Sierstrips voorbumper hergebruiken (SW20)

Hoe heb je welke modificaties of andere zaken aan je MR2 uitgevoerd? Om andere leden te laten zien hoe het moet, kun je onder dit board je uitleg geven.
Let op: dus niet voor vragen, want niemand kan je hier antwoord geven....

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Christopher
Zere vingers van het typen..
Berichten: 828
Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:16

Sierstrips voorbumper hergebruiken (SW20)

Bericht door Christopher »

Misschien heb je dit zelf ook ooit ondervonden. Ik heb het al twee keer meegemaakt en toen ik na ging vragen bleek het eigenlijk bijna altijd voor te komen. Bij het verwijderen van de voorbumper breken de tapeinden van de sierstrips af. Daardoor zijn de sierstrips eigenlijk onbruikbaar geworden.

Als je het er voor over hebt, kan je nieuwe sierstrips kopen. Deze kosten 130 euro PER KANT :::| (voor 2 stripjes van elk 20 centimeter!). Ik had dat er dus niet voor over en ging op zoek naar een oplossing.

Aan de voorzijde van de strips was er aan beide kanten nog genoeg schroefdraad over om er een goede ring en moer op te kunnen zetten. Achter was er haast niets meer van over. Er zit wel een metalen staafje die de strip op zijn plek houdt.

Daar heb ik vervolgens een gaatje (4mm) in geboord (tot ongeveer 1 cm diep). Daarna met een M5 tap schroefdraad erin getapt. Dat ziet er dan als volgt uit:

Afbeelding
Afbeelding

Door gebruik te maken van een RVS bout en een grote ring kan je vervolgens je strip weer netjes vastzetten. :dux-blij_thumb-up:
Plaats reactie