APK in Belgie

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

Mr.3S
Hallo.
Heeft iemand informatie over maximale breed van achter banden?

ik heb 225/50/r16... zal dat passeren?

vorige jaar eer was 205 :D

een volgende jaar.. als auto zal niet verkocht voorden, zal iets breder hebben...
Ducky
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: AW11
Op goca.be kun je dit nagaan,je geeft daar de gegevens in van je wagen en je kunt dan zien wat kan en niet kan
http://www.goca.be/frames/newdesign.asp
linkje toegevoegd
corollaWRC
Ik lul al aardig mee !
Ik dacht dat je vooraan tot 215 en achteraan tot 225 maximum kon gaan dacht ik:huh: . Maar doe zoals Ducky zegt en kijk het na op de site van goka en print deze papieren ook af en steek ze bij je keurings kaart. Zo kunnen ze op de keuring niets zeggen dat je te breed gaat want de info komt van hun eigen site;) (heb het zelf al meegemaakt:D )
Mr.3S
Banden 225 / 50 / 16 zijn NIET toegestaan
:'(
corollaWRC
Ik lul al aardig mee !
idd 225/50/16 is niet toegestaan maar 225/45/16 is wel toegestaan:)
Je banden die je nu hebt liggen zijn te hoog (dit getal betekent de hoogte-breedte verhouding in %), als je er 45 onder steekt heb je geen enkel probleem.

Mijn Beams is vorige week groen gekeurd met 225/45/16;)
Dus een lagere band gaan zoekken en je geraakt vlekkeloos door de keuring:dux-blij_thumb-up: (voor je banden toch)
Mr.3S
damn.... beams :'( love it...
eeh; bedankt voor een oplossing :D
corollaWRC
Ik lul al aardig mee !
Graag gedaan;D Ik hoop dat je nog geen banden gekocht hebt, anders zit je daar met 4 nieuwe banden waar je niets mee bent (of toch niet legaal;) )

En van de Beams.... het is idd geweldig;D ;D
Post Reply