LPG in een SW20?

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
masterpivo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 633
Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
Type MR2: AW11

LPG in een SW20?

Bericht door masterpivo »

Ik ben van plan om een SW20 aan te schaffen en nu vraag ik me af of iemand weet of het ook mogelijk is om er gas in te leggen? Heeft iemand hier ervaring mee? Het zou aardig schelen op de brandstofkosten aangezien ik dagelijks 100km moet gaan rijden...
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

In Duitsland rijdt er in elk geval iemand met gas in een SW20.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
mag

Bericht door mag »

Spreek es met ducky die heeft er gas inliggen
Werkt perfect maarja een goede installatie kost ong 2000-2500 euries
Ikzelf heb gas in de celica t20liggen al 215000km no problemo
Mustafa

Bericht door Mustafa »

Kan gas ingebouwd worden in een mr2. Veel kofferbakruimte zal je niet overhouden denk ik. Als je een g3 installatie wilt, zal je zo rond de 1500 a 2000 moeten betalen. Een g2 zal wat goedkoper zijn.

Mijn broer heeft g3 in zijn Bmw 730i (3.0V8) en heeft al 40.000km zonder problemen gemaakt(met een verbruik van 1 op 8.5 gemiddeld:P)
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

In een oudere auto LPG inbouwen is niet altijd rendabel, zeker niet aangezien je met een MR2 zowiezo aan een G2 installatie zit (de MR2 2.0 is gewoon niet gehomologeerd met G3 (vanaf circa 1997)).

Je moet er dan wel een aardig aantal jaar mee rijden, aangezien je de installatie moet afschrijven en je met G2 een forse toename van de HSB voor je kiezen krijgt!

G3 is al snel € 2.500, G2 is wat goedkoper.

Toyota 16 kleppers hebben extra aandacht nodig vwb de cilinderkop, dus je moet regelmatig (de vulplaatjes!) de klepspeling laten controleren en 'bijstellen' en bij hoog belaste motoren (bijvoorbeeld de 4A-FE 1.6 wat niet echt een toerenmachientje is) ben je na 150.000 km aan een koprevisie toe (met een gebruikt karretje kun je dit natuurlijk niet zomaar bij de huidige kmstand optellen).

In het verleden zijn er wel enkele MR2's (1.6/2.0) voorzien van een LPG installatie, waarmee de afloop niet zo goed was.

Door het extra gewicht (50 kg) in de staart, is het kontje wel erg staartlastig.;) ::)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ducky
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 432
Lid geworden op: 24 feb 2007, 18:40
Type MR2: AW11

Bericht door Ducky »

Ik had de keuze ofwel MR2 weg ofwel gas erin laten leggen en vermits de MR2 wegdoen er niet inzit; rij ik nu al meer dan 1.5 jaar op gas en heb er nu een goeie 45.000km opzitten met gas.Ik heb geen enkel probleem gehad totnutoe,maar ik laat wel de kleppen nakijken om de 30.000 km.Heb een verbruik van 1/10.
Via Toyota is er een set te verkrijgen waarbij men alle kleppen en zittingen vervangt;kostprijs is wel 1250 euro bovenop de gas-installatie van 2200 euro maar je hoeft dan je kleppen niet meer zo frequent laten na te kijken.Als je veel rijdt(100km/dag)is de investering wel zijn geld waard,vind ik.
Zolang het professioneel gedaan is,is er weinig aan de hand denk ik,want ze geven toch een garantie:D
Gebruikersavatar
masterpivo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 633
Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
Type MR2: AW11

Bericht door masterpivo »

Alvast bedankt voor de reacties. Hier heb ik in ieder geval wat aan. Met verschillende meningen kan ik wel tot een compromis komen denk ik. Dus blijf doorgeven wat je er van vind, ik geef tzt ook wel door wat mijn beslissing is geworden.
Gebruikersavatar
MR2DIE4
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 467
Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MR2DIE4 »

heb je een foto van de gastank ducky? wil wel eens zien hoe dat gemonteerd zit in een MR2
Gebruikersavatar
Ducky
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 432
Lid geworden op: 24 feb 2007, 18:40
Type MR2: AW11

Bericht door Ducky »

De gastank zit in de koffer gemonteerd heb hierdoor bijna geen koffer meer,zal morgen bij daglicht foto's maken en posten:)
Michel

Bericht door Michel »

hmmm...mr2 op gas? gaat dat niet te veel ten koste van de fun?
spieker

Bericht door spieker »

lijkt me niks ;)
Gebruikersavatar
Ducky
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 432
Lid geworden op: 24 feb 2007, 18:40
Type MR2: AW11

Bericht door Ducky »

Nee hoor het verschil voel je niet omdat een MR2 te rijk staat en dus eigenlijk toch te veel benzine krijgt voel je er niets van als hij overschakelt op gas
Gebruikersavatar
Ducky
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 432
Lid geworden op: 24 feb 2007, 18:40
Type MR2: AW11

Bericht door Ducky »

@MR2DIE4 de foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

:*(
Ducky schreef:Ik had de keuze ofwel MR2 weg ofwel gas erin laten leggen en vermits de MR2 wegdoen er niet inzit; rij ik nu al meer dan 1.5 jaar op gas en heb er nu een goeie 45.000km opzitten met gas.Ik heb geen enkel probleem gehad totnutoe,maar ik laat wel de kleppen nakijken om de 30.000 km.Heb een verbruik van 1/10.
Via Toyota is er een set te verkrijgen waarbij men alle kleppen en zittingen vervangt;kostprijs is wel 1250 euro bovenop de gas-installatie van 2200 euro maar je hoeft dan je kleppen niet meer zo frequent laten na te kijken.Als je veel rijdt(100km/dag)is de investering wel zijn geld waard,vind ik.
Zolang het professioneel gedaan is,is er weinig aan de hand denk ik,want ze geven toch een garantie:D

Dat is in Belgenland toch?

1:10 op LPG!:P
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

Michel schreef:hmmm...mr2 op gas? gaat dat niet te veel ten koste van de fun?


Die vraag moet je stellen tijdens het tanken...
Gebruikersavatar
SirhC
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 212
Lid geworden op: 02 jan 2007, 02:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door SirhC »

gas.... fun....

Lachgas?
Gebruikersavatar
Ducky
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 432
Lid geworden op: 24 feb 2007, 18:40
Type MR2: AW11

Bericht door Ducky »

Yep helium:lach:
Gebruikersavatar
MR2DIE4
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 467
Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MR2DIE4 »

dank voor de fotos
Gebruikersavatar
masterpivo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 633
Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
Type MR2: AW11

Bericht door masterpivo »

Dokter Rob schreef:Die vraag moet je stellen tijdens het tanken...
Volgens mij gaat er qua vermogen weinig verloren bij ombouw naar gas hoor. Zal misschien iets zijn, maar nooit zoveel dat je het echt merkt. En idd als je die vraag stelt tijdens het tanken heb je meteen een ander antwoord denk ik zomaar :)
Gebruikersavatar
MR2DIE4
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 467
Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MR2DIE4 »

we hebben een klant met een nissan 200sx S14a (motor waar ook iedereen van zegt dat gas niet zou gaan owm de kleppen enzo)

deze heeft een lpi installatie, in combinatie met basic motor mods en unichip .
hij maakt op lpi pakje meer vermogen dan op benzine....! is kouder he.
Plaats reactie