katalysator lambdasonde

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

tepaard
Ik begin maar met mij te verontschuldigen voor alle mensen die, terecht, denken; "Die dekselse vlegel, nog nooit een post gedaan, laat staan dat hij zich voorgesteld heeft, zomaar een topic starten.".

Sorry.

Een voorstel topic staat wel in de planning, maar dan met foto's waar ik me niet voor schaam. Want de huidige staat van de lak laat te wensen over. Bijdragen in een topic is voor mij een beetje moeilijk gezien mijn kennis van auto's in het algemeen een maand of drie geleden pas de nul status heeft verlaten. Maar ik zal mijn best gaan doen.

Ik heb mijn SW20 vorige week APK laten keuren, gelukkig met een goed resultaat. Ik werd er door de APK keurmeester op attent gemaakt dat mijn lambdasonde in de katalysator niet vast zit aan de katalysator noch dat het stekkertje wat er aanzit ergens aan aangesloten is. Mijn vraag is tweeledig; moet ik hier iets aan doen en zo ja, wat?
Image
Image
Image
Alvast bedankt voor de reacties.
Arnie
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Vind het eigenlijk wel raar dat je MR2 zonder lambda-sonde door de keuring is gekomen.
Normaal is het gemeten CO gehalte dan veel te hoog.
Mischien is er ergens anders nog een kunstgreep uitgehaald om de goede CO waarden te bereiken ?

Verder heb je helemaal gelijk, je doet je normaal eerst voorstellen;)
Foto's van je vriendin ipv je MR zijn ook goed, graag een telling van huisdieren er bij vermelden en of het honden of katten zijn (bij voorkeur ook met foto) ;D

En mischien is het een idee om het opknappen van je MR bij de projecten te zetten (uiteraard met foto's), wellicht krijg je nog wat tips en trucks.

Had ik al gemeld dat de meesten hier gek zijn op foto's ? :foto-ani:
mr2PUNTfreak
Dit lijkt me niet origineel, zoals ik het nu zie zit de sensor in de cat. normaal zit die in de downpipe.
Zal even kijken of ik daar een foto van heb.
Ohja en welkom hier, en idd. kom maar op met die :foto-ani:
mr2PUNTfreak
Hier de foto.
Image

@Marco: Heb even een foto van je geleend.;)
Leliev
Zere vingers van het typen..
Arnie wrote:Vind het eigenlijk wel raar dat je MR2 zonder lambda-sonde door de keuring is gekomen.
Normaal is het gemeten CO gehalte dan veel te hoog.
Mischien is er ergens anders nog een kunstgreep uitgehaald om de goede CO waarden te bereiken ?
Ik heb ook geen lambda-sonde, maar ben ook de vorige keer goed door de keuring gekomen. Geen idee of er trucjes zijn uitgehaald, maar t gevaarte rijd als een gek :D
Post Reply