Pagina 1 van 1

overboost (1.4 bar) na installeren MBC

Geplaatst: 13 nov 2015, 11:26
door CelicaTwinCAm
Beste leden,

afgelopen weekend heb ik een manuele boost controller geinstalleerd in mijn rev2 turbo. Ik heb niks gedaan met de T-VSV, alleen de vacuumslang naar de wastegate onderbroken met het T-stuk wat bijgeleverd werd bij de boost controller. de boost controller staat helemaal dicht afgesteld.

Wanneer ik het gas volledig intrap (of tot 90%, ik los gas meteen als ik te hoge boost zie) kom ik tot de 1.4 bar boost...

enige ideeen waar dit aan kan liggen? Aansluiting die niet goed afdichten? T-vsv?

mvg

Geplaatst: 13 nov 2015, 18:04
door ArjenMR2
Is het toevallig zo een als deze:

Afbeelding

Die heb ik op meerdere auto's geprobeert, maar ze werkten voor geen meter.

Geplaatst: 14 nov 2015, 09:38
door Jona1985
Hoe bedoel je onderbroken? Gewoon alleen los getrokken?

Ik heb de mijne afgedopt op de uitgang op de wastegate die naar de tvsv gaat. Ook dat slangetje naar de tvsv heb ik afgedopt.

Geplaatst: 14 nov 2015, 13:53
door CelicaTwinCAm
Ja die is het arjan haha. Goedkope chinese troep. Maar een simpele bloeding valve vertrouw ik ze wel toe. Raymond heeft 'm ook op z'n gen2 en dat werkt prima

Geplaatst: 14 nov 2015, 18:25
door CelicaTwinCAm
Yes t vsv afgedopt nu werkt ie goed!

Geplaatst: 14 nov 2015, 23:54
door Jona1985
Happy boosting!! :)

Re: overboost (1.4 bar) na installeren MBC

Geplaatst: 14 jun 2016, 19:44
door Edje Turbo
1.4 Bar op een Gen 2?? Happy Revisie binnenkort.... :-/

1.0 Bar op een standaard gen 2 is de max....
gen III 1.1 bar max...

Re: overboost (1.4 bar) na installeren MBC

Geplaatst: 15 jun 2016, 09:13
door CelicaTwinCAm
nou ik rijd nu toch al een hele tijd rond met 1.0/1.1 bar en een incidentele overboost naar 1.2 (want ebay boost controller) Zonder afgedopte T-vsv booste ik zelfs 1 bar tot aan de 7k met mn ct26. T kan meer hebben dan je zou verwachten:) Iemand een goed adres om een fatsoenlijke ebc af te laten stellen (met dyno) in brabant?

Re: overboost (1.4 bar) na installeren MBC

Geplaatst: 15 jun 2016, 16:29
door De achterbank
Een ebc afstellen op een dyno??? Dat kun je prima zelf op de openbare weg, niets geen magisch gedoe ofzo. En 1.1/1.2 bar met een ct26 is zeker niet aan te raden. Zelfs doorhalen naar 7k rpm niet. Een ct26 doet na ongeveer 5500rpm niets anders als hete lucht je blok in pompen wat de levensduur van het blok zeker niet ten goede komt.

Re: overboost (1.4 bar) na installeren MBC

Geplaatst: 15 jun 2016, 21:41
door Edje Turbo
Boven 1 bar zou je ook fuel cut moeten krijgen of heb je die onklaar gemaakt?? En ondanks dat tuurlijk kan een toyota blok een tijdje op over boost rijden..zijn zat voorbeelden van terug te vinden hier, welke dan toch binnen no-time einde oefening waren...je moet het helemaal zelf weten het is jou auto...en een goede revisie motor en turbo kost je een kleine geldboom.... :driving:

Re: overboost (1.4 bar) na installeren MBC

Geplaatst: 17 jun 2016, 10:03
door CelicaTwinCAm
ja daarom wil ik ook ebc die op 1.1 max gezet wordt op dyno (met monitoren van AFR, zodat ik weet of 1.1 nog veilig genoeg is). Blokrevisie zal er toch moeten komen als ik naar forged internals toe ga en standalone ecu, moet alleen eerst een huis kopen :mexico-smile:

Re: overboost (1.4 bar) na installeren MBC

Geplaatst: 18 jun 2016, 11:10
door Ricardos
Als je eenmaal een huis hebt heb je voorlopig geen geld voor onderdelen van het blok ::)
Zet hem nou maar op 0.9 en laat de boel heel, genoeg mensen die het hierboven al gezegd hebben.