uitlaat?

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

SJMR2

Bericht door SJMR2 »

meende dat Rowan ook met janspeed op circuitdagen reed:huh:
Robert

Bericht door Robert »

jup, Db beperkingen. Verschillen uiteraard wel per circuit :) Maar ik hou graag alle opties open
Silver

Bericht door Silver »

Denk niet dat je daar last mee zulk krijgen met een streetmachine.
Robert

Bericht door Robert »

Silver schreef:Denk niet dat je daar last mee zulk krijgen met een streetmachine.
helaas toch wel, in engeland iig (en vast ook aan deze kant van het kanaal). En nogmaals, die optie wil ik graag open houden.
Silver

Bericht door Silver »

Dat zal waarschijnlijk in 1 of andere race klasse zijn ofzo. Daar heb je hier in nl met circuit dagen geen last van hoor. De 1nigste verplichting die je hebt is een helm.

Denk je soms dat al die sjonnie honda's aan de wettelijke DB norm doen ?

Als je op straat met een janspeed mag rijden mag dat ook met circuit dagen.
Maargoed je hebt al wat gekocht dus het probleem is toch al uit de wereld ?
Robert

Bericht door Robert »

nee hoor, gewone trackdays :) geloof me maar, ik ben redelijk thuis in die wereld.
Ik heb geen idee hoe ze het op zandvoort doen, de Db regels aldaar zijn vrij strikt en de janspeed zal daar niet ver vanaf zitten. Maar in Zandvoort gaat het ook om de hoeveelheid auto's op de baan en het gemiddelde geluid wat geproduceert wordt (ze hebben het me wel eens verteld toen we een uitlaat aan het testen waren voor de Clio cup van volgend jaar, ben de exacte formule echter vergeten)
Kan me zo voorstellen dat Zolder wel een probleem kan zijn, aangezien die volgens mij de limieten dit jaar weer strenger gemaakt hebben (en ze waren al behoorlijk strict). De World Series Renault Formule V6 mogen iig niet meer komen vanwege het geluid :(
Het sowieso waar dat de regels op circuits, grappig genoeg, vaak strenger zijn dan op straat. Is er uberhaupt wel een Db limiet op straat? Denk het niet eens. Als ze je willen pakken doen ze het denk op basis van de typegoedkeuring doen.

En yup, ik heb m'n keuze al gemaakt ;D
Silver

Bericht door Silver »

Op zandfoort doen ze naar mijn id nooit moeilijk. Persoonlijk denk ik ook niet dat je met je MR2 boven het geluid van een race clio uitkomt.

Er is wel een regel voor ja. Echter zou ik je niet kunnen vertellen wat die regels precies is. Maar idd al ze moeilijk willen doen dan zoeken ze wel zo iets ja.
Plaats reactie