JDM Electisch inklapbare spiegels monteren.

Hoe heb je welke modificaties of andere zaken aan je MR2 uitgevoerd? Om andere leden te laten zien hoe het moet, kun je onder dit board je uitleg geven.
Let op: dus niet voor vragen, want niemand kan je hier antwoord geven....

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
RutgerMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 537
Lid geworden op: 21 okt 2009, 18:29

JDM Electisch inklapbare spiegels monteren.

Bericht door RutgerMR2 »

Hierbij plaats ik op verzoek een kleine Hoedoetiedat? over het installeren van Electrisch inklapbare Spiegels.

[youtube]POj7V73wN6Q[/youtube]

Ik heb hierbij gebruik gemaakt van een Orginele 2e hands set power folding mirrors die komen van een 1998 Japanse MR2 sw20.
Die japaners houden al het mooie voor zich zelf.

Deze set bestaat uit.

Natuurlijk de Spiegels:
Afbeelding

Een Relay.
Zonder deze kun je ze nooit electronisch in laten klappen (Toyota part number 87989-17020)
Afbeelding

Bestuurders kant Raam&spiegel regel paneel met 'Retract' knop.
Afbeelding

En als je echt heeeeel veel geluk hebt een complete kabelboom maar reken er maar op dat onze knipgraage japanse vrienden de set doorgeknipt leveren.
Afbeelding

Nu kan ik natuurlijk de held van de dag uithangen en iemand anders zij HowTo gaan namaken maar das ook weer zo lullig. :P
Hierbij dus een link de HowTo die de heer JohnnyC gemaakt heeft.
Deze HowTo hebben wij gedeeltelijk gebruikt.
ik zeg hierbij gedeeltelijk omdat blijkt dat bij een Engelse MR2 sommige dingen toch net even wat anders zijn.
De plaats waar deze vriendelijke meneer zijn Relay geplaatst heeft zul je in jou Nederlandse MR2 of elke andere linksgestuurde dus niet terug vinden.
Wij hebben deze op een plekje links onder het stuur vast gezet waar al een gaatje zat en dat schreewde om een daarin geplaatste bout.
Ook heeft hij er een schema bijgezet waar wij zelf eigenlijk weinig aan hadden.
Wij hebben hiervoor 2 andere schemas gebruikt en die zal ik hier ook even neerzetten.

Wat je verder nog nodig hebt is heel veel geduld.
Gelukkig had ik daar mijn broertje voor. :P

Hierbij de Link van de HowTo die wij gebruikt hebben.
http://www.mr2oc.co.uk/know-your-2/mk2/ ... k-car.html

En dit zijn de 2 schemas die wij gebruikt hebben.
Afbeelding

Afbeelding

Hier hebben wij het mee gedaan en hier zou het jullie ook zeker mee moeten lukken.
Vragen stellen mag natuurlijk altijd, en als iets niet duidelijk is hoor ik dat graag en zal ik proberen te helpen.

Verder kan ik jullie knutselaars alleen nog maar succes wensen.
Bij deze.
en ik hoop dat jullie eruit kunnen komen maar daar ga ik wel vanuit. :)
Gebruikersavatar
RutgerMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 537
Lid geworden op: 21 okt 2009, 18:29

Bericht door RutgerMR2 »

Vergeet ik bijna nog een kleine aanpassing door te geven.
Ik heb het binnenwerk van de electisch vertelbare spiegels overgezet in mijn oude spiegels omdat ik ze dan niet hoef te laten spuiten.
Allen bleek toen dat het gedeelte met de spiegel erin niet meer op het voetje paste vanwegen een centreerpennetje dat in een gaatje moet vallen maar bij onze europese spiegels aan de verkeerde kant zit.
Je zou in dit geval dus even een nieuw gaatje aan de andere kant moeten boren.

Afbeelding
Gebruikersavatar
RutgerMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 537
Lid geworden op: 21 okt 2009, 18:29

Bericht door RutgerMR2 »

Er is mij meerdere keren gevraagd hoe ik dat nou gedaan had met dat knopje in het raam/spiegel bedienings console.
Hierbij dus maar even een korte uitleg met wat plaatjes erbij.

Het knopje zit in een blokje dat vast geklikt zit in je bedienings console.
Het is dus gewoon een kwestie van de oude eruit halen en de versie die bij de spiegels hoord er voor in de plaats terug zetten.

Wat plaatjes:

Om dit blokje gaat het.
Afbeelding

Hier is hij eruit.
Op deze foto is de raam bediening er ook uit maar die kan voor het monteren van de spiegels dus gewoon blijven zitten.
Afbeelding
Afbeelding

En dit is het resultaat na het erin klikken van het blokje.
Afbeelding
Plaats reactie