porsche werkt aan een vw golf killer

Slap gelul rondom de MR2. Hier kan het.

Moderator: Pieten

Bremo

Bericht door Bremo »

Kan het commentaar begrijpen, zou iig geen voor de hand liggende keuze zijn. Wat heeft Porsche nu te zoeken in dat segment? Ze maken toch al prima wagens voor dagelijks gebruik, ook al zijn deze ook hoofdzakelijk sportief en zonder al te veel concessies?!

Maar de Cayenne was ook zo'n volumemodel.. dat dan weer wel.
Gebruikersavatar
Timo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 821
Lid geworden op: 02 mei 2007, 16:33
Type MR2: AW11

Bericht door Timo »

ik vind het eigenlijk een lelijk ding!
MR2 maakt rijden geweldig!;D:driving:;D

AfbeeldingAfbeelding
franksmits

Bericht door franksmits »

bah, ziet er niet uit TBH
miss2

Bericht door miss2 »

Bremo schreef:Kan het commentaar begrijpen, zou iig geen voor de hand liggende keuze zijn. Wat heeft Porsche nu te zoeken in dat segment? Ze maken toch al prima wagens voor dagelijks gebruik, ook al zijn deze ook hoofdzakelijk sportief en zonder al te veel concessies?!

Maar de Cayenne was ook zo'n volumemodel.. dat dan weer wel.
wat dacht je van milieuvriendelijke regeltjes..
Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

dat zou idd best kunnen.
maar een Porsche die en 1.3 uitbrengt??? ik moet het nog zien.
dus dan kan je de term ''killer'' ook wel weer vergeten...
tenzij de verkoopcijfers er niet om liegen op een GØLF look-a-like...

hoop dat het maar een gerucht is... die hele volksstammen gek maakt,
want, er rijden al genoeg van die Lelijke GØLFEN rond
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
Bremo

Bericht door Bremo »

miss2 schreef:wat dacht je van milieuvriendelijke regeltjes..
Die dicteren toch geen afmeting of vormgeving van een auto? En ook blokken met meer inhoud kunnen efficiënt zijn, zie BMW. Maar het zou wel kunnen ja.. als dat hun zuinige wagentje wordt, het handige autootje voor erbij. Gemaakt voor een groter publiek!? Trouwens, gesproken over BMW.. Dan zal die Porsche vast eerder een soort 1 serie zijn dan een Golf.

Kleinere benzine motoren vormen in mijn ogen toch de toekomst. Met laaddruk haal je prestaties die normaal gesproken alleen mogelijk zijn met een grote motorinhoud. Zonder de nadelen van een groot blok, zoals gewicht, ruimte en een constant hoger verbruik.

In de jaren 80, als ik me niet vergis, reden ze in de F1 ook met 1400/1500cc. En veel meer vermogen dan de F1 nu ::)
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Veiligheidsregels dicteren wel de vorm van de auto. En luchtweerstand (lees: brandstofverbruik) helemaal.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Keesjuh

Bericht door Keesjuh »

Doe mij dan maar een VWgolf 5,..hier wil je toch niet in gezien worden?
ook niet omdat er Porsche op staat??

greetz
Bremo

Bericht door Bremo »

Green Goblin schreef:Veiligheidsregels dicteren wel de vorm van de auto. En luchtweerstand (lees: brandstofverbruik) helemaal.

Mijn collega rijd in een Cuore. Dat ding is echt niet bijzonder rond of glad. Rijd wel 1 op 20 op benzine..!
KeeskuhMR2 schreef:Doe mij dan maar een VWgolf 5,..hier wil je toch niet in gezien worden?
ook niet omdat er Porsche op staat??

greetz

De afbeelding van die porsche is natuurlijk ook maar een ruw idee. Iemand heeft dat met photoshop een beetje vorm gegeven. Die stijlen staan er zo een beetje raar bij, dat blijft natuurlijk niet zo.

Beetje moeilijk te zeggen of ie echt mooi gaat worden.. Het concept van de Brera zag er ook heel anders uit dan het model voor op straat.. helaas.
Gebruikersavatar
Beer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1872
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:21

Bericht door Beer »

Als daar ook maar iets van zou kloppen, was Volkswagen topman Martin Winterkorn waarschijnlijk al lang opgestapt. Porsche heeft straks een meerderheidsbelang in Volkswagen, dus dat zou tevens leiden tot een nogal ondoorzichtige dubbele agenda.

Als beursgenoteerd bedrijf lijkt dit mij ook een logische conclusie. Je moet je autoblaadje ergens mee vullen, dus dan komt dit soort onzin prototypes naar buiten.
Bremo

Bericht door Bremo »

Zo onzinnig zou zo'n model niet zijn voor Porsche?
Gebruikersavatar
Beer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1872
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:21

Bericht door Beer »

Nou, dan zou je wel een heel slechte CEO zijn. Als je straks al de ijzersterke Golf in je concern hebt en Jaguar en BMW gaat nadoen door gewone burgerautootjes onder de vlag van Porsche te maken help je je dure imago naar de knoppen. In het begin loopt het storm met bestellingen, want (bijna ::) ) iedereen wil natuurlijk een Porsche voor z'n deur. Zodra de nieuwigheid eraf is, is het effect weg en de meerwaarde van de merknaam heb je verkwanseld.
Bremo

Bericht door Bremo »

Ja maar Porsche is toch ook niet zo exclusief? Zijn toch wagens voor dagelijks gebruik, tenminste.. zo worden vele Porsches wel gebruikt. En echt goedkoop zal zo'n auto ook nooit worden.. de 1 serie is al een stapje duurder dan de rest in die klasse.. denk dat de Porsche daar nog een flinke schep bovenop zou doen.

De Boxer was ook niet geheel zoals de Porschisten (?) het graag zien.. maar het heeft het merk geen schade gedaan volgens mij?
TimMR2

Bericht door TimMR2 »

de Boxer heeft Porsche volgens mij alleen maar goed gedaan, meer klanten die porsche kunnen rijden, net zoals met de Cayenne.
Nou hoop ik eigenlijk niet dat porsche zo'n "golf" gaat maken want het past niet echt bij 't merk, net zoals ik de Cayenne nog steeds een beetje jammer van porsche vind.
mr2mo

Bericht door mr2mo »

ach zolang het maar geen watergolf is;D
Bremo

Bericht door Bremo »

TimMR2 schreef:de Boxer heeft Porsche volgens mij alleen maar goed gedaan, meer klanten die porsche kunnen rijden, net zoals met de Cayenne.
Nou hoop ik eigenlijk niet dat porsche zo'n "golf" gaat maken want het past niet echt bij 't merk, net zoals ik de Cayenne nog steeds een beetje jammer van porsche vind.

Dat ben ik wel met je eens.. was het allemaal nog maar zo .Helaas werkt het tegenwoordig niet meer zo. Principes zijn niet zoveel meer waard geloof ik. En onafhankelijkheid en een breed assortiment wel, blijkbaar.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Met principes betaal je de energierekening niet....;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bremo

Bericht door Bremo »

Vind je geld belangrijker dan principes dan?
Gebruikersavatar
Beer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1872
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:21

Bericht door Beer »

Boxer en Golf is net als appel en peer.... Die zijn niet te vergelijken. Boxer is semi-sportklasse en (standaard) golf wannabee-neverwillbe-sportklasse. Het prijskaartje van een PorscheGolf heel hoog stellen is natuurlijk nutteloos, dan heet het geen "Golf killer" meer. Want dan is het een andere prijsklasse. En het dagelijks gebruik van een Porsche 911 vergelijken met een Golf is ook een vergelijking die niet op gaat... Dat snap je zelf toch ook wel? Anders had je wel een 2ehandsje Lada gekocht, daar kom je ook de bocht mee door...
Plaats reactie