porsche werkt aan een vw golf killer
Moderator: Pieten
Kan het commentaar begrijpen, zou iig geen voor de hand liggende keuze zijn. Wat heeft Porsche nu te zoeken in dat segment? Ze maken toch al prima wagens voor dagelijks gebruik, ook al zijn deze ook hoofdzakelijk sportief en zonder al te veel concessies?!
Maar de Cayenne was ook zo'n volumemodel.. dat dan weer wel.
Maar de Cayenne was ook zo'n volumemodel.. dat dan weer wel.
wat dacht je van milieuvriendelijke regeltjes..Bremo schreef:Kan het commentaar begrijpen, zou iig geen voor de hand liggende keuze zijn. Wat heeft Porsche nu te zoeken in dat segment? Ze maken toch al prima wagens voor dagelijks gebruik, ook al zijn deze ook hoofdzakelijk sportief en zonder al te veel concessies?!
Maar de Cayenne was ook zo'n volumemodel.. dat dan weer wel.
dat zou idd best kunnen.
maar een Porsche die en 1.3 uitbrengt??? ik moet het nog zien.
dus dan kan je de term ''killer'' ook wel weer vergeten...
tenzij de verkoopcijfers er niet om liegen op een GØLF look-a-like...
hoop dat het maar een gerucht is... die hele volksstammen gek maakt,
want, er rijden al genoeg van die Lelijke GØLFEN rond
maar een Porsche die en 1.3 uitbrengt??? ik moet het nog zien.
dus dan kan je de term ''killer'' ook wel weer vergeten...
tenzij de verkoopcijfers er niet om liegen op een GØLF look-a-like...
hoop dat het maar een gerucht is... die hele volksstammen gek maakt,
want, er rijden al genoeg van die Lelijke GØLFEN rond
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
Die dicteren toch geen afmeting of vormgeving van een auto? En ook blokken met meer inhoud kunnen efficiënt zijn, zie BMW. Maar het zou wel kunnen ja.. als dat hun zuinige wagentje wordt, het handige autootje voor erbij. Gemaakt voor een groter publiek!? Trouwens, gesproken over BMW.. Dan zal die Porsche vast eerder een soort 1 serie zijn dan een Golf.miss2 schreef:wat dacht je van milieuvriendelijke regeltjes..
Kleinere benzine motoren vormen in mijn ogen toch de toekomst. Met laaddruk haal je prestaties die normaal gesproken alleen mogelijk zijn met een grote motorinhoud. Zonder de nadelen van een groot blok, zoals gewicht, ruimte en een constant hoger verbruik.
In de jaren 80, als ik me niet vergis, reden ze in de F1 ook met 1400/1500cc. En veel meer vermogen dan de F1 nu
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Green Goblin schreef:Veiligheidsregels dicteren wel de vorm van de auto. En luchtweerstand (lees: brandstofverbruik) helemaal.
Mijn collega rijd in een Cuore. Dat ding is echt niet bijzonder rond of glad. Rijd wel 1 op 20 op benzine..!
KeeskuhMR2 schreef:Doe mij dan maar een VWgolf 5,..hier wil je toch niet in gezien worden?
ook niet omdat er Porsche op staat??
greetz
De afbeelding van die porsche is natuurlijk ook maar een ruw idee. Iemand heeft dat met photoshop een beetje vorm gegeven. Die stijlen staan er zo een beetje raar bij, dat blijft natuurlijk niet zo.
Beetje moeilijk te zeggen of ie echt mooi gaat worden.. Het concept van de Brera zag er ook heel anders uit dan het model voor op straat.. helaas.
Als daar ook maar iets van zou kloppen, was Volkswagen topman Martin Winterkorn waarschijnlijk al lang opgestapt. Porsche heeft straks een meerderheidsbelang in Volkswagen, dus dat zou tevens leiden tot een nogal ondoorzichtige dubbele agenda.
Als beursgenoteerd bedrijf lijkt dit mij ook een logische conclusie. Je moet je autoblaadje ergens mee vullen, dus dan komt dit soort onzin prototypes naar buiten.
Nou, dan zou je wel een heel slechte CEO zijn. Als je straks al de ijzersterke Golf in je concern hebt en Jaguar en BMW gaat nadoen door gewone burgerautootjes onder de vlag van Porsche te maken help je je dure imago naar de knoppen. In het begin loopt het storm met bestellingen, want (bijna ) iedereen wil natuurlijk een Porsche voor z'n deur. Zodra de nieuwigheid eraf is, is het effect weg en de meerwaarde van de merknaam heb je verkwanseld.
Ja maar Porsche is toch ook niet zo exclusief? Zijn toch wagens voor dagelijks gebruik, tenminste.. zo worden vele Porsches wel gebruikt. En echt goedkoop zal zo'n auto ook nooit worden.. de 1 serie is al een stapje duurder dan de rest in die klasse.. denk dat de Porsche daar nog een flinke schep bovenop zou doen.
De Boxer was ook niet geheel zoals de Porschisten (?) het graag zien.. maar het heeft het merk geen schade gedaan volgens mij?
De Boxer was ook niet geheel zoals de Porschisten (?) het graag zien.. maar het heeft het merk geen schade gedaan volgens mij?
TimMR2 schreef:de Boxer heeft Porsche volgens mij alleen maar goed gedaan, meer klanten die porsche kunnen rijden, net zoals met de Cayenne.
Nou hoop ik eigenlijk niet dat porsche zo'n "golf" gaat maken want het past niet echt bij 't merk, net zoals ik de Cayenne nog steeds een beetje jammer van porsche vind.
Dat ben ik wel met je eens.. was het allemaal nog maar zo .Helaas werkt het tegenwoordig niet meer zo. Principes zijn niet zoveel meer waard geloof ik. En onafhankelijkheid en een breed assortiment wel, blijkbaar.
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Boxer en Golf is net als appel en peer.... Die zijn niet te vergelijken. Boxer is semi-sportklasse en (standaard) golf wannabee-neverwillbe-sportklasse. Het prijskaartje van een PorscheGolf heel hoog stellen is natuurlijk nutteloos, dan heet het geen "Golf killer" meer. Want dan is het een andere prijsklasse. En het dagelijks gebruik van een Porsche 911 vergelijken met een Golf is ook een vergelijking die niet op gaat... Dat snap je zelf toch ook wel? Anders had je wel een 2ehandsje Lada gekocht, daar kom je ook de bocht mee door...