Benzine damp aw11

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

X-treme mr2

Bericht door X-treme mr2 »

het ontluchtingspijpje zit in de dwarsbalk onder het schutbord achter je stoelen. links volgens mij.....
gewoon ff het slangetje losgooien en als het goed is moet het dan weg zijn..

gr
bonno

Bericht door bonno »

Hey bedankt voor de hulp en info, maar.....

Bedoel je dan onder de bekleding in het interieur, of onder bij de motor.
Ik mag hopen dat het niet onder de bekleding zit , want ik heb net het interieur terug gezet.
X-treme mr2

Bericht door X-treme mr2 »

nee in de motorruimte.... ::)
X-treme mr2

Bericht door X-treme mr2 »

Afbeelding

ergens achter het afgeplakte gedeelte zit een uitstekend pijpje waarop je het ontluchtingsslangetje op moet doen...
het schijnt zo te zijn als het pijpje doorgerrot is dan krijgt hij valse lucht en gaat het in de auto naar benzinedamp stinken, dus gewoon ff het slangetje loshalen en dan moet het weg zijn...

succes
bonno

Bericht door bonno »

Bedankt zeg !
dat is info waar we wat mee kunnen. Ik weet nu tenminste waar ik ongeveer moet kijken. En wellicht is het doorgeroeste dingetje ook te repareren. Hopelijk kan ik straks weer rijden zonder benzine lucht.

:driving:
X-treme mr2

Bericht door X-treme mr2 »

gewoon het slangetje eraf halen en zo laten;D
bonno

Bericht door bonno »

:deal: volgens de regels van klassieke auto's moet dat slangetje op zijn plek blijven. :lach: haha. Maar dan wel goed gemaakt.
bonno

Bericht door bonno »

Ik heb het slangetje gevonden, het pinnetje is op het oog niet doorgeroest, maar er zit nog een filtertje voor.
Kan het zijn dat dit filtertje vol zit en de benzinelucht veroorzaakt.
Ik heb dat ding nog nooit vervangen.

iemand ?
X-treme mr2

Bericht door X-treme mr2 »

probeer hem dan eens los te koppelen misschien dat het dan weg gaat...
bonno

Bericht door bonno »

Dat ga ik ook eerst doen, loskoppelen dus. :idea8:
X-treme mr2

Bericht door X-treme mr2 »

laat ff weten of het gewerkt heeft;D .....
bonno

Bericht door bonno »

Het loshalen van het slangetje werkt voor het interieur.
Het Probleem verplaatst zich wel naar de motor ruimte.

Volgens toyota zit er een koolstof filter achter de benzine tank.
Omdat dit allemaal goed werkt als de auto nieuw is heb je de eerste jaren geen benzine lucht. Als het filtertje verstopt raakt gaat de ontluchting andersom werken, en krijg je benzine damp uit de ontluchting, en dus in het interieur.

De echte oplossing zou dus moeten zijn, Benzinetank demonteren, en koolstof filter vervangen. Je kan er anders niet bij.
Voorlopig ben ik tevreden met de truc met het slangetje.

Bedankt !
:)
Dc-R

Bericht door Dc-R »

pffff ik heb er ook last van alleen als ik veel heb gereden en het is een beetje warm buiten. jammer dat er geen goeie oplossing voor is
bonno

Bericht door bonno »

Er is wel een echte oplossing maar dat betekend dat je benzine tank eruit moet. Dan kan je het filter vervangen dat niet meer werkt en ben je er weer voor een jaar of 5 vanaf. Volgens de toyota garage.

Het alternatief is de slang loskoppelen.
Die zit onder de motor links tegen het schutbord van het interieur.
Je kan dan en nieuw slangetje maken dat naar onder gericht is.
Als er dan wat benzine ontsnapt komt dat niet tegen de hete motor.
Dat lijkt mij de mindere kant van deze oplossing met het slangetje losmaken. Eigen risico denk ik.

Er is ook nog een oplossing die sommigen gedaan hebben.
Een tank dop met ontluchting monteren, maar ik heb dat nog niet geprobeerd. Ga ik nog wel doen, als ik er een vind die past.
Wellicht kan je dan het slangetje laten zitten en dat vind ik veiliger.
Roland

Bericht door Roland »

Maar het slangetje los hangen helpt dus ook al met druk afnemen van de tank?
bonno

Bericht door bonno »

@Roland,

Van de garage heb ik begrepen dat dit slangetje eigenlijk lucht moet aanzuigen, maar door een verstopt filtertje waar je dus niet bij kan, gaat dit systeem andersom werken, met de benzine damp als gevolg.

Alle techniek weet ik helaas ook niet achter dit ding.
RowanMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 621
Lid geworden op: 29 dec 2006, 20:31

Bericht door RowanMR2 »

Misschien een idee om het vacuumslangetje aan te sluiten op de luchtinlaat? De benzinedampen worden dan de motor in gezogen.
bonno

Bericht door bonno »

:no: :no: :3gears:

Ik zou het niet proberen !
otjes1552

Bericht door otjes1552 »

ik heb ook het probleem met me benzine alleen ik heb er last van als ik hem een beetje op zijn staart trap ik heb er een andere tank en nieuwe slangen in laten zetten maar het probleem heeft zich nog niet verholpen wie kan mijn helen
bonno

Bericht door bonno »

otjes1552 schreef:ik heb ook het probleem met me benzine alleen ik heb er last van als ik hem een beetje op zijn staart trap ik heb er een andere tank en nieuwe slangen in laten zetten maar het probleem heeft zich nog niet verholpen wie kan mijn helen

Volgens mijn garage zit het probleem niet in de tank ,maar in het filter dat op de tank zit. Als je dat wil aanpakken moet de benzinetank er uit.
Ja kan wel tijdelijk het slangetje losmaken dat links onder in de motor ruimte zit op de chassis balk, maar dat lost het probleem niet op.
De benzinelucht ben je dan wel kwijt, alleen ruik je het dan als je de motorkap open doet.
Plaats reactie