2GR-FE

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Re: 2GR-FE

Bericht door decipherer »

Afgelopen zaterdag uiteindelijk alles aan elkaar geknoopt. Toen bleek in eerste instantie dat de kilometerteller afweek. Daarop heb ik eerst alle condensators vervangen, die kunnen slecht worden na zoveel jaar, maar dat had helaas geen effect. Geïnspireerd door de toerenteller modificatie ben ik toen op zoek gegaan naar een weerstand om de teller mee af te kunnen stellen. En die heb ik gevonden :) Met de rechtse weerstand op het plaatje hieronder kan je bepalen hoeveel de naald uitslaat. Een hogere weerstand betekent meer uitslag. Uiteindelijk heb ik een weerstand van 22k gebruikt, ipv de 6.8k die er in zat. Met eenmaal de juiste uitslag is daarna de naald eenvoudig op de juiste plek te plaatsen.

Afbeelding

Nog wel iets raars ontdekt, de tweede kilometerteller die ik heb werkt niet met de inductieve sensor, wel met de originele sensor, schijnbaar toch niet helemaal hetzelfde signaal..

Daarnaast kreeg ik tijdens Japan classic day gisteren de tip van iemand dat er een nl model kilometerteller op marktplaats stond, nog bedankt daarvoor! :) Omdat mijn voorkeur toch uit gaat naar zo'n nl model die meteen gekocht. Dus binnenkort alles maar weer ombouwen.
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: 2GR-FE

Bericht door CelicaTwinCAm »

goed bezig! leuk je nog ff gezien te hebben zondag. Alleen beetje jammer dat er niet wat meer aandacht was om zoveel mogelijk emmers bij elkaar te krijgen, een 2gr sw20 op het voorterrein maar een oude metsubsidie op het hoofdterrein, ergens gaat het dan mis : :donder_frown:
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Re: 2GR-FE

Bericht door decipherer »

Ik had me ook niet aangemeld van tevoren ofzo, maar vond het wel gezellig daar :)
Plaats reactie