vraagje
is een trubo spruitstuk van ebay oid beter dan het ori ??
wat kan ik het beste doen om het meeste vermogen daar uit te halen
gr roderick
spruitstuk turbo
Moderator: Pieten
- tilma800
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
nee, het zal met een standaard turbo eerder iets afnemen. De boosdoener bij het spruitstuk is de turbo zelf, die is te restrictief en zo komt er voor de turbo nog best veel druk in het spruitstuk te staan.
Meer info kan je vinden op het http://www.mr2oc.com
Meer info kan je vinden op het http://www.mr2oc.com
- johnwoo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Het standaard spruitstuk is prima, dat wil je zo lang mogelijk gebruiken. Het is namelijk vrij kort en van dik gietijzer, dus behouden de uitlaatgassen veel van hun warmte voor ze bij de turbine komen, en dat is Een Goede Zaak. Bovendien zijn ze oersterk, ze splijten bijna niet (iets wat buizenspruitstukken nog wel eens willen doen), hooguit moeten ze gevlakt worden.
De mooie bling bling buizenspruitstukken zorgen dat de uitlaatgassen verder zijn afgekoeld voor ze de turbine bereiken waardoor de turbo (ietsjes) minder energie kan opnemen uit de uitlaatgassen.
Zo'n spruitstuk gebruik je dus pas als je een turbo hebt die ofwel niet op het standaard spruitstuk past (qua montageflens, en er is geen adapterplaat voor), ofwel fysiek niet tussen het blok en de firewall past met het standaard spruitstuk, ofwel je zoveel vermogen maakt dat de fasering van de uitlaatgaspulsen een significante rol gaat spelen. De gebruikelijke turbo kits voor de 3S-GTE (TD06, T3/T4, GT28/30/35R) halen tussen de 300 en 500 wiel PK's met het standaard spruitstuk. Het inlaatspruitstuk is dan eerder een beperking...
De mooie bling bling buizenspruitstukken zorgen dat de uitlaatgassen verder zijn afgekoeld voor ze de turbine bereiken waardoor de turbo (ietsjes) minder energie kan opnemen uit de uitlaatgassen.
Zo'n spruitstuk gebruik je dus pas als je een turbo hebt die ofwel niet op het standaard spruitstuk past (qua montageflens, en er is geen adapterplaat voor), ofwel fysiek niet tussen het blok en de firewall past met het standaard spruitstuk, ofwel je zoveel vermogen maakt dat de fasering van de uitlaatgaspulsen een significante rol gaat spelen. De gebruikelijke turbo kits voor de 3S-GTE (TD06, T3/T4, GT28/30/35R) halen tussen de 300 en 500 wiel PK's met het standaard spruitstuk. Het inlaatspruitstuk is dan eerder een beperking...