FEELER: mijn 1994 JDM MR2 Turbo
Moderator: Pieten
FEELER: mijn 1994 JDM MR2 Turbo
Feeler: 1994 JDM MR2 Turbo GT-S
Ik kom de laatste twee jaar eigenlijk nauwelijks meer toe aan rijden in de MR2. Daarom zit ik de laatste tijd wel eens aan verkoop te denken. Nou ben ik op dit moment vooral geinteresseerd in wat een liefhebber ervoor zou geven. Ongetwijfeld krijg ik er meer voor terug in onderdelen, maar ik denk niet dat ik het over m'n hart kan verkrijgen om hem weer helemaal terug te brengen naar standaard!
Vandaar dus deze 'feeler': hij staat nog niet echt te koop, maar je bent welkom om - via PM! - een serieus bod uit te brengen als je het idee hebt dat dit de auto voor jou is. Wat is een serieus bod? Geen idee, maar als je kijkt naar de modlist dan zie je dat er 20+ K in deze auto is geinvesteerd. Het is denk ik een van de meest complete MR2 Turbo's van Nederland en hij rijdt geweldig.
Dan nu over de auto zelf. Ik heb hem in februari 2005 bijna standaard gekocht bij een km-stand van 55.000. Er staat nu ongeveer 70.000 op, nog steeds erg weinig dus. De auto komt alleen s'zomers uit de garage en is in perfecte staat van onderhoud.
Alle onderdelen die er in de loop van de tijd aan zijn toegevoegd zijn originele, veelal uit Japan geimporteerde onderdelen. Met de meeste onderdelen heb ik hooguit een paar 1000, en soms maar een paar 100km gereden, en zijn dus in de meeste gevallen letterlijk in nieuwstaat. De bodykit en spiegels zijn wit, maar nog niet gespoten - steeds niet aan toegekomen. Dan nu maar de speclist:
1994 JDM MR2 Turbo GT-S (hardtop)
SuperWhite II
70.000km
Engine
Apexi GT-spec exhaust
Apexi Twin Chamber BOV
ARC Super Induction Box
Aussie 3" downpipe – heatwrapped
Blitz Spark Performer ignition cables
Chromed heatshields
Copper contact distributor cap
Hand-polished all aluminum parts
Phoenix’s Power intercooler kit
SPAL intercooler fan – pull type
TRD oil- and coolant cap
TRD oil filter
Exterior
Abflug rear bumper add-ons
Do-Luck front bumper
Do-Luck rear spoiler
Ganador aero mirrors – blue glass
Trust Gracer (GReddy) sideskirts
Interior
Blitz FATT turbo timer
Blitz Power-Meter ID
Blitz SBC ID-III boost controller
Defi-Link Control Unit II
Defi-Link Display – all sensors attached
Defi-Link Indicator
Defi-Link Meter BF Boost
Defi-Link Meter BF EGT
Personal steering wheel
Pioneer kevlar speakers (x4)
Sony CD/MP3 radio
TRD 300 km/h speedo
Tein EDFC controller
Suspension
All suspension bolts zinc-plated
Cusco front & rear strut tower bar
GoodYear EagleF1 GSD3 tires
( F: 215/40-17 R: 245/35-18 )
GReddy big brake kit - front
JIC-Magic front tension rod
JIC-Magic rear traction rod
New ball joints, tie-rod ends
OEM rotors, Endless brake pads – rear
Stainless braided brake hoses
Super Advan Racing Version2 wheels
( F: 17x8 +35 MHI R: 18x9 +35 MHI )
Tein FLEX coilovers – with EDFC
TRD suspension bushings
TRD swaybars
Trust lug nuts
Upgraded swaybar endlinks
En natuurlijk foto's:
Ik kom de laatste twee jaar eigenlijk nauwelijks meer toe aan rijden in de MR2. Daarom zit ik de laatste tijd wel eens aan verkoop te denken. Nou ben ik op dit moment vooral geinteresseerd in wat een liefhebber ervoor zou geven. Ongetwijfeld krijg ik er meer voor terug in onderdelen, maar ik denk niet dat ik het over m'n hart kan verkrijgen om hem weer helemaal terug te brengen naar standaard!
Vandaar dus deze 'feeler': hij staat nog niet echt te koop, maar je bent welkom om - via PM! - een serieus bod uit te brengen als je het idee hebt dat dit de auto voor jou is. Wat is een serieus bod? Geen idee, maar als je kijkt naar de modlist dan zie je dat er 20+ K in deze auto is geinvesteerd. Het is denk ik een van de meest complete MR2 Turbo's van Nederland en hij rijdt geweldig.
Dan nu over de auto zelf. Ik heb hem in februari 2005 bijna standaard gekocht bij een km-stand van 55.000. Er staat nu ongeveer 70.000 op, nog steeds erg weinig dus. De auto komt alleen s'zomers uit de garage en is in perfecte staat van onderhoud.
Alle onderdelen die er in de loop van de tijd aan zijn toegevoegd zijn originele, veelal uit Japan geimporteerde onderdelen. Met de meeste onderdelen heb ik hooguit een paar 1000, en soms maar een paar 100km gereden, en zijn dus in de meeste gevallen letterlijk in nieuwstaat. De bodykit en spiegels zijn wit, maar nog niet gespoten - steeds niet aan toegekomen. Dan nu maar de speclist:
1994 JDM MR2 Turbo GT-S (hardtop)
SuperWhite II
70.000km
Engine
Apexi GT-spec exhaust
Apexi Twin Chamber BOV
ARC Super Induction Box
Aussie 3" downpipe – heatwrapped
Blitz Spark Performer ignition cables
Chromed heatshields
Copper contact distributor cap
Hand-polished all aluminum parts
Phoenix’s Power intercooler kit
SPAL intercooler fan – pull type
TRD oil- and coolant cap
TRD oil filter
Exterior
Abflug rear bumper add-ons
Do-Luck front bumper
Do-Luck rear spoiler
Ganador aero mirrors – blue glass
Trust Gracer (GReddy) sideskirts
Interior
Blitz FATT turbo timer
Blitz Power-Meter ID
Blitz SBC ID-III boost controller
Defi-Link Control Unit II
Defi-Link Display – all sensors attached
Defi-Link Indicator
Defi-Link Meter BF Boost
Defi-Link Meter BF EGT
Personal steering wheel
Pioneer kevlar speakers (x4)
Sony CD/MP3 radio
TRD 300 km/h speedo
Tein EDFC controller
Suspension
All suspension bolts zinc-plated
Cusco front & rear strut tower bar
GoodYear EagleF1 GSD3 tires
( F: 215/40-17 R: 245/35-18 )
GReddy big brake kit - front
JIC-Magic front tension rod
JIC-Magic rear traction rod
New ball joints, tie-rod ends
OEM rotors, Endless brake pads – rear
Stainless braided brake hoses
Super Advan Racing Version2 wheels
( F: 17x8 +35 MHI R: 18x9 +35 MHI )
Tein FLEX coilovers – with EDFC
TRD suspension bushings
TRD swaybars
Trust lug nuts
Upgraded swaybar endlinks
En natuurlijk foto's:
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Liefhebbers genoeg denk ik, maar of ze kapitaalkrachtig zijn...
Mooie auto die met liefde en zorg onderhouden is, een toppertje van de club, deze zal niet weinig moeten kosten, succes met de verkoop en de peiling Edwin, jammer dat je hem wegdoet.
Mooie auto die met liefde en zorg onderhouden is, een toppertje van de club, deze zal niet weinig moeten kosten, succes met de verkoop en de peiling Edwin, jammer dat je hem wegdoet.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3347
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Succes met de eventuele verkoop Edwin. Al zal je er wel spijt van gaan krijgen
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Website:http://mymr2.nl/
- corollaWRC
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 20 dec 2007, 18:50
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- BST
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3813
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
- Type MR2: SW20/21/22
Als ik jou was zou ik hem helemaal niet weg doen, tenzij je het geld hard nodig hebt.. ik heb vorig jaar ook niet veel in de MR2 gereden, maar de keren dat ik het deed was het wel erg leuk, voor mij voorlopig een reden om hem er maar bij te houden..Ilpoto schreef:Nou, kan in ieder geval wel zeggen dat ik hem in deze staat nooit voor onder de 10K zou verkopen. Maar als iemand 10K zou bieden zou ik hem nog steeds niet weg doen Lekker vaag he!
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris
duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
- johnwoo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Edwin, wat doe je!
Behalve dat je er spijt van gaat krijgen als je hem echt weg zou doen, ga je er ook gegarandeerd financieel gigantisch op achteruit. Het is sowieso een slechte tijd om een auto te verkopen die geen zuinige minihatch is, maar een sportauto, en dan ook nog eens een gemodificeerde, ga je simpelweg niet kunnen verkopen voor een acceptabele prijs vrees ik.
Daarom: probeer het idee uit je hoofd te verbannen, doe verder (behalve onderhoud) helemaal niks meer aan de auto, en probeer weer plezier te vinden in het rijden ermee. Dat laatste moet toch zeker wel lukken
Verkopen kan later altijd nog, als de autoprijzen wat zijn bijgetrokken krijg je er zeker meer voor dan nu of in het komende halfjaar.
Behalve dat je er spijt van gaat krijgen als je hem echt weg zou doen, ga je er ook gegarandeerd financieel gigantisch op achteruit. Het is sowieso een slechte tijd om een auto te verkopen die geen zuinige minihatch is, maar een sportauto, en dan ook nog eens een gemodificeerde, ga je simpelweg niet kunnen verkopen voor een acceptabele prijs vrees ik.
Daarom: probeer het idee uit je hoofd te verbannen, doe verder (behalve onderhoud) helemaal niks meer aan de auto, en probeer weer plezier te vinden in het rijden ermee. Dat laatste moet toch zeker wel lukken
Verkopen kan later altijd nog, als de autoprijzen wat zijn bijgetrokken krijg je er zeker meer voor dan nu of in het komende halfjaar.
+1, wat doe je
Maar ook de rest wat Johnwoo zegt. Als je er verder niet aan gaat modden (waar je denk ik toch al mee gestopt was of rustig aan deed) kost zo'n auto niet erg veel om te hebben, relatief gezien.
Verder zal je de auto (of je het nou wil of niet) moeilijk wegkrijgen, zeker deze tijd, maar ook omdat de auto zo uniek is, gemod en RHD en al. Dat ie een hoog bedrag waard is is duidelijk.
Maar ook de rest wat Johnwoo zegt. Als je er verder niet aan gaat modden (waar je denk ik toch al mee gestopt was of rustig aan deed) kost zo'n auto niet erg veel om te hebben, relatief gezien.
Verder zal je de auto (of je het nou wil of niet) moeilijk wegkrijgen, zeker deze tijd, maar ook omdat de auto zo uniek is, gemod en RHD en al. Dat ie een hoog bedrag waard is is duidelijk.
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Lekker houden toch?
En weinig rijden zorgt er voor dat de teller niet zo snel gaat en de verzekering niet gaat zeuren.:-)
En de keren dat je dan lekker kunt rijden, is het extra leuk. Iedereen heeft wel jaren dat er een keer weinig gereden wordt.
Gidon, de vorige eigenaar van de jouwe had iets van 2.000 km/jaar gereden ofzo?
En weinig rijden zorgt er voor dat de teller niet zo snel gaat en de verzekering niet gaat zeuren.:-)
En de keren dat je dan lekker kunt rijden, is het extra leuk. Iedereen heeft wel jaren dat er een keer weinig gereden wordt.
Gidon, de vorige eigenaar van de jouwe had iets van 2.000 km/jaar gereden ofzo?
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer: