Air to water intercoolers
Moderator: Pieten
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2186
- Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
- Type MR2: AW11
Air to water intercoolers
Hey,
Ik zag op http://www.frozenboost.com diverse kits staat voor watergekoelde intercoolers, en vind dit wel intressant.
Is dit wat? Heeft 't nut ? Wat is de beste manier van aansluiten ?
Ik dacht zelf gewoon de radiator voor te doen (voor de gewone radiator) en de slangen (of metale verwarmingsbuizen??) gewoon onderdoor naar de intercooler. Of is dit niet efficient en kan ik beter kijken voor een kleinere radiator en die in 1 van mijn luchtinlaten ?
Don
Ik zag op http://www.frozenboost.com diverse kits staat voor watergekoelde intercoolers, en vind dit wel intressant.
Is dit wat? Heeft 't nut ? Wat is de beste manier van aansluiten ?
Ik dacht zelf gewoon de radiator voor te doen (voor de gewone radiator) en de slangen (of metale verwarmingsbuizen??) gewoon onderdoor naar de intercooler. Of is dit niet efficient en kan ik beter kijken voor een kleinere radiator en die in 1 van mijn luchtinlaten ?
Don
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
chargecooler werkt veeeeeeeel beter dat luchtkoeler in een emmer....
idd gewoon rad voor je bestaande rad zetten, dan met goeie sterke slangen van achteren naar voren....
pak een 255l/min pompje (bij goeie caravan zaak ofzo) en zet die van de hotside naar de rad...
chargecooler kan je in motorruimte hangen of in kofferbak....
succes!
(k heb eventueel ook nog een mooie gepolijste chargecooler liggen, stuur maar pm bij interesse.....) of als je nogmeer vragen heb!
gr stephan
idd gewoon rad voor je bestaande rad zetten, dan met goeie sterke slangen van achteren naar voren....
pak een 255l/min pompje (bij goeie caravan zaak ofzo) en zet die van de hotside naar de rad...
chargecooler kan je in motorruimte hangen of in kofferbak....
succes!
(k heb eventueel ook nog een mooie gepolijste chargecooler liggen, stuur maar pm bij interesse.....) of als je nogmeer vragen heb!
gr stephan
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2186
- Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
- Type MR2: AW11
Ok..
in zo'n "kit" zit al een pomp, geen idee alleen hoeveel liter per minuut.
Of ik zo'n setje ga bestellen is nog de vraag aangezien ik binnenkort pappa word. Maar het heeft zeker mijn intresse.
Kan je mij een foto sturen van die chargecooler en wat je ervoor moet hebben ?Me email adres staat in me profiel
Thnx
in zo'n "kit" zit al een pomp, geen idee alleen hoeveel liter per minuut.
Of ik zo'n setje ga bestellen is nog de vraag aangezien ik binnenkort pappa word. Maar het heeft zeker mijn intresse.
Kan je mij een foto sturen van die chargecooler en wat je ervoor moet hebben ?Me email adres staat in me profiel
Thnx
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2186
- Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
- Type MR2: AW11
ik wil er nog wel ff bijvertellen dat dit de oude intercooler is van leon.... dan heb je miss een beetje een idee!:dux-blij_thumb-up:aw-emmer schreef:chargecooler werkt veeeeeeeel beter dat luchtkoeler in een emmer....
idd gewoon rad voor je bestaande rad zetten, dan met goeie sterke slangen van achteren naar voren....
pak een 255l/min pompje (bij goeie caravan zaak ofzo) en zet die van de hotside naar de rad...
chargecooler kan je in motorruimte hangen of in kofferbak....
succes!
(k heb eventueel ook nog een mooie gepolijste chargecooler liggen, stuur maar pm bij interesse.....) of als je nogmeer vragen heb!
gr stephan
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2186
- Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
- Type MR2: AW11
Dan zal ik eerder gaan voor de Radtec chargecooler.
http://www.roguesystems.co.uk/forms/products.aspx?cat=5
Die komt achter het blokje te zitten in plaats van er bovenop, zodat je niet iedere keer alles hoeft te demonteren als je de bougies of iets in die geest wilt vervangen. Uiteraard wel prijzig.
http://www.roguesystems.co.uk/forms/products.aspx?cat=5
Die komt achter het blokje te zitten in plaats van er bovenop, zodat je niet iedere keer alles hoeft te demonteren als je de bougies of iets in die geest wilt vervangen. Uiteraard wel prijzig.
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2186
- Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
- Type MR2: AW11
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2186
- Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
- Type MR2: AW11
ROB-E schreef:zoeken op Toytota Celica - CarloS SainZ;)
204PK standaard met een air to watercooler intercooler;)
Een "gewone" st185 met a/a intercooler heeft 204pk
en een Carlos Sainz heeft met zijn a/w intercooler 208pk.
Het is maar 4 pk en gaat nergens over .
Maar er zitten weldegelelijk verschillen in de 2 auto's.
We zijn er nu 1 groot onderhoud aan het geven en je staat er van te kijken welke verschillen er zijn.