Vocht in de MR2

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Mish70
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 21 feb 2020, 16:26
Type MR2: ZZW30

Vocht in de MR2

Bericht door Mish70 »

Beste,
Mijn zwager attendeerde mij erop dat in de MR2 vrij veel vocht zit. Ik rij er niet veel mee, staat buiten met een origineke cabriokap. Lekt overigens niet, over een paar jaar in de planning voor vervanging.

Na contr4ole blijkt er inderdaad vocht in de auto te zitten. Is dit gebruikelijk, of echt ongewoon? Kan het kwaad, of hoort het er eenmaal bij?


Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Vocht in de MR2

Bericht door erikmr »

8) afvoeren van het dak zitten waarschijnlijk verstopt
die zitten achter de stoelen in de opbergvakken waar je de zijkantjes er uit kan pakken
daar achter zitten roosters naar beneden en daar blijft rommel achter die de boel verstopt
vocht geeft op den duur schimmel en dat wil je niet in jou bolide hebben
Mish70
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 21 feb 2020, 16:26
Type MR2: ZZW30

Re: Vocht in de MR2

Bericht door Mish70 »

Dag Erik,
Bedankt voor de tip, ik heb gelijk gekeken en het lijkt erop dat de putjes inderdaad verstopt zitten. Aan de bestuurderskant is het open (met behulp van een schroevendraaiertje), aan de andere kant ligt er een grote bak water in de zak hangen. Ook met poeren krijg ik het putje niet open. Iemand suggesties? Spuitbusje hogedruk oid?

Afbeelding


Afbeelding
conan1068
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 145
Lid geworden op: 23 jul 2012, 13:56

Re: Vocht in de MR2

Bericht door conan1068 »

dacht hier op het amerikaanse forum (spyderchat)wel eens iets over gelezen te hebben, volgens mij is de enige remedie uitbouwen en schoonmaken.
Dus, opbergvakken open, bakken eruit en blaadjes scheppen. Als de bakken eruit zijn kun je waarschijnlijk ook beter bij de waterzakken. Dit is overigens regulier ZZW30 onderhoud, spyderchat adviseerde dit jaarlijks te doen maar ik moet bekennen dat ik het zelf red met eens in de circa vier jaar. Zal uiteraard afhangen van de plaats waar je hem parkeert.
Mish70
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 21 feb 2020, 16:26
Type MR2: ZZW30

Re: Vocht in de MR2

Bericht door Mish70 »

Ola, dank je wel! Zodra ik overdag tijd heb zal ik kijken hoe ik de bakken kan demonteren. Als er nog meer suggesties zijn, ik hou mij aanbevolen.

Mish
Mish70
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 21 feb 2020, 16:26
Type MR2: ZZW30

Re: Vocht in de MR2

Bericht door Mish70 »

All,
Het vermoeden was dat ergens onder het putje iets verstopt zat. Ik stel mij een buis voor die in de loop van de jaren verstopt is geraakt. Ik had eerder het putje schoon gemaakt, maar het water liep nog steeds niet weg. Vervolgens ben ik met een stug electriciteitsdraar door het putje gegaan en gaan 'poeren'. Ik kwam uiteindelijk aan de binnenkant van de body uit. Vervolgens heen en weer gehaald, opnieuw ingestoken, net zolang totdat het water wegspoelde. Vervolgens aan de binnenkant water in de zak gegooid, alles liep heel makkelijk aan de onderkant van de auto weg.

Dit is gelijk een check om regelmatig te doen. Giet er maar een halve liter water in, dit moet vrij makkelijk wegspoelen. Daarnaast natuurlijk het putje regelmatig controleren.

Bedankt voor de tips :)

Michel
Gebruikersavatar
Peerke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2033
Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
Type MR2: ZZW30
Locatie: Langenboom

Re: Vocht in de MR2

Bericht door Peerke »

Mish70
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 21 feb 2020, 16:26
Type MR2: ZZW30

Re: Vocht in de MR2

Bericht door Mish70 »

Super, dank je wel. :)

Voorlopig opgelost.
Plaats reactie