: Pieten
Even voorstellen, Morten
Beste forumlieden,
Hierbij even een kort voorsteltopicje. Met mijn is Maarten en kom uit het zuiden des lands, Zuid-Limburg.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke, lichte auto 2de auto voor het leukere gooi en smijt werk. In mijn zoektocht kom ik steeds weer richting de ZZW30 uit.
Ondanks dat ik er nog nooit in heb gereden, wordt het wellicht eens tijd om wat informatie rondom deze auto in de winnen, vandaar dat dit forum mij erg handig lijkt. De grootste vraag is eigenlijk: hoe lang mag de bestuurder van een ZZW30 zijn ? Ik ben zelf 196cm, dus ik weet niet eens of deze auto een optie gaat zijn. In mijn zoektocht heb ik wel al in een S2000 en MX5 gereden, dat ging goed, al had de MX5 een erg groot stuur dat steeds mijn knie aaiden... Hebben jullie vragen, stel ze !
Kort stukje auto verleden:
- Honda civic uit 1992 1.5 automaat
- Honda civic uit 1993 1.6 vtec
- Honda del sol 1.6 vtec maar zelf voorzien van een Eaton M45 superchager afkomstig van de new Mini
- Honda civic 1.4i uit 2000
Wederom een honda civc, dit maal een 1.5 vtec met een Garrett T25 turbo op 10 psi (sleeper)
Vers gebakken:
Alles verstoppen:
Niets meer te zien :laugh: :
- Audi TT 1.8T
- Acura RSX S, trackslet
- Classic Mini uit 1985 maar voorzien van een 1300 cooper S motortje uit 1994.
Dit was het:
Dit werd het:
- Alfa Romeo 156 2.0 t-spark sportwagon
- VW Lupo 3L, 1.2 tdi
- Audi A2 TDI
- Smart ForFour 1.5 16v.
Met mooi weer heb ik nog twee speeltjes:
Hierbij even een kort voorsteltopicje. Met mijn is Maarten en kom uit het zuiden des lands, Zuid-Limburg.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke, lichte auto 2de auto voor het leukere gooi en smijt werk. In mijn zoektocht kom ik steeds weer richting de ZZW30 uit.
Ondanks dat ik er nog nooit in heb gereden, wordt het wellicht eens tijd om wat informatie rondom deze auto in de winnen, vandaar dat dit forum mij erg handig lijkt. De grootste vraag is eigenlijk: hoe lang mag de bestuurder van een ZZW30 zijn ? Ik ben zelf 196cm, dus ik weet niet eens of deze auto een optie gaat zijn. In mijn zoektocht heb ik wel al in een S2000 en MX5 gereden, dat ging goed, al had de MX5 een erg groot stuur dat steeds mijn knie aaiden... Hebben jullie vragen, stel ze !
Kort stukje auto verleden:
- Honda civic uit 1992 1.5 automaat
- Honda civic uit 1993 1.6 vtec
- Honda del sol 1.6 vtec maar zelf voorzien van een Eaton M45 superchager afkomstig van de new Mini
- Honda civic 1.4i uit 2000
Wederom een honda civc, dit maal een 1.5 vtec met een Garrett T25 turbo op 10 psi (sleeper)
Vers gebakken:
Alles verstoppen:
Niets meer te zien :laugh: :
- Audi TT 1.8T
- Acura RSX S, trackslet
- Classic Mini uit 1985 maar voorzien van een 1300 cooper S motortje uit 1994.
Dit was het:
Dit werd het:
- Alfa Romeo 156 2.0 t-spark sportwagon
- VW Lupo 3L, 1.2 tdi
- Audi A2 TDI
- Smart ForFour 1.5 16v.
Met mooi weer heb ik nog twee speeltjes:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Thanks! Ja, de Yamaha is een oud beestje. XJ750 Midnight Maxim, cruist heerlijkROB-E schreef:Welkom hier!
Mooie collectie!
Mooie Yamaha!
En nee zou niet weten of lange mensen in een ZW30 gaat passen.
De zoektocht moet wel slagen denk (hoop) ik... Sittard-GeleenVincentM schreef:Zuid limburg waar ergens?
Over de zzw30 kan ik je weinig zeggen, maar voor een aw11 ben je te groot.
Mijn 'klein' broertje van 1.85 komt tegen het dak bij hobbels
Succes met de zoektocht
Met 1,90 past de ZZW mij als een handschoen, veel langer moet je niet zijn. Maar, zoals Remmel al zei, veel hangt af van waar je lengte zit, benen of bovenlichaam. Persoonlijk heb ik net voldoende beenruimte (al moet ik niet te dikke schoenen aandoen) en zit ik met mijn hoofd nog 1 cm onder het dak (als het dicht zit) en met mijn haar precies in de wind (met dak open). Kortom: Passen! En pas op met passen bij Jaapio, want dan zit je gelijk in een nieuwe met allerlei extra's, dat is niet de staat waarin je ze doorgaans vindt.... ;-)
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Gisteren bij Jaap op bezoek geweest! Super aardige kerel en ontzettend gastvrij!
Ook heb ik even achter het stuur plaats genomen, en het past! Yeah! Met mijn lengte is het wellicht wel handig om een kleiner stuur te monteren...
Nu maar eens opzoek gaan naar een leuke ZZW30, maar dat moet wel goed komen .
Zijn trouwens alle ZZW30's geleverd met dezelfde motor? Of zijn daar ook nog verschillende types in? Ik weet dat de eerste generatie wat pre-cat probleempjes kan krijgen, maar latere modellen hebben daar geen last van?
Nog specifieke tips waar ik op moet letten als ik MR2's ga bezichtigen?
Thanks!
Ook heb ik even achter het stuur plaats genomen, en het past! Yeah! Met mijn lengte is het wellicht wel handig om een kleiner stuur te monteren...
Nu maar eens opzoek gaan naar een leuke ZZW30, maar dat moet wel goed komen .
Zijn trouwens alle ZZW30's geleverd met dezelfde motor? Of zijn daar ook nog verschillende types in? Ik weet dat de eerste generatie wat pre-cat probleempjes kan krijgen, maar latere modellen hebben daar geen last van?
Nog specifieke tips waar ik op moet letten als ik MR2's ga bezichtigen?
Thanks!
Echt waar?!? Dat wisten we helemaal niet... :-) Fijn dat je goed ontvangen bent.Morten schreef:Gisteren bij Jaap op bezoek geweest! Super aardige kerel en ontzettend gastvrij!
Ff zoeken op dit forum levert je al de nodige aankooptips op. http://www.spyderchat.com is ook vaak een goede bron. Qua motoren: de ZZW is maar met 1 motortype geleverd, de 1ZZ-FE(Z). Blokken tot 2002 kunnen last hebben van olieverbruik door 'ovale zuigers', dit komt bij alle modellen voor waarin dit blok geleverd is (celica, avensis etc). Aandachtspunt bij de ZZW is dat er in het spruitstuk 2 'pre-cats' zitten, kleine katalysatoren die de uitstoot bij koude motor beperken. Deze kunnen niet zo goed tegen olie en kunnen gaan afbrokkelen, met een verstopte hoofdkat (en soms krassen in je cylinders) tot gevolg. Vanaf 2003 heeft toyota wat wijzigingen doorgevoerd waardoor dit haast niet meer voorkomt, maar spruitstuk leegmaken of een andere spruitstuk zijn aan te raden.
Het blok is wel gevoelig voor olieconsumptie, als er koud mee 'getrapt' is. Het blok zelf draait prima zolang je er olie bij blijft gooien, maar op een gegeven moment wordt dat irritant :-) Kortom: dat is een aandachtspuntje. Maar goed verzorgde exemplaren leveren op dit vlak geen problemen.
Verdere aandachtspunten: Let er bij de koplampen op of de kunststof bevestigingspunten nog heel zijn, als ze zijn afgebroken duidt dat vaak op voorschade. Let er bij het dak op dat de 'topstrap' aanwezig is (nylon band die ongeveer boven je hoofd dwars door het dak loopt om de puntjes naar binnen te vouwen) en de bevestigingspunten niet gescheurd. Topstrap is wel te krijgen, nieuwe bevestigingspunten zijn wat lastiger...
Dat zijn zo de dingen die ik uit mijn hoofd kan bedenken, anderen nog aanvullingen?
Succes met het uitzoeken van een ZZW!
Oei.....wist ik ook nietEl Butre schreef:Echt waar?!? Dat wisten we helemaal niet... :-) Fijn dat je goed ontvangen bent.
Was leuk kennis met je te maken Morten. Heb nu wel een spier verrekt in me nek van het omhoog kijken
Leuke interessante verhalen van je gehoord.....gaat wat worden als je een ZZW30 gevonden hebt:dux-blij_thumb-up: Ben benieuwd.....