Duderstadt juli 2017 klein verslagje

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Duderstadt juli 2017 klein verslagje

Bericht door jaapio »

Duderstadt zomer editie 28 t/m 30 juli 2017-07-30


Holysacremony…..was me weer een ervaring hoor. Denk je, alles went maar nu we voor de 8ste keer het Duderstadt event hebben mee gemaakt kan je van wennen niet spreken.
Ik mag wel zeggen dat deze editie in de top drie staat van de afgelopen acht keer. Wat hebben we genoten.

Zo dat was het dan. Geen lang verslag deze reis. Hahaha….. nou, ik had niet de intentie om weer op het toetsenbord te gaan rammelen deze reis. Echter ik kreeg vanmorgen een treurige blik tijdens een bak koffie om 6.45 uur vanmorgen. Achja….ik vind het zelf ook wel weer leuk om alles her te beleven…..

Zoals we de laatste tijd wel vaker doen besloten we een extra dag aan het Duderstadt event te plakken. Niet omdat het kan, niet omdat het leuk is, nee maar omdat het heel leuk is.

Woensdag avond gaan we lekker vroeg naar bed om vervolgens donderdag morgen op te gaan staan als het klokje 4.30 uur tikt. Jaha, dat was de bedoeling maar het liep alweer anders hoor. Hoe vaak ik al rond die tijd aan de koffie zit ’s morgen zijn niet te tellen. Voor mij is dat niks nieuws om rond die tijd op te staan. Nou zou je zeggen, komt toch mooi uit dan? jaha als dat zo was wel maar het was niet zo. Laat ik dan net juist dan één van de betere nachten hebben.
Uit het niets hoor ik ineens “Jaaaaaaappppp sta je op”. WTF….wat Jaap sta je op? Ik schrik echt wakker, kijk naast me, Kroepoekie weg. huh….een blik op de klok….aarrrgghhhhh 5.00 uur. Nondesju, zal je net hebben. M’n planning ligt in duigen hoor. We wilde rond 5.30 uur vertrekken namelijk. Snel in de kleren, staat Yvonne daar al helemaal aangekleed, tafel gedekt…..oh dat zijn uitzonderlijke beelden. “Hoe lang ben jij al op?” vraag ik. Uuhhh oja al een half uurtje…. Ppfffff…waaaaaaarom maak je me dan niet wakker? Heb ik gedaan zegt ze hahahaha…..

Afbeelding

Dan alles maar in de hoogste versnelling. Koffie, pafke, boterhammetje, koffie, pafke, de auto stoelendans….jaja….MR2 naar buiten, Starlet achterom en de GTSi de garage in. Alles inladen, poepen, douchen, scheren, bijtertjes poetsen, haren kammen…..auto in en toedeloe Brunssum. Blik op het klokkie zegt dan 5.55 uur.

Zucht….lekker gevoel…ons weekendje begint dan. TomTom begint dan de blèren, links af maar dat doe ik niet omdat we altijd bij Heinschberg de autobahn op gaan. Maar eer we daar zijn begint het geneuzel al. Tomtom zegt wederom links af maar die straat is afgesloten. Gloeiende miljaar zeg. Tomtom maar even negeren en maar op innerlijke brein af gaan. Draai om, draai om…ach houd toch je muil zeg. Maar zodra ik dat niet meer hoor ga ik TomTom maar weer volgen. En jawel, het heeft gewerkt want weldra zitten we op de snelweg. Mooi, kan het gas er beetje op.
Het is rustig, niet veel verkeer. Gaat lekker zo met een gangetje zo tussen de 150 en 160km/h. lekker rustig aan. Raymond had me al gewaarschuwd voor de baustelle en zodra we bij de eerste aankomen kunnen we toch rustig door rijden. Das mooi hè. De rit verloop voorspoedig. Geen rare dingen mee gemaakt zoals bumperklevers of van die pipo’s die hun auto voor de jouwe gooien als aan het inhalen bent. Ja één ding hebben we wel gezien. Een caravanner die 120km/n rijd en dan over een hobbel. We zaten op de eerste rang en mochten een springende caravan aanschouwen hahaha.
Kassel in zicht. De snelweg af, stoppen en TomTom opnieuw instellen. Mijd snelwegen. Wat zoveel wilt zeggen dat we vanaf dan binnendoor naar Duderstadt rijden. We moeten wel genieten hè en dat hebben we dan ook gedaan.
Afbeelding

Als ik me niet vergis komen we rond 10.45 uur aan….wat zeg ik nou….rond die tijd komen we thuis aan….. Hotel Moneke….geweldig goed gevoel. Op de parking zien we al de bolides staan hoor…. Wel twee Subaru’s, twee SW20, één AW11…wat zoveel wilt zeggen dat Frans, Gerdie, Kim, Raymond, Mirjam en Christiaan er al zijn. Die waren een dag eerder al thuis gekomen.

Afbeelding

Afbeelding

Ja dan begint de fun al echt hè. Bakkie koffie, wat kletsen….och we eten nog wat. Was toen al beren gezellig. Mirjam en Chris gingen op hun eigen een toertje maken, Kim, Raymond, Frans en Gerdie hadden ook een ritje in de planning. Ondanks dat we net een grote rit achter de kiezen hadden zijn we toch mee gegaan. Maar van te voren nog wel snel de spullen naar boven gebracht, uitpakken doen we straks wel.

Een toertje? Waar heen? Maakt ons niks uit. Wij volgen wel. Ray en Frans wisten wel wat om te gaan bekijken in de buurt. Een meertje wat echt blauw zou zijn.
In de omgeving had het de afgelopen week hard geregend zodat er flink wat wateroverlast is geweest. na een klein toertje parkeerde we de auto’s en dan aan de wandel, klein stukje maar. Mooi bos en dan het blauwe meer wat nu niet meer blauw was. door al dat water natuurlijk.

Afbeelding

Toch rondje door het bos gewandeld. Daarna iets met Steinkirache….

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit was al “Kei-Leuk”

Hebben we nog een hondenriem gescoord hahaha… daarna naar een Eenhoorn grot….of zo iets. Als we net de auto’s geparkeerd hebben en een stukje te voet hebben afgelegd begint het te regenen. Het bos fungeerde als een natuurlijke paraplu hahaha… Niet veel later gaat het wat harder regenen maar we komen toch relatief droog aan bij iets wat op een blokhut lijkt. De ingang van de Eenhoorn grot. Daar verkopen ze ook wat te drinken, kunnen er een plasje doen. We kijken wat rond in de blokhut en dan…..man man man wat waren we geschrokken zeg. Binnen enkele milliseconden …licht uit en een mega klap. Teringjantje….wat een knal was dat. De uitbater raakt lichtelijk in paniek, gebaarde ons naar buiten te gaan want hij moest de grot in omdat een mannetje of tien rond liepen en daar was het licht dan waarschijnlijk ook uitgevallen. Wij snel naar buiten, de uitbater sluit de boel af en duikt de grot in. Wij zaten onder een afdakje te wachten op droger weer. Ineens staat er een vrouw in de hut wwwhahahahaha……die zat op de plee toen het allemaal gebeurde.

Tijd vliegt als je fun hebt….op naar het hotel. Wederom een mooi toertje gemaakt. Komen we bij het hotel aan blijken dan ook Ingrid en Hans er te zijn en Stef en Sonjaja….. die kon ik nog niet. Mirjam had de hoofdprijs, ze mocht even in de MR van Stef rijden….olala das fun

Afbeelding

Al snel is de toon alweer gezet hoor. Lachuuu, gieruuu, brulluuu…. En dan is het etenstijd. Dat doe je dan thuis en toch ook weer uit. Tafeltje vol….. Frans, Gerdie, Kim, Raymond, Hans, Ingrid, Mirjam, Chris, Stef, Sonjaja.
Na het eten lekker wat na tafelen binnen. Na tafelen met een grote T. biertje, collatje, ijsje….alweer ijs hahah

Afbeelding

Dit zien we dan als we buiten een pafke gaan roken

Afbeelding

Afbeelding

Ondanks de avond al vergevorderd is krijgt Kim een telefoontje. Johan en Marjolein willen eigenlijk dan al richting Duderstadt komen. Kim gaat vragen of dat mogelijk is. Op zich kan het wel maar dan moet iemand van ons wakker blijven. Marjolein en Johan zullen dan rond 3.00 uur arriveren. Ik stuur Johan mijn nummer door dan kan hij bellen als ze in de buurt zijn. Wij hebben dan de sleutel van hun kamer.
Yvonne, de bikkel, zegt dan dat ze wel wakker blijft….. rond 3.15 uur begint Bertju te blaffen en te grommen. In de verte hoor ik de diepe brom van de zes cilinder welke in de Corolla E11 ligt. Geweldig…… ook Johan en Marjolein zijn er dan hahaha….

Afbeelding

Afbeelding


Vrijdag.

Ondanks de nachtelijke bezigheden heb ik dan toch redelijk geslapen. Wel knallende koppijn, en dat van drie biertjes. Zelf even een bakkie koffie maken met een pijnstillertje en dan Bertju uitlaten. En dan…jawel…..hij is er weer. Het ontbijt. Elke keer weer ben ik verbaasd.
Raymond had een geweldig idee. Auto museum. Er is dan alleen wel één probleem zouden wij mee gaan. Honden zijn daar verboden. Nou dat is geen probleem, jullie willen dat graag dan gaan jullie dat ook lekker doen, het is jullie vakantie hè. Wij rijden lekker mee, mag het echt niet dan blijft Yvonne of ik buiten wachten. Geen probleem. Chris en Mirjam trekkenhun eigen plan weer e de rest gaat op weg richting het auto museum. Wel een mooi toertje ernaar toe.

Kijk nou, een helikopter op een gebouw hahaha.


Afbeelding

We zijn er. Bij de receptie vraag op mijn charmants of Bertju toch niet mee naar binnen mag. Helaas, dat mag echt niet. Ze vraagt of het een lieve hond is. Of Bertju lief is? uiteraard is Bertju lief. Dan mag Bertju achter de balie liggen als wij naar binnen gaan., dat is haar voorstel. Ohw….ja….uuuhhh…. met een beetje tegenzin mijnerzijds laten we Bertju achter als wij naar binnen gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Schitterend de collectie die we te zien krijgen. Race wagens, ralley wagens, oude wagens, hele oude wagens, brommers, motoren, fietsen….geweldig. Als ik dan toch al heel wat gezien had kon ik het toch niet laten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Kijk eens goed op de achtergrond hahaha

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een kleine greep uit de vele mooie foto’s


Bertju liet me niet los. Ik zeg tegen Yvonne dat ik naar Bertju ga. Om de anderen niet met een vervelend gevoel op te zadelen hebben we niks gezegd. Wat er nog te zien is lopen we snel langs af en dan naar Bertju. Och och wat was hij blij zeg. De balie medewerkster zegt “was ist das ein liebe hund” haha voor ons niks nieuws. De anderen hebben nog lekker op hun gemak alles kunnen bezichtigen. Yvonne gaat toch nog even terug om te zeggen dat ik met Bertju buiten zit. Helemaal geen straf hoor, wij vermaken ons wel. Bij het museum drinken we nog een bakkie met twee koekies.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan nog een happie en een drankie

Afbeelding

Afbeelding


Een geweldige ervaring mag ik wel zeggen. En dan gaan we weer middels een leuk toertje richting het hotel.

Afbeelding
Kijk eens in de spiegel

Daar aangekomen is het volle bak hoor. Poeheeeee wat een drukte. Bekende en onbekende gezichten. Was al een uur bezig handen te schudden hahaha….
En als het dan voedertijd is…..oh oh….weer een feest.
Nadien gaan er lui nog wat rijden, wat scheuren, her en der gebabbel en gebabbel…. Ik heb me weer een breuk gelachen met Hans en Ingrid en zij die om ons heen zaten. Het ging gewoon nergens over en dan toch een liesbreuk op lopen, zo voelde het hahaha….
Stef die houd nog even een speech over de dag van morgen.
Yvonne en ik gaan toch redelijk op tijd naar boven. Douchje, pafke, slapen. Ondanks het terras lawaai nergens last van gehad. Weer een schitterende dag ten einde.

Zaterdag.

Heerlijk geslapen. De parkeerplaats staat vol, wat zeg, die is zelfs gebarricadeerd.

Afbeelding

Der komt niemand meer uit. Oh oh….ik wil toch wel de MR uitzuigen want Bertju heeft er een wintervacht achtergelaten. Zo wil je de emmer niet te kijk zetten in Duderstadt.
We zien wel, eerst weer ontbijten. Man man met dergelijk ontbijtjes eet je gewoon te veel, maar wel lekker.
Na het ontbijtje kunnen we van de parkeerplaats af. Samen met Hèléne gaan we rode gevaartes proper maken. Mooi op tijd klaar. Stef had tijdens de speech gezegd om tussen 9.30 en 10.00 uur op het plein in Duderstadt te zijn. Ik zou Japie niet zijn als ik er dan om 9.30 uur ben haha.

Afbeelding

Weldra staat het plein vol met MR2’s, terras is vol. De één aan de koffie of thee, de ander aan het ijs. Of aan de wandel.
Mario komt ook nog even langs.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na een paar uurtjes terras hangen is het tijd om te gaan toeren. Je kon kiezen, de snelle groep. Alleen rijden op redelijke snelheid of bv ook de langzame groep. Stukje toeren over de mooiste wegen in het Harz gebied, ergens toppen om wat te drinken of een fotootje te schieten. Yvonne en ik kozen voor de langzame groep.
Onder leiding van Peter met den turbo sw gingen we op pad.

Afbeelding

Afbeelding

Achter mij de man die herrie maken kan. Stephen heeft ein neue auspuf en dat hebben we geweten ook hahaha. Niet alleen een nieuwe uitlaat maar af en toe ook stuiptrekkingen in zijn rechter voet. Nondesju wat een herrie haha….Nou Peter, prachtig toertje hoor en mooi dat we af en toe toch even de snelheid wat op hebben gevoerd.
En dan de eerste stop. Wat drinken. En zij die willen weer een ijsje. Ik zelf wilde een Harz hexe sticker. Die was ik tijdens de Paas meeting vergeten. Raymond wist wel waar die te krijgen was. beetje uit de buurt maar toch ook weer een mooie route er naar toe. het plaatsje heet Thale.
Na de eerste stop reed Tonnie achter me. Dat is wat anders hè Tonnie dan scheuren op het lang in den trekker. Hahaha…. Volgens mij heb je nu het Duderstadt virus.
Eenmaal in Thale op zoek naar de hexe sticker die we al snel vonden. Het rare was wel dat het ineens ontzettend warm werd. Nog even over een soort van rommelmarkt gelopen. Daarna een foto shoot op de grote parking aldaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Made by Tonnie

En dan is het de hoogste tijd om naar het hotel te gaan. Volgens de route planning zouden we net op tijd zijn voor het avond eten. Ook de toer huiswaarts was weer schitterend. Dit keer voorgereden door Stef.
Eten was ook nu weer super en op het terras gingen we verder waar we de avond ervoor gestopt zijn. Sommige lachen overal om hè Hans wwhahahaha…..hhuuhhuuu….
Wij zelf zijn lekker blijven hangen op het terras bij het hotel, anderen hebben een avond rit gereden en weer anderen een nachtrit. Dat kan allemaal bij de Wild Bunch, doen waar je zin in hebt.
Ik heb de avond van m’n leven gehad hoor op het terras. En dan heeft Bertju er wel genoeg van. Dat laat hij ook wel blijken hoor. Meneer wilt naar bed. Of in ieder geval een warm plekje om te slapen. Niet veel later ligt menner op schoot van Erik te pitten.
Na een paar biertjes vind ik het ook wel goed geweest. Morgen weer een lange rit voor de boeg hè. 23.00 uur, toedeloe luikes wij gaat meuren.

Zondag.

En weer goed geslapen. Bakkie gemaakt en Bertju weer uit laten. Zo te zien gaat het weer mooi weer worden. We hebben sowieso niet mogen klagen wat het weer betreft. Op donderdag hebben we wat regen gehad. Niet open kunnen rijden maar voor de rest alleen maar open gereden.
Na Bertju uitgelaten te hebben, terug op de hotel kamer, staat ook Yvonne op “gaaaappppp hoe laat is het?”. Net iets voor 6.00 uur, tijd om op te staan. We pakken alles in, ruimen de kamer op nadat we gedoucht hebben. Spullen in de auto laden. Erik zit dan al buiten. Dan is het weer ontbijt tijd.
Voor ons inmiddels een gewoonte, ontbijten en pleite. Dus ook nu weer. waarom? Nog een mooi stukje binnendoor rijden en dan op naar huis zodat we net voor F1 begint thuis zijn. En dat is ook nu weer gelukt. Op de weg was het weer rustig, geen gedoe gehad. Lekker hoor.

Dat was het dan weer. We hebben weer super genoten van een geweldig weekend. Als ik alles had moeten beschrijven dan…… heb het maar beknopt gehouden want je maakt zo veel mee….

Op naar Pasen 2018.

Zorg dat je erbij bent
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Duderstadt juli 2017 klein verslagje

Bericht door erikmr »

8) 8) ;D ;D ;D ;D ;D ;D 8) 8)
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Duderstadt juli 2017 klein verslagje

Bericht door jaapio »

Hier dan de treurige blik om 6.45 uur hahaha.... en een :koffie: :koffie:

Afbeelding

;D
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: AW11

Re: Duderstadt juli 2017 klein verslagje

Bericht door BST »

Het was weer heerlijk! Afgezien van dat ik weer vergeten was om mijn eigen kussen mee te nemen was het ijs weer heerlijk, de snelle rit smiddags super en ondanks wat miscommunicatie over de nachtrit (waardoor we maar met 2 auto's reden en er later bleek nog een ander groepje rond te rijden) was die samen met Anton ook super. Ondanks dat de gele al wat ouder wordt en niet voorzien is van een turbo of een V6 kon ie de snelle ZZW van Anton aardig goed bijhouden :)

Bij het hotel was de sfeer weer goed en het eten natuurlijk ook weer uitstekend geregeld!

Erik, bedankt voor het regelen !! :dux-blij_thumb-up: :applaus-smiley: :applaus-smiley:
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Duderstadt juli 2017 klein verslagje

Bericht door erikmr »

8) die blik Jaap was na het uitspreken van een paar duitse woorden ;D

die ik zlelfs in het nederlands nog noooooiiiiit uit gesproken heb ;D ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Duderstadt juli 2017 klein verslagje

Bericht door jaapio »

Ooooohhhhhhhhh.......whahahahaha......ik zat er bij en ik keek er naar...... geweldig hahahaha
PaK&MaK
Knop gevonden hoor !
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 mei 2013, 19:03

Re: Duderstadt juli 2017 klein verslagje

Bericht door PaK&MaK »

Weer een mooi verslag(je) Jaap.
Geweldig, gezellig weekend.
Perfect Hotel
Gezellige bediening.

Iedereen bedankt.
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Duderstadt juli 2017 klein verslagje

Bericht door jaapio »

Thanks Pak&Mak..... was zeker heel gezellig....en thanks dat jullie ons op sleeptouw hebben genomen. Was erg interessant. Hebben jullie de hondenriem?
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Duderstadt juli 2017 klein verslagje

Bericht door El Butre »

Hij was weer heerlijk, coby!

180 liter brandstof verstookt, erg veel lol gehad in en om het hotel, maar vooral daarbuiten ;D :driving:
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Re: Duderstadt juli 2017 klein verslagje

Bericht door krijger »

Mooi verslag weer!

Mijn verhaal
Het was weer verschrikkelijk, volgend jaar weer. ;D
anneke_lm
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 jul 2016, 09:34
Type MR2: SW20/21/22
Locatie: Roden

Re: Duderstadt juli 2017 klein verslagje

Bericht door anneke_lm »

Het was voor mij de eerste keer in Duderstadt, vond het erg leuk en erg gezellig.
Voor mij zeker voor herhaling vatbaar :dux-blij_thumb-up:
Iedereen bedankt voor de gezelligheid, en op naar volgend jaar in augustus :applaus-smiley:
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Duderstadt juli 2017 klein verslagje

Bericht door jaapio »

krijger schreef:Mooi verslag weer!

Mijn verhaal
Het was weer verschrikkelijk, volgend jaar weer. ;D
Kort maar krachtig......

Afbeelding
Plaats reactie