Knipogen ;-)

Hoe heb je welke modificaties of andere zaken aan je MR2 uitgevoerd? Om andere leden te laten zien hoe het moet, kun je onder dit board je uitleg geven.
Let op: dus niet voor vragen, want niemand kan je hier antwoord geven....

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Knipogen ;-)

Bericht door ROB-E »

Nou zo dus:

Dit is van me Celica, maar de MR2 heeft ook zon kasje.

Onder het stuur zit een plaat die je moet verwijderen.
En dan kom je een lucht buis tegen die je ook weg moet halen.
Bij de rode pijl zit een plastic ding die je ff moet verwijderen, anders krijg je hem niet los.
Afbeelding
En daar achter zit zit het blauwe relais kastje (daar gaat het om).
Afbeelding
Als je dat kastje los haald kom je dit tegen (zie foto)
Afbeelding
De Gele pijl is voor de Rechter koplamp.
De Blauwe pijl is voor de Linker koplamp.
De Rode pijl is voor beide (soort reset).
voor de techneuten onder ons, alles is min geschakeld. dwz zodra 1 van deze contackten massa krijgt gaat hij schakelen.
Je kunt het heel makkelijk proberen met een stukkie koper draad.
je contackt slot is altijd min. sleutel in contackt en daar doe je een stukkie koper draad omheen, en met de andere kant houd je tegen 1 van deze contackten aan je je zult zien dat de koplampen op en neer gaan.
Houd er wel rekening mee dat op die andere contackten wel 12 volt staat dus maak geen sluiting (of gebruik ff een zwevende zekering van 500mA of lager).
Afbeelding
Zoals je ziet heb ik de boel ff gesoldeerd, en Maak drukknopjes gebruikt (DOE DAT OOK!).

En dan is dit het resultaat: Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En bij een MR2 zit dat blauwe relais kastje in het vooronder (waar het reserve wiel zit) verborgen onder een stuk plastic aan de rechterkant als je voor de auto staat.

Rode T18 schreef
Okee, ik heb het nu ook toegepast. Precies zoals k_tuning heeft gedaan,
alleen heb ik niet eens die drukknoppen van ROB-E gebruikt.
Met als resultaat dat je de klaplampen op de helft kan zetten op de orginele manier,
schakelaartje omhaalt,
en dan gewoon de lichten kan aanzetten zonder dat de lampen weer omhoog gaan.

Stap 1
Eerst haal je het paneel onder het stuur weg met een paar schroeven. Daarna haal je de luchtbuis weg zoals ROB-E al heeft laten zien. Haal dus dat plastic plugje weg, en dan kan je de luchtbuis zo weg trekken.

Afbeelding


Stap 2
Je ziet nu de bedrading lopen naar het blauwe klaplampen regelaarskastje.
Pak het witte draad en knip het door. Zet er een schakelaar tussen.

Afbeelding


Stap 3
Zet je lampen op de gewenste hoogte via de ouderwetse manier.
Haal je nieuwe schakelaar om (waarmee je de klaplampenregelaar uitschakelt).
En zet nu je lichten aan als op de orginele manier:

Afbeelding


Op deze manier heb je dus nog geen onafhankelijke klaplampen (wat ROB-E voor elkaar heeft gekregen met de drukknoppen),
maar als je dat knipogen niet zo boeit zoals mij, dan kan je zo op een simpele manier ze wel aanzetten op de helft oid.
En je hoeft zo ook niet het kastje los te halen, open te maken en erop te solderen. Je hebt alleen maar een schakelaar nodig.
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
Plaats reactie