Xenon/HID inbouwen (SW20)

Hoe heb je welke modificaties of andere zaken aan je MR2 uitgevoerd? Om andere leden te laten zien hoe het moet, kun je onder dit board je uitleg geven.
Let op: dus niet voor vragen, want niemand kan je hier antwoord geven....

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Christopher
Zere vingers van het typen..
Berichten: 828
Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:16

Xenon/HID inbouwen (SW20)

Bericht door Christopher »

Hierbij even een kort verslag van het inbouwen van de xenonverlichting in mijn SW20. Wellicht hebben anderen hier ook wat aan.

Haal voordat je begint de minpool van de accu.

De twee transformatortjes moeten vastgezet worden in de buurt van de lampen. Bij mij kon bij de linker koplamp (bestuurderskant) het kastje met gemak tegen het schutbord aan, maar rechts zitten daar de zekeringen en de vuldop van de ruitenwisservloeistof. Ik heb ze nu als volgt zitten:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De zekering:
Afbeelding
Het relais zit aan de onderkant vastgeplakt en heb ik daarnaast nog vastgebonden met een tie-wrap. Er zat wel een schroefgaatje, maar er was geen andere ruimte waar ik die mooi kwijt kon. Bovendien vond ik dat ene schroefgaatje wat weinig om het kastje mooi op z'n plek te houden. Op deze manier zit hij stevig vast.

Zoals je ziet zit aan de bestuurderskant de xenon vast aan de originele H4 stekker. Op zich maakt het niet uit aan welke kant je deze verbindt, maar hier was meer ruimte. De kabels heb ik bij elkaar gebonden met een tie-wrap.

Helaas heb ik geen foto van de achterkant van de koplampen, dus van de montage van de lampen zelf. Ze waren bij mij iets te groot om netjes in de fitting te passen. Dit kwam omdat de fitting een raar uitstekend stukje metaal had. Dit stukje metaal kon ik terugbuigen en vervolgens pastte de lamp er perfect in. Wel is het noodzakelijk om de rubberen afdichting iets aan te passen, omdat de lampen van achteren groter zijn en verder uitsteken. Ik heb het rubber iets groter opengesneden en het zit er nu strak omheen.

Er hoeft verder niets aangepast te worden, eigenlijk is het plug-and-play en is het een kwestie van een paar kleine gaatjes maken in het schutbord om de transformatortjes vast te kunnen schroeven. De handleiding was bij mij niet eens nodig, het was gewoon een kwestie van de juiste stekkertjes op elkaar aansluiten. In totaal was ik ongeveer anderhalf uur bezig met het aansluiten.

Het eindresultaat:
Afbeelding
Plaats reactie