alleen zit ik even te kijken naar RDW registratie en verzekering. via de search kom ik wat conflicterende informatie tegen dus ik vraag het even hier.
volgens degene die de bouw heeft gedaan hoeft er geen keuring aan te pas te komen, omdat het nog steeds een 4 cilinder 2 liter is, zoals op het kenteken bewijs staat.
vermogen staat namelijk niet op het kenteken bewijs. het is op dit moment nog een vrij stock 3SGTE, dus de vermogens toename tov wat het RDW over het algemeen in de typegoedkeuring heeft voor een 3SGTE (203 PK heb ik me laten vertellen) is minder dan 40%. klopt deze logica?
mijn verzekering geeft ook geen verwijzing naar vermogen, maar wel naar type: 2.0 GT-I TC 16. als ik hier op google kom ik al vrij snel achter het vermogen: 156 PK.
wat nu?
- niet langs het RDW voor herkeuring, maar wel doorgeven aan de verzekering dat ik meer vermogen heb? kan dat uberhaupt zonder RDW registratie? ik ben een beetje bang dat ik een can of worms open als ik daar mee bezig ga.
- wel langs het RDW? ik weet de precieze eisen niet maar maak me iig zorgen om het uitlaatsysteem qua geluid en uitstoot, en god weet wat er nog meer allemaal voor gezeur van kan komen.
uiteraard zal mijn premie wel omhoog gaan met meer vermogen? heeft iemand ervaring met de swap en de verzekering, hoeveel ging de premie omhoog? ik heb WA bij KNMV.