vanmiddag heb ik met een maat van mij een sprintje gedaan.was de eeste keer met de mr2 dus ik maak wat toeren en 4000 en trek weg:S niet dus ik bleef gewoon bijna stilstaan en de stank was helemaal niet meer te harden dus ik denk dat het de koppeling is maar wie weet dit cker?
ik kan namelijk ook niet met spinnede banden weg(ligt niet aan mijn rijkwaliteiten hoor:)) maar dat zou tog ook moeten kunnen of zie ik dat verkeerd?
gr ivo
Het lijkt er idd op dat de koppeling goed versleten is.. Normaal gesproken kun je zien (toerenteller) en horen aan het geluid dat je koppeling slipt. Als je ineens de koppeling op laat komen moet het motortoerental direct en met rap tempo zakken. Of als je de koppeling op laat komen, rijd volgas weg en hij begint bij een bepaald toerental als een idioot in toeren te klimmen zonder noemenswaardige versnelling.. dan issie echt FUBAR (kapot).
als je toeren maakt rond je 4500 toeren en je rijdt volgas weg kan die gaan spinnen he?
maar die van mij spint niet en blijft op die toeren hangen en dan gaat hij pas maar hij zakt niet als een gek terug en je krijgt ok geen klap dat hij in ene keer gaat zeg maar dus ik denk idd koppeling:(
hoe breed zijn de banden stuge veren kunnen ook de oorzaak zijn
heb zelf een jaar geleden kopling/druk/lager vervangen heb het zelfde (probeem) heb 235/40 achter sins de schroefveren krijg ik hem nog moeilijk aan het spinnen met droog weer
dan is je koppeling wel goed maar heb je gewoon te veel grip maarja al die k..golfjes staan altijd te spinnen maar daar ga je echt niet harder van
dus de volgende keer gewoon eerst rollen voor je em in de bek trapt
zolang hij in de hoge toeren soepel schakeld is de koppeling of drukgroep wel goed
maarja als je de koppeling snel op laat komen bij 4000 toeren wil hij wel stinken (te veel grip)of te weinig vermogen
dus gewoon laten rollen en dan trappen en ze dan zoek rijden in de bochten