Ervaringen Link LEMG3?

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

TychoMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 jul 2007, 19:17

Ervaringen Link LEMG3?

Bericht door TychoMR2 »

Ik ben mij aan het verdiepen in de diverse EMS-systemen. De Link LEMG3 ziet er goed uit voor relatief weinig geld:

http://www.linkecu.com
http://www.roguemotorsport.com/forms/Pr ... spx?ID=487

Heeft hier iemand misschien al ervaring mee? En zo, Ja, bevalt het of kan je beter doorsparen voor een Hydra of een AEM...:huh:

thx,

Tycho
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Ik weet dat de Link gebruikt word op een aantal Subaru's... Het is een redelijk beperkt systeem en er zijn wat problemen om Subaru's APK legaal te maken qua uitstoot enzo. Gelukkig zijn er wel genoeg mensen die het kunnen mappen en is het een relatief eenvoudig systeem.

Misschien even op http://www.extreme-machines.nl kijken !
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
TychoMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 jul 2007, 19:17

Bericht door TychoMR2 »

Nog bedankt voor de tip. Kon inderdaad redelijk wat vinden. Toch wel een aantal probleempjes hier en daar. Eindoordeel niet echt positief maar ook niet negatief. Omdat in de diverse posten niet echt een specifiek model is genoemd zou het misschien een ander/ouder model kunnen zijn. Waarschijnlijk toch slimmer om voor een bekender en bewezen product te gaan.

Cheers,
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Naja wat verwacht je van het product? Wat voor dingen zoek je specifiek? Waarom wil je uberhaupt een EMS?
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
TychoMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 jul 2007, 19:17

Bericht door TychoMR2 »

Op zeer korte termijn zal ook mijn N/A worden geswapped naar turbo. ;D Aangezien ik eigenlijk toch rond de 275/300wpk op een gen2 wil gaan komen, zit je toch automatisch aan grotere injectoren/andere turbo en waarschijnlijk een EMS te kijken. Ik ben een beetje aan het rondkijken welke mogelijkheden er zijn. Wil het een beetje eenvoudig proberen te houden maar niet bezuinigen op kwaliteit.
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Is het niet mogelijk met wat spullen van ATS? Ben er niet zo in thuis maar met een ATS rom moet je wel een eind komen. Slag grotere injectors en een fatsoenlijke turbo en dat moet wel lukken. Geloof dat Wouter ook al rond de 250 pk zit.
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
franksmits

Bericht door franksmits »

Ga je gelijk van een N/a naar een tuned Gen 2? :D Sicko :p
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

kijk eens voor een iets aangepaste ecu blitz ofzo die hebben al de basic power upgrades voor geprogrameerd en je krijgt er redelijk wat bij daar door
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
TychoMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 jul 2007, 19:17

Bericht door TychoMR2 »

franksmits schreef:Ga je gelijk van een N/a naar een tuned Gen 2? :D Sicko :p

Hehe, ik ben wel wat gewent hoor. ;) Ik rij regelmatig in de Mercedes 450SL van mijn neef en heb ook al wat uurtjes gestuurd in een Porsche 911 Carrera. Elke keer valt weer op hoeveel een MR2 eigenlijk wel heeft en dat het onderstel met gemak veel meer PK aankan.

greetz,
TychoMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 jul 2007, 19:17

Bericht door TychoMR2 »

Wat betreft de ATS-rom ben ook nog al wat verschillende meningen tegengekomen. Het lijkt mij wel een hele simple bolt on oplossing maar waarschijnlijk zal je met een goedafgestelde EMS wel meer vermogen kunnen krijgen bij dezelfde configuratie. Tevens kan je natuurlijk met een rom-tune verder niets meer aanpassen. Voor elke gewenste verandering zal je het ding weer naar ATS moeten sturen...
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

www.mrcontrols.com is net gekomen met een nieuwe versie van de Hydra Nemesis, namelijk de 2.6.

Voor degene die aangemeld zijn op het mr2oc is hier een link waarin wordt uitgelegd wat de nieuwe features zijn en met hoeveel lof ze spreken over de Hydra.

De hydra schijnt ontzettend veel te kunnen en eigenlijk thuis hoort in de upperclass EMS terwijl deze net iets duurder is als de AEM.

Een ROM tune en een Stand alone EMS zijn absoluut niet met elkaar te vergelijken. Ook kwa prijs komen ze niet eens bij elkaar in de buurt.
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Je kunt ze best vergelijken hoor, alleen zit er idd wel veel verschil in.

ROMtune: als je weinig aanpassingen en geen lastige afstellingen wilt doen, niet teveel vermogen hebt, en niet teveel geld wilt uitgeven.

EMS: als je meer vermogen hebt (bij >550 cc/min injectors sowieso een must), veel meer controle wilt hebben, het geld ervoor over hebt (ook om te laten mappen als je dat zelf niet kunt en niet wilt leren) en niet bang bent voor wat ingrijpender modificaties.

Een EMS is veel flexibeler maar daar betaal je ook een meerprijs voor. Een ROM tune is echt niet slecht ofzo, je behoudt alle beveiligingen en betrouwbaarheid van de standaard ECU waar Toyota tig duizenden euro's aan ontwikkeling in heeft geinvesteerd. Als je de functies van een EMS toch niet gebruikt, is een ROM tune echt wel een goede optie. Beter dan een piggyback om naar 550 cc/min injectors over te stappen.

That said, de Nemesis 2.6 lijkt me een super systeem. Ik heb een 2.1 op de plank liggen, ben benieuwd of er een upgrade regeling komt waarbij je je 2.1/2.5 inlevert en voor het prijsverschil een 2.6 kunt kopen :)
Vooral de verbeteringen aan de software interface lijken me fijn, de 2.1 en 2.5 boxen zijn op zich al prima en hebben voldoende features maar de mapping software is echt een crime (en dat is mijn professionele mening als software engineer), echt zonde dat ze voor zo'n mooie box zo'n bagger programma hebben gemaakt.
AfbeeldingAfbeelding
TychoMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 jul 2007, 19:17

Bericht door TychoMR2 »

Een maat van mij was behoorlijk enthousiast over de Greddy E-manage Ultimate, maar als dat eens beter bekijkt lijkt het mij meer een tussen oplossing. Je zal wel iets meer kunnen aanpassen dan een ATS-rom maar haalt het lang niet bij een stand-alone EMS. Waarschijnlijk is het wederom: You get what you pay for...

@ Johnwoo: Wat was jij destijds ongeveer kwijt voor jou Nemesis??

thx,
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

@johnwoo, upgrade voor de 2.5 was geloof ik 250 dollar en voor de 2.1 "As far as upgrading old 2.1 units, it will be an $800 upgrade and you will get a new 2.6 unit with a 1-year warranty."

Voorlopig bestel ik hem nog niet, maar een 2.6 met full options staat bij mij wel op het lijstje 8)

Wat ook vaker gezegd wordt, neem een EMS waarvan je tuner alles afweet. Als die vriend van je een E-manage heeft en hij weet er alles van, is het misschien makkelijker om voor dezelfde te gaan.

Helaas zit er in NL nog niet zoveel volk wat om kan gaan met EMS's en de meesten die met een stand alone werken in NL, laten deze in de UK tunen.

Ik zou het graag zelfs allemaal willen snappen en kunnen, maar de eerste x ga ik dat toch echt onder het toeziend oog van iemand met ervaring doen :P Een foutje is zo gemaakt en je motor opblazen doe je maar 1x :P
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Ben blij trouwens dat wij als Nederlandse tuners / mr2 rijders ook steeds meer fatsoenlijk spul kopen en ook serieus gaan tunen ipv chiptunen en autostyle. Dat is een flinke :dux-blij_thumb-up: waard ;)
TychoMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 jul 2007, 19:17

Bericht door TychoMR2 »

Die 2.6 versie ziet er wel heel goed uit! Maar ja, 1600$ is natuurlijk wel een smak geld en daar komen dan natuurlijk ook nog de kosten voor het fijn-tunen nog eens bij....
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Ach over 3 maanden is het maar 800 euro :)
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

1600 is wel de kale versie hè :P der komt nog even 625 dollar aan opties boven op, ow en nog even 200 aan verzendkosten schat ik + beetje inklaring ;D

En.. die 800 euro.. dat wordt die niet ;) Hydra's blijven op dezelfde prijs zitten, hooguit een 2de hands. Maar voor een 2de hands betaal je in NL toch nog zo'n 1000 euro ex opties
Gebruikersavatar
base86
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 400
Lid geworden op: 27 jan 2007, 10:59
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door base86 »

Gok dat xhermes meer op de huidige en toekomstige Dollar waarde bedoeld
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

base86 schreef:Gok dat xhermes meer op de huidige en toekomstige Dollar waarde bedoeld
Correct ;) Beetje opletten Wouter ;)
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Plaats reactie