2.2

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Mr Thimo

2.2

Bericht door Mr Thimo »

ik heb begrepen dat er in een 2.2L blok de catalysator in het spruitstuk zit..
scheelt het veel vermogen als je er een leeg spruitstuk in zet? (v/d sloop ofzo)
Gebruikersavatar
ullmaster
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 dec 2006, 22:09
Type MR2: AW11

Bericht door ullmaster »

bij mijn weten wel ik voel wel wat verschil, je heb er ook met 2 kat's die kleine achter de demper en aan het spruitstuk maar als het veel pk's op levert weet ik niet
Gebruikersavatar
base86
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 400
Lid geworden op: 27 jan 2007, 10:59
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door base86 »

Durf niet met 100% zekerheid te zeggen.

maar verschil tussen een JAP turbo en US turbo (20pk) ligt grotendeels aan de 2e cat die een US wel heeft en een JAP niet...

Durf niet te zeggen hoe het bij 2.2 is
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

mijn 2.2 had maar 1 kat. en die zat in het uitlaatspruitstuk.
(sw21 1991)
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
Mr Thimo

Bericht door Mr Thimo »

volgens mij heb ik ook maar één kat, alleen in mn spruitstuk.. ook een sw21 uit '91

maar zou het wat schelen als ik er een lege van de sloop ofzo plaats.. (en mn ori hou voor eventueel apk problemen) of is het de moeite niet waard?
Gebruikersavatar
West
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 79
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:19

Bericht door West »

Ik heb er een RVS spruitstuk opgezet en ik merkte toch wel verschil.
Afbeelding

Al is het nog zo donker, er gaat altijd wel een lampje branden...
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

ik heb geen cat meer, maar nu een turbo. nooit een catvanger gehad.
een auto van 91 heeft geloof ik geen cat nodig. en anders ff terugschroeven voor de APK.
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

base86 schreef:Durf niet met 100% zekerheid te zeggen.

maar verschil tussen een JAP turbo en US turbo (20pk) ligt grotendeels aan de 2e cat die een US wel heeft en een JAP niet...

Durf niet te zeggen hoe het bij 2.2 is

Naast het feit dat een US een andere turbo en ecu heeft en misschien nog een extra katje.. :P
Gebruikersavatar
base86
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 400
Lid geworden op: 27 jan 2007, 10:59
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door base86 »

Mr2-wouter schreef:Naast het feit dat een US een andere turbo en ecu heeft en misschien nog een extra katje.. :P

Gelukkig staat er "grotendeels" maar thnx voor de toevoeging! ;D maar dat 2e katje vind ik toch wel vervelend... en hij blijft maar leven ook, zonder dat ik m te eten geef ? :huh:
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

katje

Bericht door Quadc@msix »

Mr Thimo schreef:ik heb begrepen dat er in een 2.2L blok de catalysator in het spruitstuk zit..
scheelt het veel vermogen als je er een leeg spruitstuk in zet? (v/d sloop ofzo)

Kat er af gooien bij een 2.2 scheelt behoorlijk, vooral op hoger toerengebied.
Als je auto oud genoeg is heb hje geen katalysator meer nodig voor de APK.
gewoon spruitstuk met kat er afhalen, leeg rammen en weer monteren;D
bonus: diepere brom bij stationair........


J;D hn / Quadc@msix
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
Plaats reactie