Pagina 2 van 3

Geplaatst: 14 jan 2008, 17:44
door Timmo Wijker
let ook op of de koppakking of iets van dien aard niet lek is want dan ben je ook wat tijd en geld verder voordat dat weer gemaakt is, heb het namelijk zelf meegemaakt, want helaas lopen die naaiers nog steeds vrij rond.

Geplaatst: 16 jan 2008, 14:02
door MR2_SW20
mja ik heb de mijne particulier gekocht met een rot blok ook..

gaat olie langs de zuigerveren ergens als ie koud is(of bij 5500rpm+),maja motor was warm toen ik aankwam.

Geplaatst: 16 jan 2008, 16:12
door Etter
olie word toch juist dunner als het warm word?

Geplaatst: 16 jan 2008, 16:17
door siep wokkel
metaal zet uit als het warm is.

Geplaatst: 16 jan 2008, 16:38
door Etter
dat is waar :D en dan is het opgelost haha

Geplaatst: 16 jan 2008, 18:25
door MR2_SW20
juist

en dan nog je ziet t niet.....alleen als je koud start.

Geplaatst: 16 jan 2008, 19:07
door Timmo Wijker
wat zie je dan??

Geplaatst: 17 jan 2008, 01:06
door tilma800
Niks meer ;D (door de rook)

Geplaatst: 17 jan 2008, 12:35
door MR2_SW20
ja als ik hem koud start en 3000 toeren ga rijden heb ik een probleem.

ik moet de eerste minuut mn rechtervoet niet gebruiken,dan rijd ik alleen op de koppeling en stationair schakel ik naar zn 3e.dan naa nog een minuut of 2 is t normaal.maar pas als ik de meter niet meer zie stijgen(minuut of 10)kan ik normaal rijden.als ik echt gas geef(5500rpm+ dan heb ik wel eens meegemaakt bij stoplichten de gene die ik voor bleef deed dan raampje open : hé waarom rookt ie zo :P goed bijhouden zeggen ze dan nog...

ik was niet degene die hem heb gesloopt.

toen ik m net had en hier achterkwam heb ik mn garage een ; endoscopie laten uitvoeren.klinkt medisch,is ook bijna t zelfde dan schroeven ze links en rechts wat onderdelen eraf,en gaan ze met camera kijken in je blok.260 euries..... resultaat: ze wisten t niet zeker maar of zware carbon aanslag op de zuigerveren of een gebroken zuigerveer ergens(konden ze net niet zien ze zien maar paar cm van de zuigerveer in de openingen).

o ja ze hadden ook oilguard en anti carbon of iets dergelijks erin gepleurd.in de olie in de benzine en in de cilinderkop hadden ze wat gepleurd. toen was t helemaal rookgordijn(waarschijnlijk links en rechts wat carbon van de veren afgebrokkeld dus volop oilie erlangs)na een maand was het normaal EN zelfs bijna normaal geen rook meer ook niet met koude start.maar verbruiken doet ie nog wel.

ik gooi er trouw elke anderhalve week een kwak olie in en nu anderhalf jaar verder is t nog t zelfde.(ben wel aan t sparen voor een gereviseerd blok).ook ben ik er achter als ik olie pak voor turbos dan rookt hij t minst(dikke olie als tie koud is)

dit was mijn verhaal je zal er nix aan hebben haha maar ik had nix te doen dus ....

grt coen.

Geplaatst: 17 jan 2008, 12:42
door MR2_SW20
nog even over stuurverkrachting.

ik heb t niet ik stuur met 1 handje no problem ook in parkeren.met 215 voor en 235 achter.
hiervoor had ik een tank nixxan 100x nix ook zonder en die was mega zwaar dus had training gehad,jij ook dus ik zou me geen zorgen maken over het sturen.

ik vind ook dat je zonder echt t gevoel hebt net als in een kart.in de bochten voel je alles.je voelt de g krachten lekker werken en ook onderstuur voel je direct.

Geplaatst: 18 jan 2008, 11:34
door Dennis16v
MR2_SW20 schreef:
dit was mijn verhaal je zal er nix aan hebben haha maar ik had nix te doen dus ....

leuk verhaal ;D , maar das wel n behoorlijke olieboot zeg :lach:, zoveel olie kan nooit goed zijn, en mij lijkt t ook op de zuigerveren. Heb jij dan ook dat er smorgens n flinke plas olie onder je auto ligt?
Ik heb dat bij mn eerste auto gehad, de crx die ook zoveel olie gebruikte..
En na n ritje op de autosnelweg, toen dacht ie ook van: laat ik er maar ns mee ophouden. Hele kerstboomverlichting ging aan :ik-weer:
Resultaat: koppakking kapot, en zuigers in de cilinders vast :'(

Geplaatst: 18 jan 2008, 13:28
door MarcoTwo
Ik zal even wat puntjes op een rijtje zetten voor je:
Xhermes schreef:
De onderstel geometrie van een 93+ is ook wat vergevings gezinder. Ze staan standaard al op 15" velgen en ze hebben een subtiel voorlipje aan de voorkant. Verder zijn er volgens mij ook andere remmen maar dat weet ik niet zeker.

Hierboven staat e.e.a. doorelkaar.

Vanaf MY90 is optie: T-Bar Roof, 4-delige achterspoiler, ABS remsysteem, lederen bekleding, stuurbekrachtiging en bestuurdersairbag.

In Duitsland leverde men standaard: ABS, T-Bar Roof en (af fabriek en niet achteraf!) de achterspoiler.

Vanaf eind 1991 leverde men in Duitsland (in Nederland per januari 1992) het MY92 met:

* verbeterde versnellingsbak (synchromeshringen, met name voor II) verbetert, kortere pook.
* grotere remschijven, remmen dus wat beter en trekken hopelijk wat minder snel krom.
* andere bekleding + stuurwiel
* voorspoiler in het zwart (iets stabieler, betere koeling, ziet er stukken imposanter uit, zeker meegespoten in de carrosseriekleur)
* strutbarkruis in motorruimte voor meer stijfheid (verplichting voor de exemplaren die het nu nog steeds niet hebben, trekt deuken/vouwen in je dak door tordering).
* veiligheidsbalken in portieren
* zwaarder (1.215 kg) en dus fractioneel langzamer
* nieuwe kleuren: super red i.p.v. het wat kwetsbare en minder rode crimson red, e.d. Turquoise en lichtblauw metallic leverbaar.
* 15" LM wielen met platte spaken.

In 1993: beperkt leverbaar (in Nederland): geel.

MY94 (vanaf maart 1994):
* voorspoiler, dorpels, sierlijsten en achterskirts in kleur
* verbeterd onderstel (met name achter, waardoor minder tailhappy)
* Andere bekleding + stuurwiel
* Ander model achterlichten met verbindingsplaat in kleur
* Achterspoiler (vleugel) standaard, type 2.
* Super White 040 ipv 043 bijvoorbeeld.
* verstevigingsplaatjes veerpoten in motorruimte (als aanvulling op 'het kruis')

MY96:
* derde remlicht
* in hoogte verstelbare koplampen
* andere bekleding
* Donkergroen ipv dark turquoise leverbaar (kan ook al eerder, nog geen oudere gezien)

MY97:
* gepolijste velgen ipv matzilver.
* Enorme prijsverlaging!
* Blanke knipperlichten vóór
* zilver metallic leverbaar in NL

MY98:
* ander type 15" wielen
* stuurbekrachtiging standaard (en anders nooit meer zonder besteld?)
* hoge achtervleugel
* startblokkering
* andere bekleding
* heldere zijknipperlichten
* speedflaps
* Beige metallic, deep blue mica e.d. leverbaar

Dit is even wat me zo te binnenschoot.

dehea schreef:Dennis, zover ik weet zijn er eind 1992 (modeljaar 93) een aantal veranderingen doorgevoerd.
-sterkere versnellingsbak.
-betere remmen (grotere schrijven, misschien ook de remklauwen)
-volledig motorkruis.
-andere onderspoiler voorbumper.

Kenteken gewicht is dacht ik ook iets verhoogd door bovenstaande veranderingen.
Misschien zijn er nog wel meer zaken veranderd, ik weet ze echter niet,veel plezier met zoeken.

Klopt, alleen is dit modeljaar 1992 (de oudste gezien tot nu toe: december 1991, Duits exemplaar). De vroege Nederlandse 1992-ers van o.a. Vinnie en Edje Turbo zijn van deze generatie.
Dennis16v schreef:maar t verschil tussen een 91 en 93 in de versnellingsbak, is dit merkbaar, of hebben jullie zoiets van, met een 91er kun je net zo goed beginnen:)

1992 model kan net zo goed verkracht zijn. MY90 kan wat sneller kapotgetrokken zijn, echter met goed onderhoud (synthetische bakolie + teflon toevoeging laat hem schakelen als een fluitje) en goed gebruik geen problemen!

mij hebben ze verteld dat er een goedkoop type primer is gebruikt, maargoed, laten we dat in het midden houden....
Alleen Duitse exemplaren tussen 1990 en 1993. In Nederland zijn deze achterspoilers hier gespoten en gemonteerd!


owja ps: vanaf het bouwjaar 93 zijn de reactiestangen ook langer dan bij de voorgaande modellen. (het subframe is daardoor iets anders)
dit heeft als gevolg dat de auto voorspelbaarder reageerd tijdens het betere stuurwerk...
Dit betreft MY94 (in Nederland vanaf maart/april 1994, herkenbaar aan alles in kleur en de andere achterlichten en spoiler.
Timmo Wijker schreef:let ook op of de koppakking of iets van dien aard niet lek is.
K
oppakking komt vaak door leeftijd/aftrappen en komt eigenlijk nauwelijks voor bij goed behandelde exemplaren. Nog nooit in mijn omgeving meegemaakt de afgelopen 12(!) jaar MR2.





Hopelijk kun je hier iets mee.

Zoek gewoon de beste die je kunt betalen. Een matige opknappen kost je al snel veel meer.

Succes en neem de tijd!

Geplaatst: 18 jan 2008, 14:47
door Etter
hoe ziet het 94 airbag stuur er uit? mijn 93 airbag stuur is groot en lomp.....is 94 kleiner?

Geplaatst: 18 jan 2008, 15:11
door Surferdude
Afbeelding

Geplaatst: 18 jan 2008, 15:18
door Xhermes
Lang leve Marco ! Kunnen we hier geen sticky maken van die post?

Geplaatst: 18 jan 2008, 15:27
door johnwoo
SuperTWO schreef: Alleen Duitse exemplaren tussen 1990 en 1993. In Nederland zijn deze achterspoilers hier gespoten en gemonteerd!
Laten we dan het houden op alle exemplaren die af-fabriek (niet af-dealer/importeur zoals de Nederlandse) met spoiler kwamen, mijn USDM heeft er namelijk ook last van. De oorzaak lijkt me dus in Japan te liggen.

Geplaatst: 18 jan 2008, 15:37
door Surferdude
Xhermes schreef:Lang leve Marco ! Kunnen we hier geen sticky maken van die post?
Als Marco dan de rest even aanvult wat hij denkt dat hij vergeten is, dan kunnen we het ook HIER bij vermelden.

Geplaatst: 18 jan 2008, 16:01
door MR2_SW20
btw geen olie onder mn auto. t gaat mee de verbrandings kamer in zeg maar....

Geplaatst: 18 jan 2008, 16:49
door Etter
Surferdude schreef:Afbeelding
is dat een 94 stuur?
die heb ik ook volgens mij.

Geplaatst: 18 jan 2008, 16:50
door MR2_SW20
ik zie een little red button?

007?