Air to water intercoolers

Ouwehoer hier een end weg

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Air to water intercoolers

Bericht door tweakmaster »

Hey,

Ik zag op http://www.frozenboost.com diverse kits staat voor watergekoelde intercoolers, en vind dit wel intressant.

Is dit wat? Heeft 't nut ? Wat is de beste manier van aansluiten ?

Ik dacht zelf gewoon de radiator voor te doen (voor de gewone radiator) en de slangen (of metale verwarmingsbuizen??) gewoon onderdoor naar de intercooler. Of is dit niet efficient en kan ik beter kijken voor een kleinere radiator en die in 1 van mijn luchtinlaten ?

Don
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
aw-emmer

Bericht door aw-emmer »

chargecooler werkt veeeeeeeel beter dat luchtkoeler in een emmer....

idd gewoon rad voor je bestaande rad zetten, dan met goeie sterke slangen van achteren naar voren....

pak een 255l/min pompje (bij goeie caravan zaak ofzo) en zet die van de hotside naar de rad...
chargecooler kan je in motorruimte hangen of in kofferbak....

succes!

(k heb eventueel ook nog een mooie gepolijste chargecooler liggen, stuur maar pm bij interesse.....) of als je nogmeer vragen heb!

gr stephan
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

Ok..

in zo'n "kit" zit al een pomp, geen idee alleen hoeveel liter per minuut.
Of ik zo'n setje ga bestellen is nog de vraag aangezien ik binnenkort pappa word. Maar het heeft zeker mijn intresse.

Kan je mij een foto sturen van die chargecooler en wat je ervoor moet hebben ?Me email adres staat in me profiel ;)

Thnx
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Toyota heeft er zelf een paar gemaakt voor de Celica. Ik heb nog 1 liggen van een ST185 die ik nog eens een keer weer moet installeren ;D
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

ik was dus op zoek naar die van de celica maar die kan ik dus nergens vinden :P
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
aw-emmer

Bericht door aw-emmer »

aw-emmer schreef:chargecooler werkt veeeeeeeel beter dat luchtkoeler in een emmer....

idd gewoon rad voor je bestaande rad zetten, dan met goeie sterke slangen van achteren naar voren....

pak een 255l/min pompje (bij goeie caravan zaak ofzo) en zet die van de hotside naar de rad...
chargecooler kan je in motorruimte hangen of in kofferbak....

succes!

(k heb eventueel ook nog een mooie gepolijste chargecooler liggen, stuur maar pm bij interesse.....) of als je nogmeer vragen heb!

gr stephan
ik wil er nog wel ff bijvertellen dat dit de oude intercooler is van leon.... dan heb je miss een beetje een idee!:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

een omgebouwde air to air intercooler heeft niet de efficientie van een echte air to water intercooler heb ik begrepen. ;)
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

tilma800 schreef:Toyota heeft er zelf een paar gemaakt voor de Celica. Ik heb nog 1 liggen van een ST185 die ik nog eens een keer weer moet installeren ;D


zoeken op Toytota Celica - CarloS SainZ;)
204PK standaard met een air to watercooler intercooler;)
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
franksmits

Bericht door franksmits »

Dan zal ik eerder gaan voor de Radtec chargecooler.

http://www.roguesystems.co.uk/forms/products.aspx?cat=5

Die komt achter het blokje te zitten in plaats van er bovenop, zodat je niet iedere keer alles hoeft te demonteren als je de bougies of iets in die geest wilt vervangen. Uiteraard wel prijzig.
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

ik denk dat die van frozenboost ook wel in die hoek te monteren is hoor, al dan met aanpassingen.
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
aw-emmer

Bericht door aw-emmer »

die radtec chargecooler zit nou niet echt op de meest geniale plek.....
weg koeling voor de motor. hoop geld trouwens......
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Daar heb je dan weer van die ventilatoren voor in de motorkap voor ;D
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

en nog meer geld down the drain :P
ik ga wel wat vogelen als de tijd komt dat ik zoiets bestel.
het kruis is gemaakt van verwarmingsbuizen dus is makkelijk aan te lassen :D
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
vincentw
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 jan 2007, 22:26
Type MR2: AW11

Bericht door vincentw »

ROB-E schreef:zoeken op Toytota Celica - CarloS SainZ;)
204PK standaard met een air to watercooler intercooler;)


Een "gewone" st185 met a/a intercooler heeft 204pk
en een Carlos Sainz heeft met zijn a/w intercooler 208pk.

Het is maar 4 pk en gaat nergens over 8) .
Maar er zitten weldegelelijk verschillen in de 2 auto's.
We zijn er nu 1 groot onderhoud aan het geven en je staat er van te kijken welke verschillen er zijn.
Plaats reactie