Lampje olie niveau brandt af en toe

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Tomr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:33
Type MR2: AW11

Lampje olie niveau brandt af en toe

Bericht door Tomr2 »

Gisteren een klein stukje met mijn mr gereden (km of 20)
Moest een boodschapje doen en daarna weer terug op huis aan; nou stond ik een paar keer voor een stoplicht te wachten.
Vanaf het moment dat ik stil stond ging na een sec. of 5 het lampje van mijn olie niveau branden. Het werd groen dus ik reed weg om langs de weg mn niveau even te controleren.... ging het lampje uit:huh:

Dus ik dacht van nja dan zal het wel goed zijn; volgende stoplicht weer hetzelfde geval. Steeds als ik stilstond ging het lampje branden, reed ik verder ging het weer uit. Iemand enig idee wat dit kan zin (olie niveausensor??)

Het is dus met warme motor (na 20 a 25 km), alleen als ik stilsta.
Oja olieniveau natuurlijk gecontroleerd maar was goed. (nog geen 10.000 km geleden vervangen (olie+filter))
BlackMR2

Bericht door BlackMR2 »

dat probleem ken ik, heb ik zelf ook last van
maar die brand constant zodra de motor warm is.
heb nagevraagd wat et zou kunnen zijn
en het is idd het olieniveausensortje
ik heb nog niet geinformeerd wat ie kost
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Die van mij gaat ook al aan lang voordat het niveau op de peilstok het minimum heeft bereikt.
Doe er eens olie bij tot het maximum om te zien of het nog steeds gebeurd.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
BlackMR2

Bericht door BlackMR2 »

mijn olie is steeds op peil
en nog blijft et lampje branden
Tomr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:33
Type MR2: AW11

Bericht door Tomr2 »

Ik heb net weer een stukje gereden (weer een km of 30) en het probleeem deed zich weer voor. Nu af en toe ook onder het rijden.
Als het idd dat sensortje is ga ik die wel vervangen; vindt zo'n brandend lampje ook maar niks. En krijg korting bij de Toyota dealer (ben zelf monteur bij Land Rover) dus scheelt dan toch meestal zo'n 20%. (Blijf een Nederlander he;D )
jacob

Bericht door jacob »

waar zit die censor? (foto)
bij mij gaat hij ook wel eens aan onder het rijden maar dan alleen bij koude motor !!

olie pijl is prima
Tomr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:33
Type MR2: AW11

Bericht door Tomr2 »

zal je heel eerlijk vertellen dat ik het zo 1,2,3 niet weet.... (schaam)
Gebruikersavatar
stampertje
Zere vingers van het typen..
Berichten: 674
Lid geworden op: 27 dec 2006, 20:31
Type MR2: AW11

Bericht door stampertje »

denk ergens in de carterpan ;)
BlackMR2

Bericht door BlackMR2 »

stampertje schreef:denk ergens in de carterpan ;)


je hebt gelijk
die sensor heb je te pakken als je de carterstop eruit haalt
heb em al een keer gezien
bij mij is die kapot, vandaar ook dat ie brand

informeer aar ff wat ie kost, laat et maar ff weten
dan bestel ik misschien eetje bij jou Tom
Tomr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:33
Type MR2: AW11

Bericht door Tomr2 »

carterstop? bedoel je de carterplug? Kan me iets vaag herinneren dat er idd wel een stekker aan de buitenkant van de carterpan zit. Zal morgen of van de week eens informeren wat zo'n sensor kost....
Gebruikersavatar
TomMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 314
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:49

Bericht door TomMR2 »

Volgens mij zit die sensor aan de distributie zijde in de caterpan.
Heb bij de dealer gehoord dat er voor een bepaalde reeks motoren een sensor inzit die nog weleens kapot kan gaan :-/
Afbeelding
BlackMR2

Bericht door BlackMR2 »

TomMR2 schreef:Volgens mij zit die sensor aan de distributie zijde in de caterpan.
Heb bij de dealer gehoord dat er voor een bepaalde reeks motoren een sensor inzit die nog weleens kapot kan gaan :-/


volgens mij heb je wel gelijk
zal ff informeren waar ie precies zit
maar volgens mij in de carterpan als je de stop
eruit haalt
Tomr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:33
Type MR2: AW11

Bericht door Tomr2 »

Bedoelen jullie IN het carter? dat wil dus zeggen dat de carterpan eraf gehaald zal moeten worden?? Of aan de buitenkant van de pan...??
Als ik het me ff inbeeld zit er wel een stekker (sensor) aan de buitenkant op het carter(distributiekant). Maar hiervoor hoeft de plug er niet uit :S
BlackMR2

Bericht door BlackMR2 »

de carterpan hoeft er niet onderweg
olie eruit laten lopen, daar zit de sensor naar mijn weten
maar ik kan het mis hebben
jacob

Bericht door jacob »

als hij aan de buitenkant van de pan zit kan ik hem met olie verversen dus vervangen
Tomr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:33
Type MR2: AW11

Bericht door Tomr2 »

Als je de olie eruit laat lopen (door de olieplugring eruit te draaien) kan je toch nooit door dat gaatje een sensor zien/vervangen... :S
Of begrijp ik het verkeerd en zit de sensor ergens anders.. anders zal ik eens kijken of ik morgen niet ff mn MR op de brug kan zetten en van onderaf een foto kan maken.
jacob

Bericht door jacob »

ik had het ook over als hij aan de buitenkant zat ;D
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Hij zit inderdaad door een gaatje in de carterpan, aan de voorkant.
AfbeeldingAfbeelding
shiftimports

Bericht door shiftimports »

Niet zo lang geleden had ik geinformeerd bij de dealer wat de olie niveau sensor kost.. schrik niet.. hij was erg duur, liep in de honderden euro's meen iets van 300 E Ik kan me vergissen hoor... Mijn probleem was dat bij hard rijden.. boven de 160 het lampje ging branden.. een goedkope optie, verbind hem door... de 2 draden die er op aangesloten zijn... aan elkaar maken... done.

:D
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

shiftimports schreef:Niet zo lang geleden had ik geinformeerd bij de dealer wat de olie niveau sensor kost.. schrik niet.. hij was erg duur, liep in de honderden euro's meen iets van 300 E Ik kan me vergissen hoor... Mijn probleem was dat bij hard rijden.. boven de 160 het lampje ging branden.. een goedkope optie, verbind hem door... de 2 draden die er op aangesloten zijn... aan elkaar maken... done.

:D
KLOPT!!
Bij mij is hij kapot gegaan tijdens het reviseren kosten op de kop af!: 350 euro incl. BTW!!!
Toen ze de pan er onderuit haalde ging hij kapot. ik heb er ergens nog een fotootje van (ff zoeken)
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Plaats reactie