(VERKOCHT) Kent iemand deze turbo?

Verkoop van de complete EIGEN MR2. Alleen MR2's! FOTO PLUS PRIJS VERPLICHT!!!!

Moderator: Pieten

Stuit

(VERKOCHT) Kent iemand deze turbo?

Bericht door Stuit »

Hoi,

Heb zelf 2 jaar gereden in een MR2 turbo (swap) maar heb die een jaar geleden verkocht.
Rij nu voor woon/werk verkeer een Celica Tsport, maar voor de hobby en mooie weekenden wil ik graag weer een SW20 turbo. Ik zag deze advertentie, en vroeg me af of iemand hem kent?!

http://link.marktplaats.nl/231383714
Alvast bedankt!

Jasper

PS:
topic wel juist geplaatst? of hoort het ergens anders thuis?


Om welk type MR2 gaat het bij deze verkoop?: SW20/22 (2.0)

Hoe is de staat van het aangebodene?: Nieuwstaat
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

staat al een tijd tekoop
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Gebruikersavatar
N!co
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:43

Bericht door N!co »

Zo, is dat niet erg goedkoop voor een turbo!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eeuwige twijfelaar
Zere vingers van het typen..
Berichten: 967
Lid geworden op: 16 dec 2007, 00:31
Type MR2: AW11

Bericht door Eeuwige twijfelaar »

Uh.. niet erg goedkoop ?
Stuit

Bericht door Stuit »

hij stond eerder voor 5500 ofzo te koop!
ik vind het ook erg weinig geld, terwijl dit een orginele 94er nederlander is!
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

ori NL turbo??

Bericht door Quadc@msix »

Stuit schreef:hij stond eerder voor 5500 ofzo te koop!
ik vind het ook erg weinig geld, terwijl dit een orginele 94er nederlander is!


bij mijn weten zijn er nooit turbo emmers ingevoerd in NL........zal waarschijnlijk wel een geswapte zijn.....niet gekeurd, staat geschorst dus proefrit is ook niet mogelijk...tricky!!


J8) hn / Quadc@msix
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
Gebruikersavatar
Eeuwige twijfelaar
Zere vingers van het typen..
Berichten: 967
Lid geworden op: 16 dec 2007, 00:31
Type MR2: AW11

Bericht door Eeuwige twijfelaar »

Is van 04-10-1994 en staat al sinds 2000 op naam van huidige eigenaar. APK is sinds 26 Januari afgelopen.
Vermogen is 129kW dus de motorswap is door RDW geregistreerd.
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

Bericht door Quadc@msix »

Michel H schreef:Is van 04-10-1994 en staat al sinds 2000 op naam van huidige eigenaar. APK is sinds 26 Januari afgelopen.
Vermogen is 129kW dus de motorswap is door RDW geregistreerd.

eigenaar vanaf 2000 is dus geen handelaar of zo, dit is een pré.......94-er, dus is 175 PK, (129KW X 1.36 =175!!) dus NIET door RDW geregistreerd, genII turbo is 200pk (of 147KW;) )........

J8) hn / [email="Quadc@msix"]Quadc@msix[/email]
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
Stuit

Bericht door Stuit »

ja ik snap dat het geen orginele turbo is :)
en inderdaad al 8 jaar in zijn bezit, dus plots ernstige (motor)schade?
ik hoop dat iemand hier de mr2 nog herkend!
franksmits

Bericht door franksmits »

Als je graag een turbo wilt... Ik heb een originele met gen 3 swap. moet alleen nog gespoten worden.
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

tettjetwo schreef:bij mijn weten zijn er nooit turbo emmers ingevoerd in NL........
J8) hn / Quadc@msix


En de USDM dan?
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Ik heb ook nog een goede turbo te koop, zwart:


- 94+ remmen
- alle belangrijke dingen vervangen (Waterpomp, distributieriem, veel nieuwe slangetjes, koppeling, multiriem, alles schoongemaakt.
- 92+ lip (in kleur)
- 94+ achterlichten
Motorisch origineel

zie: showthread.php?t=5276&page=3
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

US!

Bericht door Quadc@msix »

Surferdude schreef:En de USDM dan?
Art,
de naam zegt het al.....United States Domestic Market......officieël US import..
Louwman heeft hier nooit turbo emmers ingevoerd (de sufferds!;) ) was geen markt voor zeiden ze:P , ik vraag me dan ook driftig af wie de marketing voor TOYOTA hier in NL doet, want die laat serieuze steken vallen, maar goed, terug ontopic......

J8) hn / Quadc@msix
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
Gebruikersavatar
lucca3000
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 168
Lid geworden op: 02 jan 2007, 15:09
Type MR2: AW11

Bericht door lucca3000 »

Dat blok komt bij Groundspeed vandaan, dus het zal wel een JDM blok zijn.

De auto is van 94, moet je dan ook een cat. hebben, of hebben die JDM dat standaard?
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Ja ook turbo motoren hebben een kat, maar als je beetje je motor opvoert gaat die als eerste weg.

94er moet aan de 4-gas meting met de keuring! Voordeel van een 91er auto met Gen2, geen kat nodig, geen 4-gasmeting ;)
Gebruikersavatar
emp
Knop gevonden hoor !
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 sep 2007, 18:49

Bericht door emp »

Ook als het een import betreft?
Of heeft een RHD geen voordelen wat betreft keuringen en controles?
Stuit

Bericht door Stuit »

lucca3000 schreef:Dat blok komt bij Groundspeed vandaan, dus het zal wel een JDM blok zijn.

De auto is van 94, moet je dan ook een cat. hebben, of hebben die JDM dat standaard?
Hoe weet je dat het blok daarvan komt dan? Heb je nog meer informatie te delen?
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Nope.. 94er is 94er..

Enigste voordeel is misschien je aantekening op je kenteken dat je kleine plaatjes mag voeren :P En je 40% meer vermogensgrens ligt hoger dan bij een geswapte auto ;)
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Gen 2 motor waar kmstand niet van bekend is
Duidelijk dus dat ie geswapt is. Wel netjes dat ie het er bij zet van de km-stand.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

een import heeft als voordeel dat de politie je weinig kan maken kwa aftermarket onderdelen

bijvoorbeeld als ze je aanhouden voor te veel geluid kunnen ze je enkel een boete geven, bij een orrigineel nlér kunnen ze je kentekenbewijs in beslag nemen en eisen dat je hem met goedgekeurde (EU keurmerk) uitlaat laat bezichtigen bij de RDW

puur omdat voor een ingevoerde auto niet vast staat wat orrigineel is en wat niet, dat brul ijzer van 20cm doorsnee kan best eens orrigineel zijn in het land van herkomst, als je auto ingevoerd is van buiten de EU heeft de gehele auto geen EU keurmerk.. dus ze kunnen ook geen uitlaat eisen met EU keurmerk


ik ben vandaag met mijn 96ér celica naar de RDW keruing geweest voor invoer.. en ook daar hebben ze geen 4 gas meting gedaan.. enkel stationair meting.. dus ik weet niet zeker hoe het daarmee zit,
Afbeelding
Gesloten