Peter's Toyotatje ...

Plaats hier foto's van jouw stalen, net gewassen ros in het stralende zonlicht van de eeuwige jeugd... Kortom, kiekjes plaatsen van je blikkie!

Moderator: Pieten

The Honda Kit

Peter's Toyotatje ...

Bericht door The Honda Kit »

Hey Mensen ...

Tja helaas geen mr2 meer , dus daar kan ik dan moeilijk foto's van plaatsen .
Maar wel een toyota ... dus ik hoop dat ik ze hier mag plaatsen van de moderators ;D

Hieronder is dus mijn Toyota Supra MKIV

Het is een 1996 supra MKIV 6-speed.
Hij heeft 118000 KM op de teller nu

Ik heb de auto bij AutoBedrijf ATS in Veenendaal gekocht op 07/08/07
Om eerlijk te zijn had ik de heele auto nog nooit gezien , want hun importeren auto's ... dus je weet eigenlijk absoluut niet wat je koop .
Maar na een paar keer langs te zijn geweest bij ATS vooraf , en met Raymond ( de eigenaar ) te hebben gesproken was ik er eigenlijk als snel overuit dat ik bij hem een auto wilde kopen ! heel chill , en recht door zee allemaal..

Toen werd het Augustus ... ik moest echt snel eens een auto hebben , want de het OV is echt waardeloos in Nederland ... dus Ray is opzoek gegaan na een auto voor me , en we vonden er snel 1 tje ! na heel veel overleg en gebeld te hebben , kwamen we tot een prijs akkoord met de huidige eigenaar , die zich in Henfield UK bevond ... dat is ongeveer precies in the middle of nowhere ::)

Nou .. na nog meer foto's uitgewisseld te hebben en papier werk besloot ik dan 6 augustus hem toch maar te kopen ... maar met serieus dubbele gevoelens wel ... je geeft immers best een hoop geld uit aan iets dat je dus nog nooit gezien hebt ! dus kan echt van alles aan mankeren. maja .. je moet wat .. dus Raymond had alles duidelijk op paier gezet .. en er werd betaald , hij zou de volgende dag ( nacht ) samen met een vriend ( Tim ) afreizen na de UK.

Nou toen begon de spanning eigenlijk wel een beetje ... Ik ben savonds maar op tijd na bed gegaan ... om er geen seconde voor 11 uur smorgen uit te stappen want wist dat Ray ongeveer 11uur de volgende dag bijde auto zou zijn en zou bellen. ...nou 11uur .. dan toch maar eens me bed uit , en ik had amper de koffie gezet ... TELEFOON .... pff .. gelukkig ! hij was bij de auto in Henfield UK aangekomen :D .

dat was dus ons eerst gesprekje .. hij vertelde dat die aangekomen was , en nu de auto grondig ging bekijken en ging proefrijden en later zou terug bellen .... maar het werd inmiddels half 12 ... en kwart voor 12 .. en JA weer telefoon :D . Nou dat was me toch even een domper .. hij had dus echt ongeveer 50 dingen gevonden aan die auto ... en aangezien ik me daar een beeld bij ga vormen dan ..::) , nou goed je weet hoe dat gaat ... maja dat is gewoon moeilijk om uit te leggen over de telefoon. en hij zij al duidelijk ... Ik ben kritisch .. misschien dat jij de helft van de dingen niet ziet ... ( maar komen we later terug in het verhaal ;) ) .. toen het ergste :*( .. De bak had vreemde kuuren .. :::| :'( .. nee toch heh ! Er ligt een Getrag 6 bak onder .... heel mooi ! maar die bakken zijn net zo duur als een gemiddelde mr2 gti .. en ik ben nou niet dermaate kapitaal krachtig dat ik die bak even vervang ... maar gelukkig belde die even later weer terug ... hij kon ook de kruiskoppeling van de cardan zijn .. of misschien een bak rubber / ophangings deel .. want het schakelen opzich verging perfect en strak .. poeh gelukkig !

Maar ik was er dus nog steeds niet gerust over , dus heb besloten dan maar Sean van Horsepowerfreaks te bellen .. als iemand veel mk4's heet gezien is hij het ... en die vertelde me al snel dat deze 6 bakken klinken alsof er een hand knikkers in ligt , en dat ze gewoon meer bijgeluiden hebben dan de toyota in huis gefabriceerde bakken ... Gelukkig zeg ... dan zal het allemaal wel meevallen .. want deze bakken zijn verder onverwoestbaar ;) .

Nou .. Snel weer na raymond gebeld , want die stond nog druk te na onderhandelen met de man waar de supra stond , omdat hij het puntje van die bak had aangekaart ... maar die was een eigenwijse L*L , dus dat lukte niet meer ... jammer dan.

Nou voordat Ray hem betaalde deed die nog 1 kritisch rondje samen met me omde auto via de telefoon ... en hebben we nog eens goed overlegt .. tja .. dan maar de knoop doorhakken en het beste hopen ..
dus nou .. Doe dan maar ... nou , vanaf toen ging alles eigenlijk heel snel :D , na 10 minuten belde Raymond dat die onderweg terug was met het monster ... en een goeie anderhalf uur later , kreeg ik een berichtje dat die in de
Eurotunnel trein stond !

en dan begint de spanning echt ! nou de rest zal ik kort houden ... maar ray heeft gebeld onderweg een keer dat die half 9 / 9 uur er was
en de rest staat op video .... zie hier onder zo maar ;D .

1 maal aangekomen was ik toch wel benieuwd na alle plekjes die die gevonden had , want dat zat me nog steeds dwars ... incl die bak .

nou kort gezegd .. ik heb me een ongeluk gezocht en kon 4 pekjes vinden , de rest is steenslag of gewoon niet te zien zonder dat het licht er goed opvalt ;D .. een pak van me hart ! de auto is gewoon heelemaal strak dus .. op de achterbumper na , maar dat wist ik voor de aankoop al. na een korte proefrit blijkt de bak ook pefect ! .. waarschijnlijk een rubbertje dat iets op is ... ti's bijna niet merkbaar ... maar bij hard optrekken ..dan kantelt de bak heel iets denk ik .. ti's niet eens noemenswaardig voor mij ;)

Al met al .. is mijn ervaring met ATS echt vanaf het begin tot aflevering heelemaal super gegaan ! ...

aangezien hier ook mensen zitten die vaak wel opzoek zijn na jdm .. mr2's , celica's , supra,s skyline's etc ... , Dan weet je nu waar je terecht kunt voor dat soort auto's !
www.autobedrijfats.nl

Hier de aflevering van de auto door Raymond zelf ...
http://www.youtube.com/watch?v=WUnSl1qtUsA
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Nice!
Je kan je naam nu wel weer terugveranderen naar TurboPepe :P (tis een turbo neem ik aan?)
AfbeeldingAfbeelding
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

johnwoo schreef:Nice!
Je kan je naam nu wel weer terugveranderen naar TurboPepe :P (tis een turbo neem ik aan?)


ja en nee ... ti's een supra TT chassis , maar er hangt ( tijdelijk ;) ) een N/A motor in ...
( waarom moet je me ook niet vragen ;D )

als het goed is ..............gaat Joshma er spannende dingen mee doen ... alleen weet niet hoe snel , want supra onderdelen zijn serieus ... serieus duur ;D
Gebruikersavatar
barra
Zere vingers van het typen..
Berichten: 744
Lid geworden op: 13 feb 2007, 22:05
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door barra »

netjes suc6 met de auto8)

hou je deze wel heel ?:P:P
frankie-turbo schreef:barra loopt al lang mee hier.die zegt alleen wat als het ook ergens op slaat.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dorifto Deuce
Zere vingers van het typen..
Berichten: 902
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Dorifto Deuce »

Pff die auto is veel te dik voor jou man! ;)

Nee, mooie auto. Maar een tijdje geleden vond je het nog lompe, logge lelijke wagens... ;D
1994 Super White Toyota Celica GT Four WRC - ST205
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

Dorifto Deuce schreef:Pff die auto is veel te dik voor jou man! ;)

Nee, mooie auto. Maar een tijdje geleden vond je het nog lompe, logge lelijke wagens... ;D


haha , ja weet ik ;) Maar Joshma wist allang dat ik er toen na 1 tje opzoek was ... wat later een S2000 werd .. maar goed toen het ongeluk en werd de S2K financieel onhaalbaar ... dus kwam ik terug bij de Supra ... aangezien Joshma ook super druk is , kwam het er niet snel van samen met hem er 1 tje te kopen , en kwam ik uit bij de jongens van ATS ...

ps , wacht maar tot de witte 18" Rays wielen er onder zitten ... dan is die pas dik ;) ...
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Toppie peter! Durf je hem wel aan joshma mee te geven? ;D

Verbouw hem aub niet teveel, ziet er echt uit als een pareltje!! :D
Forza!

Bericht door Forza! »

DUDE! Je hele interieur zit er verkeerdom in! ;D

Echt een kickass automobiel! Heel gaaf!
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

Forza! schreef:DUDE! Je hele interieur zit er verkeerdom in! ;D

Echt een kickass automobiel! Heel gaaf!


LOL , ja ...;D

ben je trouwens met 5 minuten aan gewend , het is kicke het stuur rechts te hebben man ! ;D
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Mooie koets! Heeft hij in Engeland op andere wielen gestaan (conclusie getrokken aan de standaard wielen icm het gemonteerde spoilerwerk)?

De motorkap is van een 3.0.;)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
jrb

Bericht door jrb »

echt een mooie wagen!!!!!
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

SuperTWO schreef:Mooie koets! Heeft hij in Engeland op andere wielen gestaan (conclusie getrokken aan de standaard wielen icm het gemonteerde spoilerwerk)?

De motorkap is van een 3.0.;)


ja , dat idee had ik ook , want op deze kleine wieltjes is zelfs een steentje op de weg al bijna te hoog ;D

uhm , het zijn allemaal 3 liters ... maar je bedoelt de kap is van een N/A .. helaas , dit is jdm ( komt voor engeland uit japan waar die rond reed ) en daar hebben ook de turbo's een N/A kap

kwam er achter via de japanse veiling site ... je vind er geen 1 daar met een scoop op de motorkap , en dat zijn vrijwel allemaal turbo's
MR2_SW20

Bericht door MR2_SW20 »

ik wil t kontje graag zien mooie bak man
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

De JDM kap zonder luchthapper vind ik persoonlijk mooier...

Hij heeft trouwens ook een Altezza RS200 op z'n site staan, met de blacktop 3S-GE.. Ook een erg dikke wagen 8) Trekt een IS300 eruit :D
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
scoolio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 530
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:39
Type MR2: AW11

Bericht door scoolio »

Een hele mooie supra Peter!
Wees er zuinig op en hou hem heel.
Ik wil hem wel een keertje in het echt zien.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Gefeliciteerd!

Denk je dat je nu verder komt als 60 pk? ::);D
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

Ziet er gewoon netjes uit, gefeliciteerd met de aanschaf.
Eindelijk iemand die er ook snel achter is dat RHD toch wel erg prettig is!
Alleen achteruit bij de McDrive en een parkeergarage in verveelt erg snel...

Ga je nu naar de dynomeeting voor e.e.a. verbouwd gaat worden?

Wat heeft zo'n ding eigenlijk standaard aan koppel?
Gebruikersavatar
mr. toyota
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 254
Lid geworden op: 31 dec 2006, 13:15
Type MR2: SW20/21/22
Locatie: Uden
Contacteer:

Bericht door mr. toyota »

Vette bak!!

Ben je van plan hier een turbo op te gaan bouwen??

In ieder geval heel veel plezier met zo'n mooie auto.
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

Dokter Rob schreef:Ziet er gewoon netjes uit, gefeliciteerd met de aanschaf.
Eindelijk iemand die er ook snel achter is dat RHD toch wel erg prettig is!
Alleen achteruit bij de McDrive en een parkeergarage in verveelt erg snel...

Ga je nu naar de dynomeeting voor e.e.a. verbouwd gaat worden?

Wat heeft zo'n ding eigenlijk standaard aan koppel?

ja .. en dan te bedenken dat ik iedere dag hier door de parkeer slagbomen moet , wordt nog leuk ;D

koppel is 300NM bij 4000rpm.
standaard 0-100 doet die in 6.4 , valt eigenlijk nog niets tegen.
mr. toyota schreef:Vette bak!!

Ben je van plan hier een turbo op te gaan bouwen??

In ieder geval heel veel plezier met zo'n mooie auto.

Wat denk je zelf ... ;) ... nee joshma gaat hem wel turboén op den duur ja ... maar niet extreem ... heb al wel een leuk stappenplan , zal dat later eens posten. voor op heden ben ik gelukkiger weer een auto te hebben ... ik was het OV wel zo .. zo zat heh ! :*(
Gesloten