Service limiet koppeling

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

Demo
Hello

Ik had een vraag betreft de koppeling.

Wat is de service limiet van een Mr2 koppeling? Hoeveel MM van het slip materiaal dient minimaal aanwezig te zijn?

En wat is de dikte van een nieuwe koppeling?

alvast bedankt ;)

gaat om een N/A
dooierick
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
nja als je het los hebt zou ik het altijd vervangen kan zeker geen kwaad en het originele standaard spul kost geen drol
Demo
I know, maar ik wil weten of ik wel een nieuwe koppeling heb gekregen of niet.
Drukgroep ziet er gebruikt uit, en de koppeling onzeker.. daarom graag wil ik weten wat de dikte is van de frictieplaat van de koppeling als je hem nieuw aanschaft :)
het ligt nog niet los :)
MzKzM
Ik lul al aardig mee !
Ik weet dat bij de 4A-GE de dikte van de frictieplaat er niet specifiek toe doet. Zolang de plaat maar 0.6mm dikker is dan de klinknagels die erdoor steken. Hoe dat bij de SW20 zit weet ik niet.
frankie-turbo
Type MR2: AW11
ze geven alleen een minimale dikte op.. en ik meen dat die 5mm is..

2 weken terug had ik nog een nieuwe koppeling liggen, maar nu niet meer anders had ik wel even gemeten voor je
Demo
Shaggy wrote:Je hebt een nieuwe koppeling gekregen. Ik had deze namelijk voor mijn oude motor besteld net voordat ik er een turbo in heb getakeld. Alleen heb jij hem in een ander doosje gehad omdat deze een beetje geplet was met transport.

Prima, ga ik dan vanuit. Punt was het vuil en loszittende vezels op de frictieplaten wat me deed twijfelen
De drukgroep enkel zijn de afzettingssporen op te zien, en ook hitteontwikkelingen op de drukplaatjes ( blauwe verkleuring lieten mij twijfelen )
Brum
Die blauwe verkleuring komt door de 'heat treatment' om ze harder te maken.
Post Reply