Koppelingsvloeistof vervangen

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
clipto
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 348
Lid geworden op: 02 jan 2007, 11:23
Type MR2: AW11

Koppelingsvloeistof vervangen

Bericht door clipto »

De koppeling van mn aw11je doet het niet zo best meer, alle druk is er langzaam vanaf gegaan.
Ik heb het vermoeden dat er óf lucht in het systeem zit, óf dat de vloeistof dermate oud is dat die eens vervangen moet worden (water of vocht erin) óf dat de koppelingscilider(s) het begeven hebben.

Om dingen uit te sluiten wilde ik eerst eens de vloeistof gaan vervangen, maar dan de vraag ... hoe? :)

Heb m'n hele haynes handboek doorgebladerd, maar een fatsoenlijke uitleg hoe te vervangen, vond ik nergens.
Wel een aantal plaatjes op het internet, die ik voor het gemak ff toevoeg.

Maar dan de vraag, waar tap ik hem af?
(ik gok aan de achterkant bij de zogenaamde 'bleeder plug'?)
Waar zit deze precies? Ik meende onder de accu? En hoe is deze het beste te bereiken? Auto opkrikken? Of is het alleen met een brug uit te voeren? Hoeveel vloeistof zit er in het systeem (met andere woorden hoeveel heb ik nodig?) Oh en je moet het met 2 man doen, is er iemand die zich verveelt zaterdag of zondag?

Zo, meer vragen kon ik niet bedenken in korte tijd ;D
Volgen nu nog de afbeeldingen en hoor ik graag de antwoorden op mn vragen ;)
Gebruikersavatar
clipto
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 348
Lid geworden op: 02 jan 2007, 11:23
Type MR2: AW11

Bericht door clipto »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Me zondag vervelen ? Zondag is de stamtafelminimeeting !

(en de auto moet nog wat gekuisd worden, dus zaterdag wordt dat ook geen vervelen.....;D )

p.s. sorry, geen antwoord op je vraag....
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
clipto
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 348
Lid geworden op: 02 jan 2007, 11:23
Type MR2: AW11

Bericht door clipto »

Oorzaak gevonden: Koppelingscilinder was overleden en tevens wat leidingen die niet 100% meer waren.
Toyo dealer staat zich er op uit te leven en alles wordt netjes vervangen/gerepareerd Afbeelding

Ook wordt de motorolie + filter ververst/vervangen, de boel had toch wel érg lang stilgestaan volgens de dealert :D
Plaats reactie