Betrouwbaar

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Betrouwbaar

Bericht door CelicaTwinCAm »

Zijn alle turbo's hier nou zo betrouwbaar dat het forum turbo/v6 nooit nieuwe berichten krijgt?:)
Edje Turbo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
Type MR2: AW11

Bericht door Edje Turbo »

Als je een fatsoenlijke motor hebt, en de emmer goed onderhoud denk dat de betrouwbaarheid tov een NA niet minder is. Turbo motor heeft wel meer OH nodig dan een NA..
Gebruikersavatar
speed
Knop gevonden hoor !
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 aug 2015, 01:25
Type MR2: AW11

Re:

Bericht door speed »

Edje Turbo schreef:Als je een fatsoenlijke motor hebt, en de emmer goed onderhoud denk dat de betrouwbaarheid tov een NA niet minder is. Turbo motor heeft wel meer OH nodig dan een NA..

hey edje en wat bedoel je ermee met meer OH tegen over een N/A
Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01

Re: Betrouwbaar

Bericht door De achterbank »

grootste verschil is wel het olieonderhoud. Wil je het goed doen moet je om de 5000km verversen.



Enne,
OH => OnderHoud
NA => Naturally Aspirated oftewel atmosferisch
Gebruikersavatar
speed
Knop gevonden hoor !
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 aug 2015, 01:25
Type MR2: AW11

Re: Betrouwbaar

Bericht door speed »

OH => OnderHoud
NA => Naturally Aspirated oftewel atmosferisch[/quote]
da weet ik wel amigo ;) ma om de 5k olie verversen is het eerste da ik ervan hoor :D DAARMEE da ik het ook vroeg ;)


[quote="jeroen loos"]grootste verschil is wel het olieonderhoud. Wil je het goed doen moet je om de 5000km verversen.



Enne,
OH => OnderHoud
NA => Naturally Aspirated oftewel atmosferisch
Edje Turbo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
Type MR2: AW11

Re: Betrouwbaar

Bericht door Edje Turbo »

Olie verversen om de 5.000km volgens voorschriften...en verder heeft alles wat meer te verduren ivm slijtage hoger aangezien het o.a veel warmer wordt in de motor ruimte, je na het rijden de Turbo moet laten nadraaien om slijtage te voorkomen, olie in de versnel.bak is speciale LSD olie van ongeveer 25 Euro per liter, etc.

Als je een goede motor hebt er goed mee omgaat en niet bespaard op onderhoud, dan kun je er net zoveel , nee meer lol mee hebben dan met een NA motor... :adhd: en zelfs dan een V6...even van origineel geleverd in een MR2 uitgegaan ... een V6 is zeker ook mooi in een MR2 maar dan zou mijn voorkeur uitgaan naar een BEAMS. De geluiden van een Turbo en het koppel is voor mij ongekend gaaf...(origineel gezien dan) aangezien je elke motor zou kunnen inbouwen natuurlijk.... je hebt in Amerika bij Prime.com complete Gen 4 3S-GTE sets te koop zodat je een complete swap kunt doen van de Caldina gen IV motor..265 pk en OBD 2 , CT15 etc. Ook niet origineel voor de MR2 geleverd maar wel erg fraai..
Gebruikersavatar
speed
Knop gevonden hoor !
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 aug 2015, 01:25
Type MR2: AW11

Re: Betrouwbaar

Bericht door speed »

om de 5K onderhoud bedoel je da dan met gwn 10W40 of ook met high performance olie 5W50 of 10W60 ?
ivm met de gearbox olie ,welke type gebruiken jullie ? en enige idee hoeveel liters ?
Plaats reactie