Aansluiten olietemperatuur meter

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

RowanMR2
Zere vingers van het typen..
Hoi allemaal.

Mijn vader had nog een olietemperatuur metertje liggen van zijn vorige auto en gaf hem aan mij omdat ik er misschien nog wel wat mee kon doen. Nu heeft hij de zender er niet meer bij zitten.

Mijn vraag, kan ik een universele zender hiervoor halen of is het echt merkgebonden? Werken alle oliethermo's volgens hetzelfde principe, weerstandsmeter?

Image

Het zwarte draadje is van het lampje, de rode zal naar de zender moeten neem ik aan en het andere stekkertje naar een massapunt?

Image

Ik weet dat er 3 manieren zijn om deze jongen aan te sluiten:
1. Aftapbout
2. Olie-filter sandwich plate
3. Oliepeilstok

Met de peilstok heb ik slechte ervaringen. Weet iemand een aftapbout die goed te gebruiken is? Dit zou het makkelijkst zijn en waarschijnlijk het goedkoopst.

Alvast bedankt!

Groeten Rowan
Bremo
De olieaftapplug is geschikt, mits de sensor niet te groot is. Bij mijn auto zat de sensor ook in de aftapplug maar dat paste dus net niet. Dat bleek bij de laatste beurt. Te weinig vlees over in de aftapplug en daardoor was de draad naar de vaantjes. Aftapplug kost maar een paar euro bij de toyo dealert..

Carterpan eraf halen en daarin een mooie voorziening maken lijkt me ook een optie.
RowanMR2
Hier staan bijvoorbeeld verschillende sensoren te koop:
http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... /geber.htm

Maar die zijn van een ander merk (VDO) kan ik er van uit gaan dat deze goed zullen werken of heb ik echt een Jaeger-sensor nodig?

Bremo, bedoel je dat je een aftapplug bij de dealer kunt halen die voorzien is van zo'n sensor? En is deze dan ook geschikt voor elke temperatuurmeter van welk merk dan ook?

Groeten Rowan
Bremo
Je kunt een aftapplug halen bij de dealer om zelf een olietempsensor in of aan te frötten. Als de tempsensor niet te groot is en je krijgt het er netjes in is het een mooie oplossing.
RowanMR2
Maar kan ik elk merk sensor gebruiken voor dit metertje of gaat het alleen samen met een Jaeger sensor?
Bremo
Vermoedelijk is dat niet universeel.. maar je kunt het altijd proberen?
tilma800
Type MR2: AW11
Lijkt me redelijk universeel toe.
Post Reply