Verkoop regels (richtlijnen!) aanpassen

Problemen op het forum? Fouten op de clubsite? Of andere vragen? Stel ze hier...

Moderator: Pieten

RowanMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 621
Lid geworden op: 29 dec 2006, 20:31

Verkoop regels (richtlijnen!) aanpassen

Bericht door RowanMR2 »

Hoi iedereen

Weet niet of ik hier een verzoekje mag plaatsen maar mij leek dit de beste mogelijkheid.

Ik (en vast wel meerdere mensen) stoor me best wel aan dingen die te koop aangeboden of gevraagd worden waarbij er in de titel niet staat om welk model het gaat. Vaak staat er in de eerste post ook niet eens een aantekening of het nou om een AW11, SW20 of ZZW30 onderdelen of complete auto's gaat.

Als iemand bijvoorbeeld een koplamp oid zoekt, met de titel "Heeft er iemand nog een koplamp liggen?" Staat er in de eerste post waarschijnlijk, "ik zoek een koplamp voor mijn MR2"..... Of "Rode MR2 te koop", als je een AW11 zoekt en er staat een SW20 te koop ben je weer gefopt door de titel. De kleur beschrijft niet om welk model het gaat.

Mijn verzoek is dus om een verkoop regel op te stellen, met bijvoorbeeld de tekst "Geef in de titel aan om welk model/bouwjaar het gaat, anders wordt de post verwijderd" of iets dergelijks. Om de interesse hierover te peilen vraag ik bij deze om jullie bevindingen of meningen, tips?


Groeten Rowan
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Regels? Daar doen we hier zo min mogelijk aan... Alleen in uiterste noodzaak en dan pas als het merendeel van de Pieten er een voorstander van is. Dat houdt TWB precies zoals TWB wil zijn.

Je bent de eerste die er (in meer dan 5 jaar) mee komt dus zoveel mensen zullen zich er niet aan ergeren.


Maar spuien van ongenoegen mag altijd. Desnoods gooien we het topic gewoon weg.. :P :lach:
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

doet me ergens aan denken...

weet niet precies meer wat...


http://81.4.88.28/~mr2club/forum/showthread.php?t=2374



oh ja, had je niet kunnen vermelden in je topictitel dat het alleen om het type, kleur en bouwjaar gaat?


Ga ik toch aanvullen dat ook een prijs, FOTO reden van verkoop etc.etc.etc. vermeld behoort te zijn om een hoop flauwekul reacties te voorkomen.
Een verkoper zit niet te wachten op reacties van "das wel een hele hoge prijs" of: "kan nooit wat zijn voor die prijs, vast weer een afgetrapte bak"...


Trouwens wel smerig, zo'n grote dosis papagaaienvoer...::)
RowanMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 621
Lid geworden op: 29 dec 2006, 20:31

Bericht door RowanMR2 »

Dat topic lijkt er inderdaad ook wel een beetje op, je hebt ook gelijk die advertenties sla ik meestal ook over. En altijd zie je in de eerste reactie dan "Wat is de vraagprijs?" "heb je er ook foto's bij?" of "wat is de km stand?".

Wat het regeltjes betreft heb je ook wel gelijk en ik zat er al over te twijfelen toen ik het aan het typen was.. Want mocht deze regel er komen dan zullen er waarschijnlijk meerdere regels volgen.

Een andere suggestie zou dan zijn om een "LEES DIT EERST"-sticky te maken gewoon bovenin het subforum. Hopen dat dat een beetje gelezen en nageleefd wordt, ten goede van iedereen? :)
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

Dat was toen ook een beetje mijn intentie, overzichtelijk, duidelijk en weinig vraagtekens overlaten.

Denk dat de te koop en gevraagd topics wat serieuzer dan andere topics behandeld moeten worden, en op deze manier zou dat ook mogelijk zijn.
Blijft toch een beetje wat men zelf voor idee heeft.

Discussie hou je toch...
Melle
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3644
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:31
Locatie: Buitenpost
Contacteer:

Bericht door Melle »

Het is inderdaad vervelend als je in de eerste drie posts niet eens erachter kunt komen wat nou eigenlijk verkocht of gevraagd wordt. Maar om hier meteen een regel aan te koppelen gaat ook mij te ver...

Wel is het natuurlijk zo, dat wanneer je al duidelijk bent in de titel, de verkoop of aankoop zal versnellen.
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

We kunnen natuurlijk een sticky maken met verkooptips.. dat zie ik op andere forums ook wel eens.. is het geen regel, maar helpt wel om overzichtelijker maken van aangeboden zaken..

En dan zetten we de dingen die we hier dus uiten in die post, die dan altijd bovenaan in het te koop gedeelte staat
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
Sicco
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 106
Lid geworden op: 12 apr 2007, 14:34
Type MR2: AW11

Bericht door Sicco »

Een punt waar ik ook vaak over nagedacht heb, maar waarop ik mezelf ook betrap tijdens het starten van een topic.

Is het mogelijk dat wanneer er zo'n topic aangemaakt word, dit in stappen gaat? Bijv:
Titel:
Model:
Bouwjaar:
Kleur:
Prijs:
etc..

Dat alles voorbij komt, en er niks vergeten kan worden. Dat dus de koppen standaard zijn en alleen de de gegevens ingevuld kunnen worden. Zo zien ook alle advertenties er hetzelfde uit en zijn dus in één keer overzichelijk. Dit geeft bovendien ook een verzorgd uiterlijk.

Maar het is maar een idee..
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Dat is mogelijk hoor, als iedereen die een advertentie aanmaakt gewoon even jouw lijstje volgt...8)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Beer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1872
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:21

Bericht door Beer »

Een uniforme layout is lastig als er niet alleen MR2's maar ook onderdelen worden aangeboden denk ik. Het bouwjaar van bijv. een MR2 mok of velg doet immers niet ter zake...
Beukema

Bericht door Beukema »

Beer schreef:Een uniforme layout is lastig als er niet alleen MR2's maar ook onderdelen worden aangeboden denk ik. Het bouwjaar van bijv. een MR2 mok of velg doet immers niet ter zake...


Ik wil geen mok uit 1987 hoor. Daar zitten ondertussen vast allemaal beestjes in ;)

Ben het wel met de stelling eens dat men duidelijker mag zijn.

btw de Veilside skirts die ik aanbied zijn voor een sw20 :*(
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

een keuze menu...

indien het om een auto gaat, ga door naar vraag 2
indien het om onderdelen gaat, ga door naar vraag 4


etc.




beetje in de style van het loonbelasting formulier...::)
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

ik denk nog steeds dat aankooptips in de vorm van een lijstje wel een goed idee zijn, zullen we dat niet een keer proberen?
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

lijkt me een beter plan om het wel een keer te proberen.

Bjorn, maak jij een voorbeeldadvertentie met die bananenbak...::)
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

Dokter Rob schreef:lijkt me een beter plan om het wel een keer te proberen.

Bjorn, maak jij een voorbeeldadvertentie met die bananenbak...::)

Ik wil best een voorbeeld advertentie maken, maar niet met de gele kip, straks denkt er nog iemand dat ik het meen ;)
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

BST schreef:Ik wil best een voorbeeld advertentie maken, maar niet met de gele kip, straks denkt er nog iemand dat ik het meen ;)
Daar zou niemand van opkijken ::):P;D
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
Arnie
Zere vingers van het typen..
Berichten: 932
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:50
Type MR2: AW11

Bericht door Arnie »

BST schreef:Ik wil best een voorbeeld advertentie maken, maar niet met de gele kip, straks denkt er nog iemand dat ik het meen ;)

Of je hangt er een verkoopprijs aan van 25.000,- euries, of nee daar zijn er al meer van, doe maar 35.000,- euries ... ;)
Afbeelding
Fun is not a Straight line, have fun.
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Als iemand iets wil verkopen, is een duidelijke titel zeker zo belangrijk.

Overigens geldt dit voor elke topictitel natuurlijk. Soms staat er iets vaags waardoor je die over slaat (tussen het vele geweld moet je door beperkte tijd kiezen welke je leest).
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
siep wokkel

Bericht door siep wokkel »

BST schreef:Ik wil best een voorbeeld advertentie maken, maar niet met de gele kip, straks denkt er nog iemand dat ik het meen ;)


volgens mij ben je gewoon bang dat niemand hem wil::) :lach:




Maar idd.. bovenaan een keuzemenu is wel een goed id... dan moeten ze het wel invullen!


alleen de belangrijke dingen natuurlijk zoals model, bouwjaar etc
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

BST schreef:Ik wil best een voorbeeld advertentie maken, maar niet met de gele kip, straks denkt er nog iemand dat ik het meen ;)
doe je m van de mx5
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
Plaats reactie