econometer defect (wat nu ?)

Slap gelul rondom de MR2. Hier kan het.

Moderator: Pieten

bonno

econometer defect (wat nu ?)

Bericht door bonno »

Mijn econometer doet het niet meer.

Weet iemand de oplossing voor dit serieuze defect.

Het eco lampje staat steeds op groen, en niet op rood en dit is uiterst irritant. Dit kan toch niet op een MR2.
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

Het spreekt natuurlijk voor zich dat ik reageer...

Hoe zit het met het brandstofverbruik van de MR?
Als je 1:23 haalt dan blijft ie groen branden...

En als je probeert om binnen 4 seconden van nul naar hondervijftig km p/uur te rijden? Als ie dan groen blijft branden is er sprake van een defect...

Ik had dat ook, als je bij 2250 toeren gaat schakelen hoor je wel helemaal bij het nieuwe rijden, maar dan blijft ie wel groen branden...

Succes in elk geval!
bonno

Bericht door bonno »

Hij is zeker defect.
boven de 4000 toeren moet ie toch wel op rood springen !!!
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Als ik het mij goed herinner zit er op je rechter schutbord een soort groen potje. Deze werkt op vacuum en geeft het signaal voor je econometer. Vervangen.

(of misschien schoonmaken ?)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bremo

Bericht door Bremo »

Goh, zou de mijne ook slecht zijn dan? En ik maar denken dat die meter afhankelijk was van onderdruk ofwel gasklep stand? Want dan is het weer niet gerelateerd aan motortoerental..
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

IK denk dat de mijne ook kapot was, maar bij mij brande altijd het rode lampje;D
Groeten
TRD2000 (wim)
Afbeelding
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Die van mij is ook stuk. Maar hecht er zoiezo niet zo heeel veel waarde aan. Er is inderdaad geloof ik een groen potje die naar je inlaatspruitstuk loopt. Deze even schoonmaken en kijken of het werkt.
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Roland

Bericht door Roland »

Volgens mij hoeft ie boven de 4000 toeren helemaal niet op rood te springen, alleen geef je dan meestal in die toerentallen toch wel zoveel gas dat ie op rood gaat :P
TimMR2

Bericht door TimMR2 »

als je 50 rijdt in de 4 rij je zo'n 2000 toeren ofzo en als je dan vol gas gaat, springt het lampje wel op rood :p
bonno

Bericht door bonno »

Ik heb het groene potje nog niet kunnen vinden.
Belangrijk is het niet, het is gewoon een super domme gadget.
Daarom staat dit ook bij slap gelul natuurlijk.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Morgen een blok inbouwen. Als ik er aan denk (en het potje herken) maak ik wel een foto.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Geeft het tenminste het idee dat je zuinig rijdt als het lampje alleen groen blijft branden;D.
bonno

Bericht door bonno »

Helaas geen foto van green goblin, maar ik heb hem toch gevonden met hulp. Als ik het draadje aan aarde leg gaat de rode lamp branden.
Sensor lijkt dus defect.
3 van mijn dashboard lampjes waren ook defect, dus misschien komt het door las werkzaamheden dat dit nu allemaal defect gegaan is.
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

bonno schreef:Helaas geen foto van green goblin.


staan er genoeg op het forum, meeste close-up...;D
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Heb hem vandaag vervangen, hier twee foto's voor de duidelijkheid:


Afbeelding



Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Bij een <87-er idd op het rechter schutbord, volg het (deelbare) slangetje vanaf je spruitstuk.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
bonno

Bericht door bonno »

Bedankt voor de foto's.
Dat zal ook anderen helpen, want dit ding gaat dus na zo'n 200.000 km schijnbaar kapot.
Alleen interessant als je de aw11 helemaal origineel wilt houden.
Ik kon hem nog nieuw krijgen en het koste toch nog 49,44 euro ex btw. :faint:

Jaja, meer dan 50 euro's voor deze prul.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Valt me mee. Ik had er nog 1, maar die heb ik dus vanavond zelf gebruikt.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Keesjuh

Bericht door Keesjuh »

Halllow

Die van mij, reageert alleen op gas,... als ik bijv: 100 in zijn 4 rijd, brandt ie gewoon groen, bij 120 in zijn vier ook nog wel.
Maar als ik het gas pedaal lekker indruk bij hoge of lage toeren wat dan ook dan wordt ie pas rood bij mij

greetz
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Klopt toch ?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie