Radio ingebouwd, geen achterlicht meer

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
bomijani

Radio ingebouwd, geen achterlicht meer

Bericht door bomijani »

Sinds kort een trotse eigenaar van een mr2, 2.2. Afgelopen weekend geprobeerd de radio erin te bouwen wat een hele klus was omdat ze alle orginele stekkers eraf geknipt hebben plus een aantal extra draden erbij gelegd hebben. De radio werkend gekregen maar nadien geen achterlicht meer??? De zekering onder het dashboard klapt eruit. Radio weer los gehaald maar het probleem blijft zich voordoen. Bij de achterlichten zit alles goed aangesloten. Is er iemand die een schema heeft van het electrisch gedeelte zodat ik misschien kan achterhalen waar de draden lopen achter het dashboard.
jrb

Bericht door jrb »

heb je nergens kortsluiting gemaakt dan dat er meerdere draden tegen elkaar aan zitten ofzo
bomijani

Bericht door bomijani »

Blijkbaar is er met de inbouw wel ergens kortsluiting gemaakt maar nu zitten alle draden weer los van elkaar. Vandaar mijn vraag hoe de draden achter het dashboard lopen zodat ik misschien weet waar ik moet gaan zoeken en/of er misschien een draad gesmolten is.
jrb

Bericht door jrb »

oke k zal vandeweek ff kijken of ik iets kan vinden

maar welke zekering is er uit geklapt?
en heb je de radio al eerder gebruikt of is hij helemaal nieuw?
jrb

Bericht door jrb »

ik neem trouwens aan dat jij een sw20 heb (type 1989/1999)
bomijani

Bericht door bomijani »

Het is de 15 ampere zekering onder het dashboard voor de achterlichten en de stadslichtjes vooraan. Het is trouwens een spliksplinternieuwe radio.
Het is volgens ik begrepen heb een sw21 met een 5S-FE motor (2.2) uit 1990. Ik zal zeer binnenkort een paar foto`s op dit forum zetten als mij dat wil lukken, tot nu toe nog geen succes met foto opladen:( .
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

Welkom!


mocht je er niet uitkomen gaat Arthur waarschijnlijk het schema wel plaatsen...
bomijani

Bericht door bomijani »

Na een middagje zoeken hebben we weer licht. De radio opnieuw aangeloten, maar deze keer een andere massa gebruikt. Ik snap niet hoe het kan want massa is toch massa? (iemand een idee??) maar we kunnen weer rijden in het donker.
rooderick

Bericht door rooderick »

Eén van de draden voor de radio komt ook van de verlichting en het is mogenlijk dat je die draad hebt gebruikt als massa.
MR2_SW20

Bericht door MR2_SW20 »

als je de antenne aansluit heb je massa kan je de massa kabel vergeten (altans bij mij model)

bij al mn vorige auto`s ook , kwam mn garage eens mee toe ik er ook nie helemaal uit kwam...
bomijani

Bericht door bomijani »

MR2_SW20 schreef:als je de antenne aansluit heb je massa kan je de massa kabel vergeten (altans bij mij model)

bij al mn vorige auto`s ook , kwam mn garage eens mee toe ik er ook nie helemaal uit kwam...

Bedankt voor de tip, zal dit morgen eens proberen want er schijnt toch iets niet goed te zitten in het electrische gedeelte.
Plaats reactie