2GR-FE
Moderator: Pieten
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
2GR-FE
Nu ik eindelijk een motor heb zal ik hier ook eens een topic openen. Ben al een tijdje bezig met de mr2. Bedoeling is om hem zoveel mogelijk roestvrij te maken, versleten onderdelen te vervangen en natuurlijk een V6 erin te hangen.
Heb eerder nooit echt aan auto's gesleuteld dus ik doe alles lekker op m'n gemak zodat ik uit kan zoeken hoe het precies zit. Verwacht dus ook geen dagelijke updates van dit topic
En wat foto's van waar ik zoal mee bezig ben natuurlijk:
De 3s-ge die plaats moet maken voor de 1mz-fe:
De nieuwe motor, beetje stoffig maar dat komt goed:
Van een andere hoek, heb er vlug ff wat todden in gestoken om te voorkomen dat er vuil in komt:
Vanaf de andere kant, volgens mij mis ik de MAF sensor nog:
Alle kabels en de cockpit die ik erbij gekregen heb. Dit gaat echt een ongeloofelijke puzzel worden. Onderop liggen nog assen e.d. van de mr2:
Zo staat (hangt) de auto er op dit moment bij:
Van de achterkant, de auto kan ook draaien maar hangt nu even recht:
Fusee's(?) heb ik gestraald en geschilderd, nieuwe fuseekogels e.d. volgen nog:
Geleidingsbusje van het stuurhuis was een beetje versleten, daar wordt dus een andere in geplaatst:
Een kamer wordt als opslagruimte gebruikt:
Heb ook een D2 schroefsetje aangeschaft:
Heb eerder nooit echt aan auto's gesleuteld dus ik doe alles lekker op m'n gemak zodat ik uit kan zoeken hoe het precies zit. Verwacht dus ook geen dagelijke updates van dit topic
En wat foto's van waar ik zoal mee bezig ben natuurlijk:
De 3s-ge die plaats moet maken voor de 1mz-fe:
De nieuwe motor, beetje stoffig maar dat komt goed:
Van een andere hoek, heb er vlug ff wat todden in gestoken om te voorkomen dat er vuil in komt:
Vanaf de andere kant, volgens mij mis ik de MAF sensor nog:
Alle kabels en de cockpit die ik erbij gekregen heb. Dit gaat echt een ongeloofelijke puzzel worden. Onderop liggen nog assen e.d. van de mr2:
Zo staat (hangt) de auto er op dit moment bij:
Van de achterkant, de auto kan ook draaien maar hangt nu even recht:
Fusee's(?) heb ik gestraald en geschilderd, nieuwe fuseekogels e.d. volgen nog:
Geleidingsbusje van het stuurhuis was een beetje versleten, daar wordt dus een andere in geplaatst:
Een kamer wordt als opslagruimte gebruikt:
Heb ook een D2 schroefsetje aangeschaft:
Laatst gewijzigd door decipherer op 19 jul 2017, 13:05, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
Auto kan inderdaad draaien om de lengte as. Zoals je ziet heb ik niet al te veel ruimte, op deze manier kan ik toch vrij goed overal bij en doordat er wieltjes onder staan kan ik hem een beetje verrijden ook
Laatst gewijzigd door decipherer op 19 jul 2017, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- SpeedDevil
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:20
- Type MR2: AW11
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
Verwacht inderdaad dat de montage op zich niet het moeilijkste gaat zijn maar het electrisch aansluiten van het geheel. Kwam er gisteren achter dat ik zonder sleutel niet ver kom aangezien daar de chip in zit die moet communiceren met de ECU om te kunnen starten (dat krijg je dus als je je eerst op een andere motor concentreert). Dus vandaag maar weer naar de sloop, gelukkig hadden ze de sleutel (inclusief contactslot voor de transponder) nog liggen.
Ook een lambda sonde meegekregen, die miste aan 1 kant. Lucht massa meter hebben ze helaas niet meer maar heb er een op ebay gevonden.
@Danny: Ben afgezien van onderhoud (nieuwe koppakking, distributieriem etc.) niet al te veel van plan met de motor. Wellicht dat ik de kop ga flowen zoals jij doet. Daarna kan er wel een kleine turbo of supercharger geplaatst worden maar als je dan hoger als 5 psi wilt moet je al gaan denken aan zuigers, drijfstangen en een injectiesysteem.
Ook een lambda sonde meegekregen, die miste aan 1 kant. Lucht massa meter hebben ze helaas niet meer maar heb er een op ebay gevonden.
@Danny: Ben afgezien van onderhoud (nieuwe koppakking, distributieriem etc.) niet al te veel van plan met de motor. Wellicht dat ik de kop ga flowen zoals jij doet. Daarna kan er wel een kleine turbo of supercharger geplaatst worden maar als je dan hoger als 5 psi wilt moet je al gaan denken aan zuigers, drijfstangen en een injectiesysteem.
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
Voordat ik aan deze auto begon toch niet in ieder geval
Maar jij mag ook niks zeggen, je hebt je hele blok uit elkaar liggen!
De sleutel heb jij niet nodig denk ik, die beveiliging is volgens mij pas vanaf camry generatie 4 ingebouwd. Voor een 3vz-fe heb je hem niet nodig in ieder geval.
Er is trouwens ook nog de mogelijkheid de ECU te laten flashen en die functie te laten verwijderen maar ik heb maar van 1 persoon in amerika gelezen dat die dat doet en die posts waren alweer wat ouder. Heb voor alle zekerheid dus toch maar de sleutel gehaald.
Maar jij mag ook niks zeggen, je hebt je hele blok uit elkaar liggen!
De sleutel heb jij niet nodig denk ik, die beveiliging is volgens mij pas vanaf camry generatie 4 ingebouwd. Voor een 3vz-fe heb je hem niet nodig in ieder geval.
Er is trouwens ook nog de mogelijkheid de ECU te laten flashen en die functie te laten verwijderen maar ik heb maar van 1 persoon in amerika gelezen dat die dat doet en die posts waren alweer wat ouder. Heb voor alle zekerheid dus toch maar de sleutel gehaald.
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3347
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- 3SGTE's worden meestal meer afgetrapt dan een V6 uit een Camry.
- Bergen koppel
- Alle voordelen van NA blijven maar alsnog wel enigzins vermogen hebben
- Bergen koppel
- Alle voordelen van NA blijven maar alsnog wel enigzins vermogen hebben
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Website:http://mymr2.nl/
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3347
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Turbo gaat inderdaad veel harder dan een V6. Dat ontken ik ook niet. Maar in een turbo zal je altijd lag hebben hoe klein dan ook. Zeker met de stock turbo zit je al gauw rond de 3000 toeren voordat hij echt afgaat.
V6 heeft natuurlijk ook wel een ideaal toerengebied maar er is al heel veel koppel beschikbaar. Maar zoals eerder al aangegeven is het natuurlijk een persoonlijke keuze. Ik zie meer V6 blokken 300.000 km lopen dan turbo blokken
Overigens het geluid van een V6 is ook om van te smullen Maar zoals altijd persoonlijke voorkeur.
V6 heeft natuurlijk ook wel een ideaal toerengebied maar er is al heel veel koppel beschikbaar. Maar zoals eerder al aangegeven is het natuurlijk een persoonlijke keuze. Ik zie meer V6 blokken 300.000 km lopen dan turbo blokken
Overigens het geluid van een V6 is ook om van te smullen Maar zoals altijd persoonlijke voorkeur.
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Website:http://mymr2.nl/
Ja ik zie ook wel de voordelen in. Een 3S-GTE gaat ontzettend hard, maar zal onder de 2000 toeren misschien weinig doen (toen absoluut niet onder 2k rpm geweest ), daar zal een V6 meer doen. En wat meer betrouwbaarheid als het er eenmaal in zit ja, zal ook wat goedkoper en makkelijker zijn om rijdende te houden. Nog veel meer geschikt als daily driver. Doe je het alleen om de snelheid bij het voluit rijden zou ik het wel weten.
Heb geen idee hoe die dingen klinken.
Ik heb wel eens in de Maxima QX gereden die mn pa toen had, 3.0 V6 automaat (193 pk, vergelijkbaar). Reed toch ook wel behoorlijk lekker
Heb geen idee hoe die dingen klinken.
Ik heb wel eens in de Maxima QX gereden die mn pa toen had, 3.0 V6 automaat (193 pk, vergelijkbaar). Reed toch ook wel behoorlijk lekker
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Klopt helemaal!Overigens het geluid van een V6 is ook om van te smullen
[youtube]A_PkswoXMx0[/youtube]
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Dorifto Deuce
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:32
- Type MR2: AW11
- Contacteer: