MR2club.nl; The Wild Bunch - Forum

Het forum van MR2club.nl; The Wild Bunch. De gezelligste MR2-Club van Nederland
Het is momenteel Ma 21 Mei 2018, 05:15

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Di 17 Mrt 2015, 20:04 
Offline
Knop gevonden hoor !

Geregistreerd: Zo 03 Nov 2013, 19:36
Berichten: 14
Omdat ik zelf enige tijd gezocht heb naar de juiste informatie om op een Redtop Beams 3s-ge een HKS SLD aan te sluiten, en het me is gelukt, heb ik besloten om er maar een kleine samenvatting van te maken.
Dit natuurlijk om jullie wat tijd te besparen.

Ten eerste veiligheid:
Ik heb zelf de minpool van de accu losgekoppeld.
En de EFI zekering die zich bevindt in de motorruimte verwijderd(onnodig eigenlijk na de accu los te hebben gekoppeld)

Wacht hierna een minuutje ofzo i.v.m. eventuele condensatoren.

In FIG 1. hieronder zien jullie de originele ECU pinout van de Redtop 3sge ECU.
Om de SLD aan te kunnen sluiten heb je 3 dingen nodig:
-Voeding
-Massa
-Snelheidssignaal v.d. snelheidssensor

De SLD die je ziet in FIG 2. heeft 4 kabels.
-Voeding 1x (rood)
-Massa 1x (zwart)
-Speedsignaal input (geel)
-Speedsignaal output (wit)

In FIG 3. zie je hoe de SLD aangesloten moet worden.
Het is de bedoeling dat de voeding op pin D-16 zit (dus blok D van de ECU pin 16)
Het is de bedoeling dat de massa op pin A-21 zit of een ander massapunt (Chassis)
Het is de bedoeling dat de kabel lopende uit pin C-22 doorgeknipt wordt.
De gele kabel (speedsignaal input) die van de SLD afkomt moet aangesloten worden op het gedeelte v.d. kabel dat naar de ECU gaat.
De witte kabel (speedsignaal output) die van de SLD afkomt moet aangesloten worden op het gedeelte v.d. kabel dat richting de kabelboom gaat.

Afbeelding

Als je dit allemaal gedaan hebt, moet het werken.
Zorg wel dat je netjes alle verbindingen even afwerkt met bijvoorbeeld isolatietape.
Ik heb hem zelf gewoon dicht bij de ECU gemonteerd zoals te zien op de laatste afbeelding.
hoop jullie hiermee te hebben geholpen!

Extra;
Als je het gevoel hebt dat de motor inhoudt (duidelijk merkbaar), dan moet je even al je verbindingen nagaan. Dit was bij mij namelijk de eerste testrit ook en toen bleek dat ik de snelheidssignaalkabels niet goed had vastgemaakt, waardoor er dus een motorstoring ontstond.
Als dit het geval is, moet je gewoon even de motor afzetten, alles goed steken en dan de EFI zekering uit de motorruimte voor een aantal minuten eruit laten, hierdoor reset de ECU zich.


Omhoog
 Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.