Goedemorgen allen
Mijn ZZW30 geeft storingsmelding P1349, wat vertaald naar een probleem met het VVT systeem. Inmiddels ben ik er achter dat ik een nieuwe 'Oil Control Valve' moet plaatsen samen met een nieuw bijbehorend filtertje. Dit omdat de klep wellicht vast zit/stroef gaat door vervuiling. Motor olie is recent ververst.
Heeft iemand enig idee waar ik deze oil control valve's kan bestellen? Heb ook geen idee hoe het in het Nederlands heet eerlijk gezegd.
Groet
Storingscode P1349
Moderator: Pieten
-
- Knop gevonden hoor !
- Berichten: 0
- Lid geworden op: 09 mei 2017, 16:08
- Type MR2: ZZW30
- Locatie: Vollenhove
Re: Storingscode P1349
De VVTI versteller zit op de inlaatnokkenas gemonteerd. Dit (tandwiel) blijft soms hangen.
Deze zorgt met de oliedruk die door de ocv doogegeven wordt voor mechanische verstelling van de nokkenastiming. De Distributie deksel hoeft niet te worden gedemonteerd. Met wat handigheid kun je deze vervangen.
Deze zorgt met de oliedruk die door de ocv doogegeven wordt voor mechanische verstelling van de nokkenastiming. De Distributie deksel hoeft niet te worden gedemonteerd. Met wat handigheid kun je deze vervangen.
-
- Knop gevonden hoor !
- Berichten: 0
- Lid geworden op: 09 mei 2017, 16:08
- Type MR2: ZZW30
- Locatie: Vollenhove
Re: Storingscode P1349
Is het nog wat waard om eerst die kleppen+filter schoon te maken en er verse olie in te gooien?
- Spyder S.C.01
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 09 dec 2012, 11:57
Re: Storingscode P1349
Marco, het heeft zeker zin om eea eerst uit te sluiten voordat je een nieuwe OCV aanschaft.
Ten eerste zou ik de electrische aansluiting controleren, is die in orde?
Ten tweede het filtertje reinigen, hiervoor zijn voldoende 'how to's' te vinden op inet bij zuster zzw30 forums.
Ten derde kun je de klepwerking controleren door er even 12v en aarde op te zetten, nu moet je de klep horen openen/sluiten.
Als je er net nieuwe motorolie in gedaan hebt zou ik die niet weer verversen, tenzij je het oliefilter niet mee vervangen hebt..
Mocht bovenstaande niet afdoende zijn kan je altijd nog een nieuwe ocv bestellen....
Ten eerste zou ik de electrische aansluiting controleren, is die in orde?
Ten tweede het filtertje reinigen, hiervoor zijn voldoende 'how to's' te vinden op inet bij zuster zzw30 forums.
Ten derde kun je de klepwerking controleren door er even 12v en aarde op te zetten, nu moet je de klep horen openen/sluiten.
Als je er net nieuwe motorolie in gedaan hebt zou ik die niet weer verversen, tenzij je het oliefilter niet mee vervangen hebt..
Mocht bovenstaande niet afdoende zijn kan je altijd nog een nieuwe ocv bestellen....
[/i]
Spyder SC01
Spyder SC01
-
- Knop gevonden hoor !
- Berichten: 0
- Lid geworden op: 09 mei 2017, 16:08
- Type MR2: ZZW30
- Locatie: Vollenhove
Re: Storingscode P1349
Ga het zaterdag eens proberen schoon te maken en kijken wat het doet. Olie laat ik dan lekker zitten.
Tot die tijd, kan het kwaad om er mee te rijden? Vvt werkt dan niet optimaal maar hij loopt er niet broert om ofzo...
Thanks voor de info
Tot die tijd, kan het kwaad om er mee te rijden? Vvt werkt dan niet optimaal maar hij loopt er niet broert om ofzo...
Thanks voor de info
-
- Knop gevonden hoor !
- Berichten: 0
- Lid geworden op: 09 mei 2017, 16:08
- Type MR2: ZZW30
- Locatie: Vollenhove
Re: Storingscode P1349
Gisteravond de klep er uit gehaald (die bij de dynamo).
Hij leek iets stroef te gaan en er zat wat zwarte aanslag in. Goed schoongemaakt met rem-reiniger, nu lijkt ie soepeltjes open en dicht te gaan.
Alles weer gemonteerd en storing gewist, nu afwachten
Hij leek iets stroef te gaan en er zat wat zwarte aanslag in. Goed schoongemaakt met rem-reiniger, nu lijkt ie soepeltjes open en dicht te gaan.
Alles weer gemonteerd en storing gewist, nu afwachten