Welke benzine?

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

dehea

Welke benzine?

Bericht door dehea »

Volgende verhaal is vast al tig-keer besproken, maar ja ik ben toch (nog steeds)benieuwd.

Ik rij nu al zo'n 2 jaar in mijn MRtwee en heb al een aantal soorten peut geprobeerd.
Euro 95: het goedkoopst rijdt normaal, koudstart is niet super.
V-power (euro 97) rijdt iets beter, auto start beter bij koudstart, duurder.
Euro 98: rijdt ook een stukje beter dan euro 95, auto start ook bij koudstart beter dan euro 95 en V-power.
(mijn koudstart gebeuren is niet helemaal top meer, vandaar verschil met starten (bij koud weer dan)
Wat is nu wijsheid, zijn er mensen die ook verschillende peutsoorten hebben getest???, waarom euro95,V-power of 98 tanken, of zit het gewoon tussen de oren???;D

gr, Mark.
Gebruikersavatar
TomMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 314
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:49

Bericht door TomMR2 »

vroeger tankte ik altijd bij de tango euro 95 en merkte niks vreemds/anders dan 95 van de BP

Tegenwoordig met de turbo tank ik euro 98
Afbeelding
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Toen ik nog helemaal stock rondreed tankte ik gewoon 95, dat kan een USDM turbo gewoon hebben met z'n timings en gigantisch rijk lopen.
Sinds de turbodruk hoger dan standaard staat tank ik echter 98 :)
V-power heb ik nog nooit geprobeerd... volgens mij is het vooral marketing... geef mij maar ouderwetsche zupah bleifrei 98 :D

[edit] Ooh, wacht even, ik heb in Duitsland wel een keer V-power getankt, om eens 100 octaan te proberen!
- Ik merkte 0,0 verschil met 98 :P
AfbeeldingAfbeelding
Forza!

Bericht door Forza! »

Schijnbaar (heb 't van horen zeggen) is de goedkope brandstof
(tango, tinq) minder goed voor je motor omdat deze niet 'schoon' zou zijn,