mijn mr2s co2 waarde is veels te hoog voor de keuring!

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Demasterchef
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 dec 2014, 12:37

mijn mr2s co2 waarde is veels te hoog voor de keuring!

Bericht door Demasterchef »

Help!
Mijn mr2 is nou al 2 keer her gekeurd op zen co2 waarde, maar deze blijft extreem hoog!(stationair) 8,2 maarliefst:-/
+labdasonde is vorig jaar vervangen, deze geeft wel de juiste waarde,
+katalysator was loos, deze heb ik een universele voor gekocht en heb ik ertussen gelast, en de flenzen rondom ingesmeerd met gungum om eventuelen lekkages te voorkomen,
+olie en oliefilter is vervangen,
+injectiereiniger is gebruikt,
+slangetjes los getrokken voor valse lucht, werkt ook niet,
Ik ben echt ten einde raad, hij blijft schomelen tussen 7,7 en 8,2 stationair,
Help!?
Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01

Bericht door De achterbank »

Hoe zijn de waardes bij ongeveer 3000toeren?
Welk bouwjaar?
Lotus Elise sport135 :driving:
Gebruikersavatar
Demasterchef
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 dec 2014, 12:37

Bericht door Demasterchef »

10,0
1998
Gebruikersavatar
Demasterchef
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 dec 2014, 12:37

Bericht door Demasterchef »

En de labda regelt hem dan naar beneden, maargoed blijft hoog
Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01

Bericht door De achterbank »

Waarde is hoger bij meer toeren??? Das vreemd, hij hoort juist lager te zijn dan. Ergens gaat er iets niet goed bij de verbranding. Is er al naar foutcodes gekeken? Ecu misschien defect?
Lotus Elise sport135 :driving:
Gebruikersavatar
Demasterchef
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 dec 2014, 12:37

Bericht door Demasterchef »

Hoe zou ik dat kunnen testen? Verder brand er niks geks.
Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01

Bericht door De achterbank »

Ik weet niet aan welke kant van een emmer de diagnosestekker zit, maar in ieder geval in de motorruimte. Met een paperclip of een draadje E1 en TE1 doorverbinden. Auto op contact zetten (niet starten) en de flashcode aflezen van het dashboard. Als er geen foutcodes zijn, zal het engine managementlampje constant knipperen. Bij foutcodes zit er een pauze tussen.
Voorbeeld:
Flash,flash..........flash is code 21
Flash, flash, flash, flash, flash.........flash, flash, flash, flash
Is code 54.
Deze codering wordt steeds herhaald
Lotus Elise sport135 :driving:
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Het lijkt toch wel op een probleem met de lamdasonde, ik rij zonder cat en met wat aanpassingen aan de motor en kom op CO 0,5.
Afbeelding
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

Je kan eventueel met een paperclip de diagnosestekker TE1 met E1 verbinden om eventuele codes uit te lezen. als je het kapje (grijs blokje achter je inlaat) eraf haalt staat er in het kapje de layout van de pinnen. daar zie je waar E1 en TE1 zitten, paperclip erin en dan het contact aan doen.

Ik ben het wel met ricardos eens, dat het eigenlijk bijna niet anders kan dan dat het je lambda sensor is.

Maar voor de zekerheid zou ik even de codes uitlezen.

Zie net dat jeroen dat ook al had gezegd ....... foutjuhh :P
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01

Bericht door De achterbank »

:lach:
Lotus Elise sport135 :driving:
Gebruikersavatar
Demasterchef
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 dec 2014, 12:37

Bericht door Demasterchef »

Aha dat ga ik maar is proberen dan maarjah raar hijs vorig jaar vervangen.... gaan ze zo snel stuk
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

het kan ook de bedrading zijn natuurlijk van de sensor, dus check dat ook even.
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

Ricardos schreef:Het lijkt toch wel op een probleem met de lamdasonde, ik rij zonder cat en met wat aanpassingen aan de motor en kom op CO 0,5.
wat aanpassingen?:adhd: :dux-blij_thumb-up: :applaus-smiley:
Gebruikersavatar
Remmel
Zere vingers van het typen..
Berichten: 761
Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Remmel »

Al eens met een verlengstuk geprobeerd?
Zoek bij eBay op Lambda extender en je hebt volop keuze.

Afbeelding
Jean-Pierre

Afbeelding
Gebruikersavatar
Demasterchef
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 dec 2014, 12:37

Bericht door Demasterchef »

Hij geeft code 25 aan?
Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01

Bericht door De achterbank »

Code 25:
Air/fuel ratio lean indicator (lean signal sent to ECU from oxygen sensor): injector fault(s); injector circuit; injector; oxygen sensor circuit; oxygen sensor; air leak; fuel pressure line; airflow meter or map sensor; ECU. Try cleaning the injectors.


Ik zou toch de lambdasensor ff (laten) testen
Lotus Elise sport135 :driving:
Gebruikersavatar
Demasterchef
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 dec 2014, 12:37

Bericht door Demasterchef »

Op de testbank geeft de lambda de juiste waardes? Is er een manier om dit anders te testen?
Gebruikersavatar
stampertje
Zere vingers van het typen..
Berichten: 674
Lid geworden op: 27 dec 2006, 20:31
Type MR2: AW11

Bericht door stampertje »

ik heb nog een originele katalysator te koop ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Demasterchef
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 dec 2014, 12:37

Bericht door Demasterchef »

Niet meer nodig toch bedankt!
Gebruikersavatar
Rogier
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 dec 2006, 11:02
Type MR2: AW11

Bericht door Rogier »

En wat was nu het probleem?
Plaats reactie