spruitstuk turbo

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

spruitstuk turbo

Bericht door dooierick »

vraagje


is een trubo spruitstuk van ebay oid beter dan het ori ??

wat kan ik het beste doen om het meeste vermogen daar uit te halen

gr roderick
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Hangt van je vermogen af. Voor alles onder de 500pk is het standaard spruitstuk genoeg en in ieder geval geen bottleneck. Ik zou het dus alleen doen als je niet anders kan omdat je de turbo niet passend zou kunnen krijgen op het origineel.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

dus het is niet zo dat als je zo`n andere der op zou zetten dat je vermogen ook meteen iets toeneemt
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

nee, het zal met een standaard turbo eerder iets afnemen. De boosdoener bij het spruitstuk is de turbo zelf, die is te restrictief en zo komt er voor de turbo nog best veel druk in het spruitstuk te staan.

Meer info kan je vinden op het http://www.mr2oc.com
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

dank je :D
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Het standaard spruitstuk is prima, dat wil je zo lang mogelijk gebruiken. Het is namelijk vrij kort en van dik gietijzer, dus behouden de uitlaatgassen veel van hun warmte voor ze bij de turbine komen, en dat is Een Goede Zaak. Bovendien zijn ze oersterk, ze splijten bijna niet (iets wat buizenspruitstukken nog wel eens willen doen), hooguit moeten ze gevlakt worden.

De mooie bling bling buizenspruitstukken zorgen dat de uitlaatgassen verder zijn afgekoeld voor ze de turbine bereiken waardoor de turbo (ietsjes) minder energie kan opnemen uit de uitlaatgassen.

Zo'n spruitstuk gebruik je dus pas als je een turbo hebt die ofwel niet op het standaard spruitstuk past (qua montageflens, en er is geen adapterplaat voor), ofwel fysiek niet tussen het blok en de firewall past met het standaard spruitstuk, ofwel je zoveel vermogen maakt dat de fasering van de uitlaatgaspulsen een significante rol gaat spelen. De gebruikelijke turbo kits voor de 3S-GTE (TD06, T3/T4, GT28/30/35R) halen tussen de 300 en 500 wiel PK's met het standaard spruitstuk. Het inlaatspruitstuk is dan eerder een beperking...
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

het is helemaal duidelijk
bedankt :d
Plaats reactie