Geboorde remschijven

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Geboorde remschijven

Bericht door Xhermes »

Er zijn ook geboorde remschijven van brakemax beschikbaar voor de aw11. Wat is jullie mening over geboorde/gegroefde remschijven?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ducky
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 432
Lid geworden op: 24 feb 2007, 18:40
Type MR2: AW11

Bericht door Ducky »

Heel mooi je heb een betere koeling dus minder kans dat je schijven krom gaan staan bij iets ruiger gebruik.
Gebruikersavatar
Ilpoto
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 340
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:43

Bericht door Ilpoto »

Minder geschikt dan gegroefde schijven voor straatgebruik. De gaten kunnen uitscheuren etc.
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Ligt eraan. Zijn ze er echt in geboord of zijn ze gegoten. Ik ga zelf zoiezo voor OEM maar lijkt me wel een goed punt voor future reference ;)
Gebruikersavatar
ErikV
Zere vingers van het typen..
Berichten: 730
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:13

Bericht door ErikV »

Ik denk dat het voor een AW11 allemaal lood om oud ijzer is. Met andere woorden, het staat leuk maar levert niets extra's op.
En ik denk al helemaal niet dat die piepkleine gaatjes iets voor de koeling doen. Zeker niet bij schijven die geventileerd zijn. Wat ze wel doen is ruimte laten voor de expanderende gassen die ontstaan bij erg warme blokken, zodat je blokken niet over een kussen van lucht/gas gaan zweven. En dan remt het dus beter. Het remblok heeft zelf al een sleuf die deze functie op zich neemt. Maar tegelijkertijd lever je remschijf en remblok oppervlak in, want waar een gat zit, doet je schijf/blok niks!

Nee, ik denk dat het meer show dan ho is. Voor een bescheiden MR2 dan. Kom je met een 500+ PK kanon van bijna twee ton zwaar en een top van ver over de 250 km/h, is het misschien een heel ander verhaal.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Op de brembo site stond een verhaal dat gaten alleen worden aangebracht voor het verminderen van het gewicht en je brengt allemaal verzwakkingen toe in de schijf. Koeling gebeurd door de ventilatieschoepen en hoe heet een schijf wordt is ook heel erg afhankelijk hoeveel hitte de schijf op kan nemen (hoe meer massa hoe beter). Gaten zorgen er dus eerder voor dat de schijf juist warmer wordt.
Vroeger was het zo dat er uit remblokken gas kon ontsnappen als deze heet worden. Dit gaat dan tussen de schijf en de blokken zitten waardoor de auto remkracht verliest. Met de huidige blokken is dit niet meer het geval.

Het is dus vooral voor de looks.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
ullmaster
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 dec 2006, 22:09
Type MR2: AW11

Bericht door ullmaster »

ik heb die van ebc, ze zijn geboord en gegroeft maar de gaten zijn niet door geboord. is sterker kan dan niet krom trekken zeggen ze. Maar je hoort ze wel. en naar +_ 10000 km had ik al nieuwe bloken nodig (redstuff) het remt zeer goed dat zie als je remt aan de gezichten achter je;D
Plaats reactie