LPG in een SW20?
Moderator: Pieten
- masterpivo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 633
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
- Type MR2: AW11
LPG in een SW20?
Ik ben van plan om een SW20 aan te schaffen en nu vraag ik me af of iemand weet of het ook mogelijk is om er gas in te leggen? Heeft iemand hier ervaring mee? Het zou aardig schelen op de brandstofkosten aangezien ik dagelijks 100km moet gaan rijden...
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Kan gas ingebouwd worden in een mr2. Veel kofferbakruimte zal je niet overhouden denk ik. Als je een g3 installatie wilt, zal je zo rond de 1500 a 2000 moeten betalen. Een g2 zal wat goedkoper zijn.
Mijn broer heeft g3 in zijn Bmw 730i (3.0V8) en heeft al 40.000km zonder problemen gemaakt(met een verbruik van 1 op 8.5 gemiddeld:P)
Mijn broer heeft g3 in zijn Bmw 730i (3.0V8) en heeft al 40.000km zonder problemen gemaakt(met een verbruik van 1 op 8.5 gemiddeld:P)
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
In een oudere auto LPG inbouwen is niet altijd rendabel, zeker niet aangezien je met een MR2 zowiezo aan een G2 installatie zit (de MR2 2.0 is gewoon niet gehomologeerd met G3 (vanaf circa 1997)).
Je moet er dan wel een aardig aantal jaar mee rijden, aangezien je de installatie moet afschrijven en je met G2 een forse toename van de HSB voor je kiezen krijgt!
G3 is al snel € 2.500, G2 is wat goedkoper.
Toyota 16 kleppers hebben extra aandacht nodig vwb de cilinderkop, dus je moet regelmatig (de vulplaatjes!) de klepspeling laten controleren en 'bijstellen' en bij hoog belaste motoren (bijvoorbeeld de 4A-FE 1.6 wat niet echt een toerenmachientje is) ben je na 150.000 km aan een koprevisie toe (met een gebruikt karretje kun je dit natuurlijk niet zomaar bij de huidige kmstand optellen).
In het verleden zijn er wel enkele MR2's (1.6/2.0) voorzien van een LPG installatie, waarmee de afloop niet zo goed was.
Door het extra gewicht (50 kg) in de staart, is het kontje wel erg staartlastig.
Je moet er dan wel een aardig aantal jaar mee rijden, aangezien je de installatie moet afschrijven en je met G2 een forse toename van de HSB voor je kiezen krijgt!
G3 is al snel € 2.500, G2 is wat goedkoper.
Toyota 16 kleppers hebben extra aandacht nodig vwb de cilinderkop, dus je moet regelmatig (de vulplaatjes!) de klepspeling laten controleren en 'bijstellen' en bij hoog belaste motoren (bijvoorbeeld de 4A-FE 1.6 wat niet echt een toerenmachientje is) ben je na 150.000 km aan een koprevisie toe (met een gebruikt karretje kun je dit natuurlijk niet zomaar bij de huidige kmstand optellen).
In het verleden zijn er wel enkele MR2's (1.6/2.0) voorzien van een LPG installatie, waarmee de afloop niet zo goed was.
Door het extra gewicht (50 kg) in de staart, is het kontje wel erg staartlastig.
Ik had de keuze ofwel MR2 weg ofwel gas erin laten leggen en vermits de MR2 wegdoen er niet inzit; rij ik nu al meer dan 1.5 jaar op gas en heb er nu een goeie 45.000km opzitten met gas.Ik heb geen enkel probleem gehad totnutoe,maar ik laat wel de kleppen nakijken om de 30.000 km.Heb een verbruik van 1/10.
Via Toyota is er een set te verkrijgen waarbij men alle kleppen en zittingen vervangt;kostprijs is wel 1250 euro bovenop de gas-installatie van 2200 euro maar je hoeft dan je kleppen niet meer zo frequent laten na te kijken.Als je veel rijdt(100km/dag)is de investering wel zijn geld waard,vind ik.
Zolang het professioneel gedaan is,is er weinig aan de hand denk ik,want ze geven toch een garantie:D
Via Toyota is er een set te verkrijgen waarbij men alle kleppen en zittingen vervangt;kostprijs is wel 1250 euro bovenop de gas-installatie van 2200 euro maar je hoeft dan je kleppen niet meer zo frequent laten na te kijken.Als je veel rijdt(100km/dag)is de investering wel zijn geld waard,vind ik.
Zolang het professioneel gedaan is,is er weinig aan de hand denk ik,want ze geven toch een garantie:D
- masterpivo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 633
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
- Type MR2: AW11
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Ducky schreef:Ik had de keuze ofwel MR2 weg ofwel gas erin laten leggen en vermits de MR2 wegdoen er niet inzit; rij ik nu al meer dan 1.5 jaar op gas en heb er nu een goeie 45.000km opzitten met gas.Ik heb geen enkel probleem gehad totnutoe,maar ik laat wel de kleppen nakijken om de 30.000 km.Heb een verbruik van 1/10.
Via Toyota is er een set te verkrijgen waarbij men alle kleppen en zittingen vervangt;kostprijs is wel 1250 euro bovenop de gas-installatie van 2200 euro maar je hoeft dan je kleppen niet meer zo frequent laten na te kijken.Als je veel rijdt(100km/dag)is de investering wel zijn geld waard,vind ik.
Zolang het professioneel gedaan is,is er weinig aan de hand denk ik,want ze geven toch een garantie:D
Dat is in Belgenland toch?
1:10 op LPG!:P
- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3886
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
- Type MR2: AW11
- masterpivo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 633
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
- Type MR2: AW11
Volgens mij gaat er qua vermogen weinig verloren bij ombouw naar gas hoor. Zal misschien iets zijn, maar nooit zoveel dat je het echt merkt. En idd als je die vraag stelt tijdens het tanken heb je meteen een ander antwoord denk ik zomaarDokter Rob schreef:Die vraag moet je stellen tijdens het tanken...