DUDERSTADT PAAS EDITION 2019 van OOOH ROOD Jaaap ook Rood

De naam zegt het al: Meetings van de club.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

DUDERSTADT PAAS EDITION 2019 van OOOH ROOD Jaaap ook Rood

Bericht door erikmr »

Duderstadt Paas editie 2019
Duderstadt met Pasen 2019.

Je leeft er lang naar toe. Begint eigenlijk al als je naar huis gaat van de vorige Duderstadt meeting. Dan rijd je naar huis en vraag je je af “kan het nog beter”?

Zomaar wat steekwoorden uit de Paas editie.
Schoon dak, schlagmoes, eerste F1 in Duderstadt en pitstop bij hotel Moneke, breaktest, zon, rust, herrie, food, regen, sneeuw, rood heeft de overhand…… pppfffff geen idee waar ik moet beginnen eigenlijk.

Één ding is zeker. Er zal toch heel wat moeten gebeuren eer ooit een Paas of zomer editie deze kan overtreffen. Vanaf de laatste regendrup tot aan het vertrek vanuit het zon overgoten Brochthausen hebben we genoten.
Voor ons is het de elfde keer, zesde jaar, dat we ons opmaken voor Duderstadt. Oh oh wat hadden we er weer zin in. Weken lang verheugen we ons erop dat we weer kunnen vertrekken. Alles wordt uit de kast getrokken om goed voorbereid op weg te gaan naar het mooie Harz gebied. MR2 wordt vertroeteld, nieuwe olie en zo was al gedaan maar nieuw schoeisel was nog wel een ding. Worden het winterbanden of niet? Uuuhhhh…. Dan mot ik ook andere wielen hebbuuuuu….. In al die jaren nog nooit geen winterbanden gehad dus nu ook maar niet. De bandenboer zegt, “nieuwe banden? Jou banden kunnen nog wel even mee hoor. Achter nog zeker 3mm en voor meer dan 5mm”.
Tja, we gaan naar Duderstadt en geen idee wat het weer gaat doen. Wil geen winterbanden dus dan maar heule goeie neue somerreifen wha hahaha. hoppa, nieuwe achterbanden eronder daar de voorbanden ruim over de 5mm zit. Gevoelig autootje hoor zo’n ZZW. Toch ook maar nieuwe voorbanden eronder gedaan en nu weer een perfect sturend emmerke.
En dan is het woensdag 17 april….D-day. Yep, we hebben er twee aan vast geplakt.

De weersvooruitzichten zijn prima. Men geeft zonnig en droog weer aan. Tja maar die weermannen zitten er meestal naast. En ja hoor. We staan lekker op tijd op, kijken naar buiten en wat denk je “regen”. Bertju vind het ook maar niks en wilt snel naar binnen als hij zijn ding buiten heeft gedaan. Zoals altijd wilt hij ook niet meer eten. Ons heerschapje weet al dat er wat staat te gebeuren. Met een scheef koppie blijft hij je aan kijken. Na een karig ontbijtje pakken we onze spullen in en kunnen vertrekken. Rond 8.00 uur ronkt de emmer ongeduldig om de rit aan te vangen.

Endlich, Duderstadt here we come.
Nog voor we Brunssum uit zijn ligt Bertju al in het vooronder bij Yvonnes voeten. Het is fris buiten en daar is het het snelste warm. Het duurt niet lang en we zitten al op de 46. Gasje bij en …kedengedeng woehoeeee….. lekker rustig, niet te snel maar snel genoeg. Alleen die sjeisregen….bah. maar gaande weg wordt het droger en droger en langzaam breek er een zonnetje door. Uiteindelijk kunnen de ruitenwissers uit, dat is al een goed teken. We passeren enkele baustellen zonder files. Uiteindelijk rijden we even in een langzaam rijdende file maar mag geen naam hebben. Bij “Am Biggenkopf” stoppen we voor een plaspauze en een bakkie. Bertju is ook blij dat hij even her en der kan laten weten dat hij er is geweest.
Jaha, die sonne ist da. Nog 140km dakloos, hoe mooi kan het zijn. Na een kleine 5 uurtjes sind wir wieder zuhause. Voor de 11de keer, heerlijk gevoel en al helemaal nu. Was het de vorige keer koud is het nu warm, heul warm. Even uitpuffen onder het genot van een bakkie en een heerlijk broodje.
Spullen uitladen, inruimen en of we go. Echt heerlijk weer met een volle hete zon.
Nu wilde ik graag ein aufkleber von ein Harz Hexe in die farbe “rot” hahaha…. tja waar krijg je die? In een stad, maar welke stad? We maken er gewoon een toertje van dus ik zoek naar een stad die wat verder weg ligt. Bad Harzburg gaat het worden. Daar vinden we uiteindelijk een Harz Hexe aufkleber in het rood en in de juiste maat. Na weer een erg leuk toertje (niet in WB style….oke unbieteke dan) weer naar het hotel. We werden echt getrakteerd op heerlijk weer. Een pintje en Kroepie een ijsje, Bertju aan het zonnebaden op het terras, wat wilt een mens nog meer. Nadien in het hotel heerlijk gegeten en na genieten op het balkon.
Onze MR2 staat er moederziel alleen. Een heel ander gezicht als wat komen gaat. Kunnen we nu nog genieten van de rust en de stilte wetende dat het heel anders gaat worden. En dat werd het ook hahaha…..

Dan te bed. Oh oh die kussens zijn daar toch veel te zacht. Daarom een extra sloop mee genomen om een kussentje van de balkonstoel daarin te doen. Dat werkt prima.
Heerlijk geslapen en, jawel, een heerlijk ontbijtje. Dat is toch elke keer weer een feest.
De zon is ook al goed wakker.
Pieter en Peggy komen vandaag ook al ergens in de na middag. Wij gaan eens kijken wat we gaan doen. Via google maps kan je bezienswaardigheden opzoeken. Aahhh….baumwipflepfad Harz. Ahum…leuk toertje en dan maar kijken of het wat is hè. Dakkie open, buikje vol en hoppa, off we go. Heerlijk toertje en dan komen we aan bij Baumwipfelpfad maar wat een drukte zeg. heel gedoe om dan al je auto kwijt te raken. Als dat uiteindelijk gelukt is zien we dat wel heel veel mensen het zelfde idee hadden. Tjonge druk druk druk. Gaan we maar niet doen dan hoor. We scoren daar een bakkie op een terrasje in een heerlijk zonnetje. Dan zoeken we of we iets anders kunnen vinden om te gaan doen. Geen idee meer wat het was maar ligt in Ilsenburg. Nou google maps stuurde ons naar van alles maar waar we naar toe wilde konden we niet komen hahahaha…boeieeee…de wegen waren super. Zo gaat de dag dan snel om. Tijd om terug te keren naar het hotel. Onderweg zien we zelfs her en der nog wat sneeuw liggen en het is bloedje heet. Gaaf hoor. Alvorens we naar het hotel gaan eerst even de MR2 wassen. De regen van de dag ervoor heeft toch vieze sporen na gelaten.
Bij het hotel is het nog altijd de rust die de boventoon voert. Holliday…. Een ijsje gaat er wel in hoor hahaha…. vervolgens nog een pintje en dan even de oogjes sluiten tot…… Bertju ineens zachtjes begint te wroefen….wroef wroef…. Uuhhhh….ik hoor nog niks maar even later horen we de mooie roffel van TTE uitlaat die onder een ZZW zit. Dat had Bertju al gehoord hoor.
Yiihaaaaaa Pieter en Peggy are in town. Cool, opstaan en naar beneden. Tjongejonge….. de zon is onze grote vriend en dus het terras ook. Lekker even bij kletsen met Pieter en Peggy en…..wat te drinken uiteraard hahaha….oh zo leuk al. Wie is de volgende?

Nu hadden we gisteren al in het hotel de maaltijd genuttigd en waarom vandaag ook niet. Het eten is daar voortreffelijk, de bediening wellicht nog beter, het is er gezellig dus waarom ergens anders gaan eten? Nu in het gezelschap van Pieter en Peggy. Wederom was het heerlijk. Nare bijkomstigheid, je broek gaat steeds strakker zitten hahaha….
Tijd gaat snel, heul snel when you have fun. Na nog wat na getafeld te hebben is het wel tijd om het bedje op te zoeken hoor. Voor ons is dag twee al ten einde….

D-day, Friday. Weldra zal de rust naar de eeuwige jachtvelden verdwijnen niet wetende wat ons te wachten staat. Ahum…. Alle parkeerplaatsen zijn nog leeg, buiten die van ons twee dan. Lekker geslapen en dan Bertju even uitlaten en de weelderige rust vast leggen op de gevoelige plaat.
Met Pieter en Peggy gezamenlijk weer genoten van een weldadig ontbijt. Elke keer weer een feest.
Wat gaan jullie doen, wordt ons gevraagd. Uuuhhh…stukkie rijden, kijken of we ergens wat kunnen bezichtigen of zo iets. Boeit ons eigenlijk weining want we zitten al immers in het Harz gebied, magnifiek gebied met zomerse taferelen. Volop zon, lijkt wel echt zomer. Tis vakantie dus in aangepast tempo maken we ons op voor een ritje. De dames hadden wel wat gevonden om naar toe te rijden. Wederom in de buurt van Bad Harzburg.
Dakje af, roffeltjes aan en of we go. Lekker toertje gemaakt om uiteindelijk daar uit te komen wat de dames hadden uit gezocht. Tjeeeuuumpie ook daar weer heul heul heul druk….doeiiiiiiiii…. wegaan een plekje zoeken waar een mooi terrasje is. Heb even geen idee meer waar we een lekker bakkie hebben gescoord. Vorig jaar daar met Kees, Mirjam, Christiaan geweest. Mirjam probeerde toen een bokworst te eten….dat lukte niet zo hahaha…. Stikte van de motoren daar.
Anyway, tijd vliegt voorbij en zo cruisen we weer via de meest mooie wegen richting hotel. Tijd voor een pintje zullen we maar zeggen en hoe leuk is het als in het hotel bent en de eerste feestneuzen arriveren.

En dan is het echt voorbij. De eersten van de vrijdag zijn Hélène, Michel en Anouska….yeeaaahhhh….
Qua kabaal valt het dan nog wel mee hahaha…. Leuk om te zien hoe de MR2 van Hélène erop vooruit is gegaan met nieuwe bumper, nieuwe wielen en achterspoiler.
Niet heel veel later is het echt gedaan met de rust. Al van ver horen we ze aankomen hoor. Duderstadt is over genomen door…..daar komen de schutters. Althans, ik hoor een Ford knallen hahahaha. Ook de turbo kannibalen zijn erbij. Kannibalen? Jaja die zijn zo blij dat ze niet balen dat ze hun turbo’s op orde hebben…. Hihihi…. Ook een oude bekende SW Turrrrboooo….. van Peter. Onee is nu van Stephan ;) Dan nog Robke met de Z4, Martin(i) met de Jaguar, Jeroen met de volvo, Michel met de Nissan, Gerrit met de Celica, Jeroen met de Ford Focus bombe…… hoezo alleen MR2’s? Bont gezelschap is kompleet, of niet? Mag wel zeggen dat de rust echt afgelopen is. Als het motor kabaal weg ebt komen de sterke verhalen om de hoek kijken.
Bertju vind het allemaal wel best. Ons kleintje heeft iedereen even begroet en gaat dan weer vol in de zon liggen op zijn eigen stoeltje.
De eersten gaan al even laag vliegend door de Harz. Anderen even tanken voor de dag van morgen. Genieten van de zon, de wegen, prachtige natuur…onee ze moeten op de weg letten.

Nu gaat het feest echt beginnen. Het lijkt wel farce majeur nu…blabla blablabla….. op het terras. Koffie, thee, bier en wijn, zelfs een borrel is fijn….. ge-wel-dig.
Zelf geniet ik van een biertje…… oh oh…. Kan wel merken dat ik het niet meer gewend ben zeg. nog even ik zie straks twee schnitzels op m’n bord of zie ik toch wel. Maar de bel gaat, met recht saved by the bell, tis voedertijd. Iedereen lijkt uitgehongerd….. kan me wel voorstellen na een lange rit. Maar rustig en gedwee schuift iedereen rustig aan om de magen te vullen. En het is weer een feest. All you can eat….maar dan op zijn Duderstadts. Weer keuze genoeg, weer meer dan genoeg. Bertju vind het wel best en gaat rustig liggen naast de tafel. Hij weet dat er ook voor hem altijd wel wat lekkers aan komt. Mjam mjam….toetje erbij? Toetje? Ook nu weer keuze genoeg maar nu was het anders, heel anders en de uitwerking leverde nog net geen natte broek op bij sommigen maar wel ontiegelijke pijn in de buikspieren. Van het toetje? Nee van het lachen. Spraakverwarring al om. Bij de afdeling toetjes liggen deze keer “reibekuchen”. Een lekkernij, al zeg ik het zelf. Nu is het Kees en Jelona die dat goedje niet kennen. Één van de meest vriendelijke dames verteld hen dat het heel lekker is, vooral met appelmoes. Zo wel kees als Jelona nemen een reibekuchen en pleuren erop wat er al zo bij ligt. Ik weet niet wat erin die kuchen zat hoor maar Jelona zegt ineens “jammer dat er geen schlagmoes bij was”. Waaatttt, schlagmoes??? Wwhhhaaahahaha….schlagsahne gedoelde ze dus. Als men bijgekomen is van de eerste lag salvo gaat Jelona verder met “mijn dochter Dillian…..” waaatttt, dochter Dillian?? Volgende lachsalvo. Eenmaal weer bijgekomen wilde ze graag een slok van haar cola maar zegt dan reikend naar haar glas “even een slok koffie” hahaha…. de blaas spieren kunnen de boel net nog dicht houden. Zegt Kees ineens “ik heb reibekuchen met witte kwak” wwhahahaha en dan komt Peter “jaja geslachtsmoes” hahaha…. ik doe er schepje boven op. “witte kwak, als dat zo uit ziet krijg je een plakpoes”…… het hield niet meer op. Tranen biggelde over de wangen van het lachen maar ook vreemd kijkende gezichten onze kant op van “wat is daar aan de hand”…. Hilarisch gewoon. Zo iets is niet te vertellen, moet je mee gemaakt hebben. Geweldig….buikpijn van het lachen.

Na het eten maken enkele zich op voor een ritje. De turbo kannibalen al helemaal. Henk kon al het geweld niet meer aan en liet Jeroen rijden. Robke werd opgejaagd door een konijn die in zijn nek zat te hijgen. Martin roffelde al helemaal alle beukenootjes uit de bomen….. en dan, dan is er weer een moment van rust. Alhoewel, kwebbelende kwekkers op het terras waarbij je herhaaldelijk hoorde “möchte jemend nog etwas zu trinken haben” en of er gedronken is geworden geworden…… top gezellig was het weer. Maar voor ons liep den vrijdag langzaam weer ten einde. De biertjes hakte erin hoor en dan blijkt er toch wel een beetje verstand te zitten, ergens of zo. Lekker op tijd het nest in, morgen is weer een dag.
Gute nacht vreunden….en dan nog iets met eine sigarette en die roken we nog even op het balkon. Ook Pieter paft er nog ene op zijn balkon. Verry nice gezicht nu de parking vol staat met MR2’s en ander gespuis.

Ojee, het is alweer zaterdag. QkeleQ…. Een bak koffie voor U. het is fris, heul fris. Zelfs ijs te zien op enkele auto daken. Desalnietteplus…. Een bak koffie en een peuk doet wonderen. Dan een heerlijke douche, Bertju even uitlaten, wat fotokes maken her en der, hoe mooi kan het zijn. De geijkte vroege vogels zijn dan ook wakker, Erik, Jeroen, Jelona en me, my self and i. maar ook Stefan is al uit de veren en gaat zelfs al een stukje rijden. Nou, we gaan toch al maar naar binnen hoor want echt aangenaam is het buiten niet. Komt ook goed uit want we kunnen weet aanvallen, wederom een zeer luxueus ontbijtje. Weer heul heul heul smakelijk.
Ook onze grote vriend Mario komt even aanwaaien als we inmiddels allemaal voldaan buiten in het zomerse zonnetje staan.
Dan valt me echt op dat Peter zijn dak heeft gepoetst, valt heel goed op gezien de contrasten met zijn wielen. Wel unieke wielen, dat dan weer wel. Ik zelf neem even de tijd om mijn schoonmoeder op het windvangertje te plakken. Mooi rood, precies goed van maat, niet te opvallend, speciaal voor naar bad Harzburg gereden. Mij is blij, of was ik dat al?

De zon brand alweer lekker. De dakjes gaan open, zover dat kan natuurlijk. Het is tijd om in colonne Duderstadt en omstreken onveilig te maken. Ik bedoel eigenlijk meer “The wild Bunch laat van zich horen” de motoren worden gestart. Gelukkig is het niet meer zo heel vroeg anders waren alle duderstadtse buurtgenoten nu wel wakker hahaha. follow the leader, in dit geval en meestal is dat Anton. Hij heeft weer mooi toertje uit gezet. Jawel een schitterend toertje weer. Het is elke keer weer een genot om her en der wat rubber achter te laten, genieten van de mooie natuur, kleine dorpjes….prachtig. Als we dan de nodige kilometers al slingerend afgelegd hebben is he tijd voor een stop. Een klein tentje ergens in de middle of nowere. De uitbater schrikt zich een hoedje hahaha…. maar een slimme man eigenlijk. Hij geeft meteen al aan dat het wat kan duren eer iedereen wat te drinken heeft en gaat behoedzaam een gesprekje aan met wie het maar wilt. Het was helemaal geen straf om lekker even te genieten van de zon, een babbeltje te maken of zelfs een T-shirt te bestellen in China hahaha… thanks Kees.
We gaan weer verder. Van links naar rechts, van boven naar onder, het gaat lekker totdat…. Ik rijd achter Jeroen met de Focus. Nu hebben we al wel vaker zo gereden en Jeroen kennende kan je zien als hij een snelle bocht wilt nemen. Zo zag het er nu ook uit….lleeeuuukkkk daar gaan we achteraan. Net als Jeroen op het gas gaat doe ik dat ook en duik de bocht in flink op het gas en dan….. Jeroen gaat van het gas af…..oeps….dus ik ook en moet zelfs remmen en laat de ZZW dat nu niet leuk vinden. Alle grip ineens weg, glijden over de voorwielen, dan achter wielen, even op alle vier de wielen en na wat correcties lopen we weer mooi in het spoor hahahaha….volgens mij had Yvonne het nog niet eens in de gaten. Of was het een breaktestje Jeroen hahaha Na weer wat kilometers is het tijd voor de lunch. Ook daar is het druk, al was het alleen maar om de hout sculpturen te bekijken die daar stonden. Gelukkig kon ik naast Sandra een plekje vinden alwaar wat schaduw te vinden was. Kop, oren, armen, inmiddels al zuurstok rood geworden van de zon. Een broodje worst gaat er wel in…..maar zonder kwakmoes hoor hahaha. Bertju vind zijn plekje wel weer of laat zich even kriebelen door die het maar wilt. De holliday dog.
En gaat het weer verder, of? Yvonne vond het al wel een beetje genoeg geweest en als Pieter en Peggy ook aangeven dat het goed geweest is rijden we naar het hotel, wat zeker nog een uur rijden is. Ja heb ook wel zin wat te relaxen onder het genot van een pintje. En zo geschiede. We laten iedereen voor ons weg rijden en sluiten als laatste aan om dan niet rechts te gaan maar links. Al snel verstomt het geluid van de Wild Bunch. We maken nu onze eigen herrie. Lekker op het gemak cruisen we richting het hotel. We zijn best moe eigenlijk. De zon en het rijden hebben uitwerking wel. Een pintje gaat er wel in. Kroepie doet het met een ijsje, Pieter en Peggy ook. Bertju ligt weer op zijn troon vol in de zon. Jongens wat is dit toch genieten. Kan geen kameel in de Sahara tegen op.

Wat later komen de anderen er ook weer aan. Het blijft een komen en gaan. Waar de één gaat tanken gaat de ander even zijn voiture wassen. Weer anderen leggen nog wat rubber neer op Duderstadts wegen.
Uiteindelijk zijn de troggen weer gevuld, het is weer voedertijd. Man man….het was weer heerlijk aan mijn buik te zien.
Na het eten gaat het ritueel verder waar het voor het eten gestopt is. Uitbuiken op het terras in de avond zon, sterke verhalen bij de auto’s, wat rond knallen…etc etc.
De tijd gaat snel. We drinken een biertje en lachen weer wat af. Het is dan al donker en het wordt frissen en frisser……. En dan….. ik hoor wat en ik zeg…volgens mij komt daar een F16 aangevlogen. Mario kijkt me raar aan, een F16? Volgens mij is dat Thomas. Het geluid komt langzaam, ik bedoel snel, korter bij. Dat is Thomas, zeker weten. Weldra galmt het geluid door en rondom Duderstadt. Ist das ein motorrad, vraagt Mario. Nein das ist Thomas mit sein SW20. Ein SW, vraagt Mario met ongeloof? Het geluid wordt luider en luider en dan is Hotel Moneke omgedoopt tot F1 pitstraat.
Wat een sound. Thomas rijd de parkeerplaats op tot bijna aan de tafels en geeft als toetje nog een bak gas tot de trommelvliezen bijna scheuren. Oh oh oh…”de” trekpleister van Duderstadt Paas editie 2019 is geland. Wat een schitterende SW20. Wat een sound. Sinds dat moment kon je dus ook rondvaarten boeken. Al snel hoorden we de SW20 herhaaldelijk door Duderstadt en omstreken schreeuwen. Een ieder die mee is geweest had pijn in de kaken van de big smile bij het uitstappen.
Hoe gezellig het allemaal ook is, voorons weer tijd om het bedje op te zoeken. Tijd gaat net zo snel als de SW van Thomas.

Bertju is ook moe. Eenmaal boven eet hij zijn bakje nog even leeg, drinkt een slokje en propt zich zelf onder zijn dekentje. Zelf spring ik nog even de douche in en dan nog een pafke op het balkon. Gute nacht….. klabam en weg ben ik.

Zondagmorgen 5.30 uur. Ik ben net wakker als de foon klingelt “Koffie”. Ja hoor, aber ohne schlagmoes hahaha en even later zit Jelona weer aan een vaas koffie, peukie erbij en dan…..komt Thomas al aan gewandeld om zijn auto even te poetsen. Ik dacht dat ik de “smeerkees” (zou Peter zeggen) was maar heb mijn meerdere gevonden hoor. Als hij klaar is roept hij, wie gaat er mee een rondje? Jelona gaat wel een rondje mee nu de vaas toch leeg is. Wwhahahaha….bijna alles ligt nog in diepe rust en Thomas gaat al een rondje knallen, geweldig…zelfs de Paas eieren zijn nu wakker.
Dan ontwaakt The Wild Bunch langzaam maar zeker. De ontbijt berg is ook weer klaar, we kunnen weer aanvallen hoor. Nu ook warme gehaktballen erbij. Speciaal voor Erik. In alle rust weer een hapje eten, bakkie erbij, wat kwebbelen buiten, alles relaxed. Maar Thomas is bezig met de rondvaart. De een na de ander wilt wel even het straaljager gevoel ervaren.
Maar goed, het is tijd voor de toertocht. De laatste van het Paas gebeuren. Behoedzaam neem ik m’n plekje in. Ik wilde achter de leader aan rijden. Anton dus. De dag ervoor hoorde ik hem regelmatig zijn 2ZZ de sporen geven en diegene die achter Anton reed kon het niet bij benen. Ook een mooie sound maar vergeleken bij die van Thomas leek het meer op een vibrator die men vergeten was uit te zetten. Wel hoog toerige dan hahaha…
We vertrekken weer voor een mooie dag. Wederom mooie wegen, mooie toer. En dan, ik zie op de tomtom een mooi bochtig gedeelte. Anton geeft de 2ZZ de sporen en ik er achter aan. Ik hoor de 2ZZ janken. Daar waar ik bijna aan de max zit met 6000rpm doet de 2ZZ er nog een schepje bovenop. Verry nice en dan komen ze eraan hoor. Loeihard de bochten in, links, rechts, gas erop, geweldig. Bertju en Yvonne vliegen door de auto heen hahaha….. in zover daar plaats voor is dan natuurlijk. Langzaam maar zeker zie ik niks meer achter ons. Een stuk waar ik erg van genoten heb mag ik wel zeggen hahaha….. vandaar die grijns Anton.
Het is weer tijd voor een stop. Geen idee waar maar we hadden weer wat gevonden hoor. Iets van een pizza hut. De zon heeft me inmiddels tot wandelende zuurstok getransformeerd dus ik zoek wel de schaduw op. Een ijsje is wel lekker nu. Ook Yvonne lust dat wel. Anderen nemen een pizza of ander eetbaar spul. Volgens mij wisten ze daar niet om te gaan met een groep mensen. Als ik mijn ijsje al op heb moet die van Yvonne nog komen. Ook Jeroen zit nog in de wachtkamer en hij is er wel klaar mee. Net als Yvonne zegt dat ze geen ijs meer moet komt haar ijs eraan. Jeroen mag nog langer wachten, ja op de bus want hij hoeft het niet meer als even later ook zijn ijs eraan komt. “ja doei, wacht al een half uur, nu hoef ik het niet meer” zegt Jeroen tegen de ober die een gezicht trekt van “wat overkomt mij nou” hahahaha. Ober druipt af en weldra komt de volgend roepen… ijs wie? Nu reageert niemand en ook hij druipt af hahahaha….
En we gaan weer verder. Ook nu weer mooie wegen. Mooie natuur….kortom alles is super. De zon doet zijn werk en de tijd ook. Ik rijd weer achter Jeroen en waar de groep voor hem rechtsaf gaat slaat Jeroen links af. Jeroen gaat naar het hotel, goed idee, ik volg Jeroen en Stefan duikt achter ons aan.
Het was ook wel goed geweest. Lekker even relaxen op het terras, mooi weer, lekker biertje. Niet heel veel later komt de rest ook al aanwaaien. Thomas duikt dan weer in de rol rondvaartbestuurder. Herhaaldelijk galmt het geluid van zijn SW door de omgeving, kan er geen genoeg van krijgen. Kees verteld me dat de ZZW van Hélène heel anders rijd dan die van hem en wilde weten hoe die van mij rijd. Kom maar, gaan we even. Karten 2.0 hoor ik hem zeggen als we wat bochtige wegen doorkruisen. Nadien even met die van hem op pad gegaan. Duidelijk dat ook hij een uitlaat pakking eruit heeft liggen, althans zo klinkt het.

Het is weer voooeeedertijd, aanvalluhhh…. Wat een straf weer. Ook nu weergezelligheid al om. Eten smaakt weer voortreffelijk. Nadien weer na genieten op het terras of in de caravan. En daar komt Pieter met een filmpje, iets met een trombone. Robke gaat die op facebook zetten want het geluid lijkt op de SW van Thomas. Wwhahahaha het duurt niet lang of iedereen speelt dat filmpje af…geweldig.
Na een laatste pintje gaan we weer naar boven, het is goed geweest, morgen weer een lange dag. De jeugd zit nog buiten en dan krijg ik een idee. Ik heb zo’n bluetooth speakertje. Die zet ik op de railing van het balkon, volume open en speel dat trombone filmpje af. Wwhahahaha ineens zie je ze om kijken van, waar komt dat vandaan, hilarisch gewoon. Leuke afsluiter van weer een prachtige dag. Bertju is ook weer doodmoe en ligt al lekker onder de wol.

Een treurige dag breekt aan. De dag dat weer naar huis gaan. Piepiep…de foon “koffie”….aber sicher… je vaas staat klaar. Jelona komt even later naar binnen weer een bakkie doen. Koffie en peuken, belangrijkste brandstof voor een nieuwe dag toch haha….
En dan, douchen, inpakken ontbijten en pleite. Ho ho niet zo snel hoor. Wel relaxed allemaal. Buikje weer rond gegeten, of moet ik zeggen, nog ronder ppppfffffff….. buiten nog een bakkie en een balletje.
Pieter en Peggy bijten de spits af. We nemen afscheid en weg zijn ze. We hadden onze spullen al ingeladen voor het ontbijt dus niet zo heel veel later gaan ook wij huiswaarts. Het zit er op.
Vijf prachtige dagen gehad, vijf hele relaxte dagen met mooie mensen, allemaal stuk voor stuk. Één grote groep die geniet. Goed gegeten, goed gedronken, lekker geouwegekletst….alles was goed, alles was mooi, alles was geweldig en eigenlijk onbetaalbaar.

Weldra rijden ook wij Duderstadt uit. We laten mooie herinneringen achter om ze over drie maanden weer op te pakken. Het is erg rustig op de weg. Lekker cruisend richting de autobahn. En dan zitten we op de autobahn. De rit verloopt heel voorspoedig. Geen rare dingen, geen files, geen links rijders of bumperklevers, niks van dat. Gewoon in de going home modes.
Het laatste stuk druk ik wel evend e gas in maar niet boven de 200km/h, wel even 195km/h wwhahaha….achter een dikke X5 aan.
Broensoen na 3.5 uur in zicht, we Benne thuis.

Allen bedankt voor het mooie Paas weekend, zonder jullie was het zeker niet zo leuk geweest. Tot over drie maanden want dan is het weer zover hoor. Niet vergeten hahaha…..

Zal zeker het eea vergeten zijn te vermelden. Oja de steek woorden die moest ik vermelden…komt die
Bij, aardappelschilmesje, papierprikker, coctailprikker, hommel, mug etc etc..allemaal zaken die steken….. hihihi….

Toedeloe allen.
1 bericht ·
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: DUDERSTADT PAAS EDITION 2019 van OOOH ROOD Jaaap ook Rood

Bericht door jaapio »

:applaus-smiley: :applaus-smiley: :applaus-smiley:
Gebruikersavatar
Peerke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2033
Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
Type MR2: ZZW30
Locatie: Langenboom

Re: DUDERSTADT PAAS EDITION 2019 van OOOH ROOD Jaaap ook Rood

Bericht door Peerke »

:applaus-smiley: :driving: :applaus-smiley: :driving: :applaus-smiley:
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: DUDERSTADT PAAS EDITION 2019 van OOOH ROOD Jaaap ook Rood

Bericht door jaapio »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
hahahaha

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: DUDERSTADT PAAS EDITION 2019 van OOOH ROOD Jaaap ook Rood

Bericht door jaapio »

Pokke werk al die foto's plaatsen :koffie: :foto-ani:
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: DUDERSTADT PAAS EDITION 2019 van OOOH ROOD Jaaap ook Rood

Bericht door CelicaTwinCAm »

lange leve tinypic: D

al jaren lid van het forum, nog nooit naar Duderstadt geweest, maar de verslagen lezen van Jaap is voor mij al wel een terugkerende traditie ;D
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: DUDERSTADT PAAS EDITION 2019 van OOOH ROOD Jaaap ook Rood

Bericht door jaapio »

Ahum.....wat een eer dat het lezen van m'n verslag ook al tot traditie is verworven hahahaha...... :adhd: dank U :bier-smiley-oranje:

Maar dan doe ik ergens iets niet goed als je in al die jaren nog nooit in Duderstadt bent geweest :huh: ;D :lach: :lach: :adhd: en :eten:
Gebruikersavatar
Sybren MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:29
Type MR2: AW11

Re: DUDERSTADT PAAS EDITION 2019 van OOOH ROOD Jaaap ook Rood

Bericht door Sybren MR2 »

Helaas kon ik er vanwege studieverplichtingen in het buitenland niet bijzijn.

In combinatie met het geweldige weer zal het vast moeilijk worden om dit weekend te kunnen overtreffen. Jochem zeker als je er nog nooit bent geweest is het absoluut een aanrader. De locatie is geweldig,en het eten en de accommodatie zijn super.

Om met zo,n grote groep Nederlanders daar rond te rijden geeft nou eenmaal een machtig saamhorigheid gevoel.

De 2GR SW20 van Thomas is een prachtige machine geworden. Misschien iets wat nog wel meer respect verdient is de weg die hij heeft moeten afleggen om hier te komen. Dit alles was niet zonder slag of stoot, op wilskracht en doorzettingsvermogen is de auto nu zoals hij is. En hier kun je alleen maar bewondering voor hebben.

Ik hoop er persoonlijk tijdens de zomereditie weer een keer bij te zijn.

Gr.

Sybren
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: DUDERSTADT PAAS EDITION 2019 van OOOH ROOD Jaaap ook Rood

Bericht door CelicaTwinCAm »

Jaap geen zorgen, dat heeft niks met jou van doen, ik ben dit voorjaar verhuisd naar m'n eerste eigen huis, dus zowel tijd als geld is een probleem :applaus-smiley:

Duder staat zeker wel op de agenda om te doen, ik weet alleen nog niet wanneer.
Plaats reactie