Rembalans voor/achter

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
robbert
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:13
Type MR2: AW11

Rembalans voor/achter

Bericht door robbert »

Weet iemand toevallig wat de rembalans tussen voor en achter is? Ik dacht altijd iets van voor 80% en achter 20%. Dit natuurlijk in een standaard twee, verlaging en het aanpassen van de demping/banden heeft hier natuurlijk invloed op.
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

Het lijkt me dat de remdruk gelijk blijft, of je nu smalle, brede, houten of vierkante wielen hebt, verlaagd of verhoogd.
De remdruk komt via een cilinder, leiding, cilinder etc.

to the point: wat de remverhouding is weet ik niet van een MR2...
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Vanwege het hoge gewicht achter ligt de rembalans bij een mr2 meer naar achteren. De remschijven bij een SW20 zijn achter ook net iets groter, maar er zitten wel lichtere klauwen op.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
robbert
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:13
Type MR2: AW11

Bericht door robbert »

Ik zit er dus helemaal naast :-/ maar een groot deel van dat gewicht verplaatst zich met het remmen naar voren... Toch maar eens m'n remmetjes achter doen, de noodstop was vanmorgen geen leuke ervaring ;)
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

De verhouding ligt iets anders bij een mr2, maar voor moet het nog steeds harder remmen hoor :P

Rembalans is zo ingesteld dat de voorwielen een fractie eerder blokeren als de achterwielen.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

waarom wil je dit weten??? is dat zo zinvol?
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Gebruikersavatar
robbert
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:13
Type MR2: AW11

Bericht door robbert »

Ik kan geen reden verzinnen waarom het niet belangrijk zou zijn
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

als hij toch goed remt is het toch goed?? wat heeft het voor zin om te weten dat je (bij de meeste auto's) een rembalans van 80% voor hebt en van 20%achter kun je toch niet veranderen (of wel!?!?!?)
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Gebruikersavatar
ErikV
Zere vingers van het typen..
Berichten: 730
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:13

Bericht door ErikV »

Hoe precies de balans is weet ik niet. Maar ik ben er ook al mee bezig geweest, natuurlijk omdat ik er niet tevreden mee ben. In mijn beleving blokkeerd vóór veel te vroeg. Met andere woorden, met iets meer remkracht achter zou de SW veel sneller stilstaan. Natuurlijk er wel voor zorgen dat achter altijd later blokkeerd dan voor, je wilt immers niet dat tijdens het remmen, de achterkant je voorbij komt.

Navraag gedaan bij een 'hoog aangeschreven tuner' in het midden van het land. En er zijn een paar opties.
De duurste is de meest luxe: een instelbare remkracht verdeler. Maar omdat het remcircuits direkt vanaf de hoofdremcylinder voor ieder wiel gescheiden is, heb je dus een dubbele nodig. Helaas worden die door weinig fabrikanten gemaakt, en daarmee is de prijs (automatisch) hoog. Inclusief montage mag je rekenen op iets van 300 Euro.
Iets goedkoper, en een erg goede tip, gebruik ongelijke kwaliteit remblokken voor de voor- en achterremmen. Bedoelt wordt, gebruik achter de meer agressieve blokken, en voor de iets mildere. Neto zal je dan meer pedaaldruk moeten geven, maar daar wen je snel aan.
Dat laatste ga ik zeker eerst proberen, als de blokken die er nu op zitten aan vervanging toe zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

He grappig, ik zie nu pas dat mijn rode ding in jouw signature staat...;D

Welke meting was dat ?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Dat was richting Duderstadt 2006
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Nou je het zegt....;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
ErikV
Zere vingers van het typen..
Berichten: 730
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:13

Bericht door ErikV »

Surferdude schreef:Dat was richting Duderstadt 2006
Uuuhh, ja. Jij hebt zeker gespiekt bij de properties van het plaatje zelf. :lach:
Mijn SW staat er ook op trouwens.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Nee, niet gespiekt, ik heb er zelf ook nog foto's van en deze kwam me al bekend voor.

Afbeelding

Afbeelding
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
ErikV
Zere vingers van het typen..
Berichten: 730
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:13

Bericht door ErikV »

Mooie foto's !

Wat zijn die nummerplaten in Nederland eigelijk stupide groot en lelijk, valt me nu pas echt goed op. Kan dat niet kleiner (zonder Amerikaans te gaan).

Wil er iemand nog iets gaan zeggen over rembalans? Anders dwalen we wel erg ver af..............
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

Niks mis met amerikaans!
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Dokter Rob schreef:Niks mis met amerikaans!
Nou...
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

das een smalle opening...
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

even uit me hoofd is het bij de mr2 turbo van 91/92
56% / 44%

de schijven achter zijn groter naar dunner.

ga je een big brake plaatsen voor , dan heb je dus ook een proportion valve nodig , anders krijg je een heele vreemde situatie als je lekker doorremr ( waar big brakes goed in zijn )

het is het beste omdan ook bij big brakes gelijk de achter kant mee te nemen , en heft liefst dan een set voor de mr2 specifiek tekopen , een set van voor en achter , zoals bij hux , het remsysteem is dus ook dan zodanig gebouwd dat de setup kwa groote gelijk blijft met het origineel. echter zul je bij voor en achter big brakes wel de balans iets jes meer navoren willen hebben , dit vanweege het agresieve gedrag van big brakes achter. vandaar als nog plaatsing van een proportion valve.
Gebruikersavatar
MR2maniac
Knop gevonden hoor !
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 jan 2007, 19:31
Type MR2: AW11
Contacteer:

Afstand houden

Bericht door MR2maniac »

Ik weet wel dat de 1992 MR2 goed remt. Er knalde gisteren een golf3 volop bij me achterin. Ondanks dat ik hem een waarschuwingssignaal had gegeven. Schat zo'n € 2500 schade. Ik had nog naar de stamtafelmeeting willen komen maar dat word dus niet wat. Jammer.
Plaats reactie