Bilstein

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gert-Jan
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 139
Lid geworden op: 09 nov 2014, 11:30

Bilstein

Bericht door Gert-Jan »

Hallo allemaal,

Kan iemand me vertellen vanaf welk bouwjaar de emmer geleverd werd met Bilstein schokdempers??

Gr. Gert-Jan.
Edje Turbo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
Type MR2: AW11

Bericht door Edje Turbo »

Was dat niet alleen voor de Turbo sw20??
Gebruikersavatar
Gert-Jan
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 139
Lid geworden op: 09 nov 2014, 11:30

Bericht door Gert-Jan »

Zou kunnen, de poten die ik nu heb komen onder een turbo vandaan.
Een rechts gestuurde, is dat een SW 22 ?
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4425
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door erikmr »

8) ik had ze in mijn 98 er
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

nee gert jan het komt van een 92 jdm dus sw20, sw22 is usdm als ik me niet vergis. . .
Edje Turbo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
Type MR2: AW11

Bericht door Edje Turbo »

Ik weet dat in de begin jaren er paar zaken anders waren tussen turbo en NA
Zo is de kleur 187 in het beging alleen voor turbo verkrijgbaar geweest tot 1994 toen voor allemaal.
De bildstein was in het begin alleen voor turbo..mogelijk later ook gelijk getrokken.
En de remmen waren in het begin voor de turbo groter...later ook gelijk getrokken.
Ook de veren voor een turbo waren in het begin standaard van Eibach of dit later gelijk is getrokken weet ik niet. ? Deze zaken weet ik nog uit 2010 toen we materiaal moesten bestellen en uitzoeken uit de boeken van Toyota bij Hermans..best wel wat geleerd..

O ja en de versnellingsbak..een NA bak alleen ziet er klein en lief uit..weegt iets van 30kg of zo..een turbo bak ziet er drie keer zo groot uit en weegt dan ook iets van 130kg..alsof er lood in zit...daar zit zoveel verschil in...radiator van een turbo is ook iets groter dan NA trouwens..incl twee koelfannen ipv een bij een NA.
Gebruikersavatar
Gert-Jan
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 139
Lid geworden op: 09 nov 2014, 11:30

Bericht door Gert-Jan »

De reden dat ik dit vraag is omdat ik inserts voor in Bilstein poten zoek, maar dan dus zeker ervan wil zijn uit welk jaar deze dan komen.
Moet niet hebben dat ik straks inserts heb die helemaal niet passen, en aangezien deze niet op voorraad zijn moeten ze nog gemaakt worden en kunnen dus ook niet geruild worden.
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

voor de volledigheid, ik heb dit al privé met GJ gedeeld maar mocht iemand het nodig hebben staat het dus op het forum:

For the 92-on cars, Bilstein Shock absorbers were fitted by Toyota.

I was looking to replace mine to fix them rattling first thing in the morning, and to improve the ride quality. I decided against lowered springs and shocks as the ride on the Turbo is firm enough as it is.

Toyota GB unfortunately wanted well over the odds for replacement parts (�110 - �130 for the fronts, �150ea for the rears) as well as 2.15 hours fitting at �50 an hour, making the total job around �920 (!!)

However, I decided to shop around and see if I could get the same parts direct from Bilstein : After phoning around the US and Europe I found Bilstein UK (0208 956 5049 - Trade sales only) and got their their part numbers for the 92-on Turbo:

Left Front : V36-4017
Right Front : V36-4018
Left rear : V36-4019
Right Rear : V36-4020
Plaats reactie