Remschijven

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
longjohn
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 nov 2009, 20:15

Remschijven

Bericht door longjohn »

Vraagje over remschijven:
Waarschijnlijk duurt het niet al te lang meer of ik moet aan de nieuwe schijven. De oude willen flink roesten en zien er met mijn vers gepoedercoate originele wielen en nieuwe potenza banden best wel lullig uit ook.
Dus een beetje kijken, maar 'it's a jungle out there'; snap er niet veel van moet ik eerlijk bekennen. Weet iemand toevallig precies wat je wél en niet moet hebben?

Groeten,
Sjonnie

ps
Bijvoorbeeld:
EBC Turbo Groove Sport Toyota MR 2 W3 EUR 212,06
EBC Black Dash Disc Bremsscheiben VA/vorne/front
Bemerkung: keine Straßenzulassung
...ben even een Strammer Max eten, tot zo...
Gebruikersavatar
ronald50
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 202
Lid geworden op: 12 jun 2011, 16:47
Type MR2: AW11

Remschijven

Bericht door ronald50 »

Ik heb pas stoptech remschijven gemonteerd met yellowstuff remblokken en dit werkt prima.

Foto volgt
knop welke ?
Gebruikersavatar
Remmel
Zere vingers van het typen..
Berichten: 761
Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Remmel »

Schijfremmen heb ik weer gewoon het standaard spul besteld.
Voldoet goed, de MR2 is erg licht en staat snel stil, upgrades zijn eigenlijk overbodige luxe.

Voor het uitzien zou je gegroefde en/of geboorde schijven kunnen nemen, dat oogt al direct een stuk beter.
StopTech is inderdaad erg goed, ken ik nog vanuit het Subaru tijdperk.
Jean-Pierre

Afbeelding
Gebruikersavatar
Remmel
Zere vingers van het typen..
Berichten: 761
Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Remmel »

Die van Jaapio bijvoorbeeld;

Afbeelding
Jean-Pierre

Afbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Jaaaaaa mooi hè.....heb ze alleen nog altijd niet binnen :-/ net zoals m'n ebc greenstuff remblokkies...ook nog niet binnen....:-/
Afbeelding
Gebruikersavatar
ronald50
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 202
Lid geworden op: 12 jun 2011, 16:47
Type MR2: AW11

Bericht door ronald50 »

ik heb ze bij de importeur stoptech (ebcshop.nl)in nederland besteld,binnen twee weken binnen

Afbeelding

de derde op de foto heb ik.

info remblokken:

http://www.rstrade.nl/GUI/general/Custo ... spx?pid=27
knop welke ?
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

ronald50 schreef:Ik heb pas stoptech remschijven gemonteerd met yellowstuff remblokken en dit werkt prima.

Foto volgt
Erg goede keuze. Yellowstuff zijn ook heel goed (gereden met de V6 van Gidon), maar moeten wel even opgewarmd zijn, de RedStuff zijn ook top (heb ik op de V6).

Als je buiten Nederland komt, GreenStuff vermijden als de pest (was i.c.m. nieuwe EBC schijven, zijn prima overigens).

Heb ik vroeger gehad en met normaal vlot genomen haarspeldbochten (naar beneden) krijg je halverwege fading (remolie e.d. was toen net vervangen bij Hermans) en verglaasden die GreenStuff dingen en kun je remmen vergeten (deed echt vrijwel niets meer)! Dat was even een oepsmomentje... (hoog adrenaline gehalte op dat moment), rustig naar beneden snorren zonder te remmen, zorgde voor wat afkoelen en ging het weer goed.



Daarna snel een MY92+ remmenupgrade gedaan (wel op de VZW20 tijdens de 3.0 swap, met CRN gegroefde schijven en EBC RedStuff blokken, echt top... remmen zeker net zo goed als de enorme 8 pots BBK die ik onder de rood/zwarte had zitten).

Als deze aan vervanging toe zijn (... moet je wel rijden), komen er waarschijnlijk Yellows op, deze overweeg ik ook op de S2000 als die eindelijk aan de beurt zijn. Geeft net die extra bite en ook handig als je een rondje TF doet ofzo.:)

Ferodo DS2500 hoor ik ook heel veel goede ervaringen mee. Zijn niet altijd overal voor leverbaar. Mijn zwager had ze vroeger (ze bestaan al even... we hebben het over iets van 20 jaar geleden) onder zijn 1.6.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Greenstuff is voor auto's tot 1000kg/200pk.

Een SW20 gaat al snel naar de 1200kg (zonder 6 cilinder) en een S2000 zit al over de 1200kg heen. ( even opgezocht op het net) Een ZZW30 weegt nog geen 1000kg. (950kg)

Dus als je voor je S2000 of SW20 voor greenstuff bent gegaan heb je je huiswerk niet goed genoeg gedaan denk ik :P Hoor overwegend goede geluiden over greenstuff. SpyderH rijd er al drie jaar mee zonder problemen. :lach:
Neem daarbij dat ik geen Carlos Sainz ambities heb, denk ik dat ik er wel goed aan gedaan heb om voor die greenstuff te gaan. Mocht straks anders blijken (wat ik niet verwacht) dan kan ik nog altijd een stapje hoger gaan.:dux-blij_thumb-up:

Oja...heb inmiddels alles binnen :applaus-smiley: :applaus-smiley:
Afbeelding
Bart.O
Zere vingers van het typen..
Berichten: 750
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Bart.O »

Ik heb ook verhalen gehoord dat gegroefde/geperforeerde remschijven je blokken opvreten (of in ieder geval veel sneller laat slijten).
Klopt dit ook echt?
Green Goblin schreef:Over deze man zijn hele raps geschreven!
Afbeelding
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Bart.O schreef:Ik heb ook verhalen gehoord dat gegroefde/geperforeerde remschijven je blokken opvreten (of in ieder geval veel sneller laat slijten).
Klopt dit ook echt?
Ik rij er al met meerdere auto's al jaren mee en ik heb daar geen last van en ik ben wel een rijder die wel eens goed moet remmen. :P
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

Heb zelf ook greenstuff gehad onde de sw, heb ze er na paar honderd kilometer weer eronder uit gehaald.
had snel fading met die blokken en me wielen kon ik blijven schoonmaken.
1 keer nooit meer. :p
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Wat JP zegt. Spyder staat met standaard remmen binnen 35 meter stil bij 100 kmh. Bertjuh zit straks tegen het schutbord geplakt als je die remmen een keer echt gebruikt :-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Hahaha we gaan het mee maken…Bertju maar een harnas aan doen dan…..

Waarom nieuwe schijven, en dan uiteraard ook nieuwe blokken. Op het eerste gezicht zijn de schijven en blokken nog goed.
Kocht de MR2 met nog geen 19000km op het klokkie in 2013. Die heeft meer stil gestaan dan wat anders. Denkelijk ook na het wassen weg gezet zonder de remmen droog te rijden. Het viel me op dat de schijven na het rijden niet een egale kleur had. Dan ga je eens goed kijken en dan zie je dat er allemaal roest puntjes zitten die je er niet meer uit remt. Remmen doet ie best nog wel goed maar of die nog voor 100% remt, zoals het hoort?

Afbeelding

Afbeelding

Een wereld van verschil met bv de schijven van de Starlet.

Wat doe je dan? De boel vernieuwen en dan ben je ook van de roest af. Heb me erin verdiept en naar ervaringen van anderen geluisterd. Wat wil ik ermee? Het circuit op? Never. Ben ik een echte scheurneus? Dacht van niet alhoewel ik best wel eens het gas in wil trappen als het kan. Kreeg een tip over deze schijven. Buiten het remoppervlak roesten deze niet. Dus dat blijft altijd netjes. Welke remblokken? Van verschillende lui gehoord dat greenstuff wel goed is. Maar ook op het net gelezen dat er lui zijn die niet te spreken zijn over greenstuff. Net zoals hier, tegenstanders. Maar als ik dan lees onder welke auto men die greenstuff gemonteerd hebben, zijn ze zwaarder als EBC adviseert. Een SW is iets van 200kg zwaarder dan een ZZW30. Zou dat dan de reden zijn dat de greenstuff niet bevallen? EBC adviseert greenstuff voor auto’s tot 1000kg/200pk en sportief straat gebruik. Daarnaast enkele mensen die ik ken die ook greenstuff hebben en er heel tevreden over zijn.

We gaan het proefondervindelijk mee maken……blijken deze blokken niet bij mij te passen dan heb ik pech en gaan we een stapje hoger. Eens kijken wanneer we alles kunnen monteren…..
Afbeelding
Gebruikersavatar
longjohn
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 nov 2009, 20:15

Bericht door longjohn »

Bedankt voor alle tips.
Toch blijf ik het vaag vinden. Heb nu de originele velgen met een heel licht grijze poedercoating. Dit is een behoorlijk open velg en ik dacht dat het mooi zou contrasteren met zwarte schijven. Alleen lijken de afbeeldingen niet altijd te kloppen met het product.

Bijvoorbeeld deze:
EBC Black Dash Bremsscheiben Toyota MR 2 W3 Cabrio VA/vorne USR1087-2624
EUR 188,92
(inkl. MwSt.)
Im Lieferumfang enthalten:
1 Satz für eine Achse (VA/vorne/front)

Dat lijkt dan hier op:
EBC Brakes remschijf grooved disc voorzijde

http://www.ebcshop.nl/product/7497

Zouden die grooved discs ook echt zwart zijn zoals de afbeelding erbij?
En andersom staan op ebay bij EBC Black Dash licht gekleurde schijven afgebeeld.
Overdreven voor de lichte W3?

:dux-blij_thumb-up:
...ben even een Strammer Max eten, tot zo...
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

jaapio schreef:Greenstuff is voor auto's tot 1000kg/200pk.

Een SW20 gaat al snel naar de 1200kg (zonder 6 cilinder) en een S2000 zit al over de 1200kg heen. ( even opgezocht op het net) Een ZZW30 weegt nog geen 1000kg. (950kg)

Dus als je voor je S2000 of SW20 voor greenstuff bent gegaan heb je je huiswerk niet goed genoeg gedaan denk ik :P Hoor overwegend goede geluiden over greenstuff.
Ze leveren ze wel voor de MR2, dan zouden ze dat ook niet moeten doen.;D

Toen aan de hand van de omschrijving en wat ervaringen (achteraf gezien, komen er niet zoveel mensen in de bergen) hiervoor gekozen (schijven+blokkenset EBC) en in Nederland werkte het prima (net iets beter dan origineel, dus ook juist ingeremd), maar als het er op aan komt, was het even schrikken.

Dat was in 2006 als ik me niet vergis, met originele configuratie. De rode en gele leek me toen wat teveel van het goede, maar later bleek (in combinatie met een beter remsystem) het verschil fors te zijn.

Het standaard MY90 remsysteem is ook behoorlijk onderbemeten, met de EBC set wilde ik het binnen redelijke grenzen verbeteren. Scheelde inderdaad wel wat, maar komt lang niet in de buurt van het MY92 remsysteem.

Lekker in Nederland rijden, gaf geen enkel probleem of klacht (Rob heeft mijn setje toen overgenomen en rijdt er nog altijd mee tot grote tevredenheid).

Oorspronkelijke leeggewicht op kenteken was voor de T-Bar inderdaad 1.180 kg en per 1992 1.215 kg (scheelt niet veel met een vroege S2000, waarbij ik vermoed dat GreenStuff niet leverbaar is, nooit naar gekeken) en mijn MR2 weegt sinds 2009 1.120 kg op kenteken.:)

Sindsdien heb ik iets van: het moet gewoon goed zijn, net als banden komen alleen de (best geteste) A merken er onder, waarbij er onder diverse auto's soms ook de ene wat beter zijn dan de andere (concept).



shenron schreef:Heb zelf ook greenstuff gehad onde de sw, heb ze er na paar honderd kilometer weer eronder uit gehaald.
had snel fading met die blokken en me wielen kon ik blijven schoonmaken.
1 keer nooit meer. :p
In Nederland nooit last gehad (remstof viel ook erg mee trouwens, zoals ze schrijven), een normale 2.0 is tegenwoordig ook geen kanon meer (de ontwikkeling van de moderne daily's gaat ook verder) qua prestaties, waar de remmen van elk kleintje al beter aanvoelen dan het oorspronkelijke MR2 systeem.:)

Die fading was bij mij alleen bij het vlot afdalen met veel haarspeldbochten, in alle andere gevallen: remmen is angst.;D
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Wat Jaap zegt: je kunt een SW20 niet met een ZZW vergelijken. Klaar.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
longjohn
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 nov 2009, 20:15

Bericht door longjohn »

Puur voor de gezelligheid een fotootje:

Afbeelding
...ben even een Strammer Max eten, tot zo...
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Apart... kleurtju ook.....maar zeker gezellig ;)
Afbeelding
Plaats reactie