Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.
Moderator: Pieten
Markk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214 Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:53
Type MR2: AW11
Bericht
door Markk » 30 mei 2010, 15:21
Green Goblin schreef: Als Joshma zo snel is, waarom is jouw auto dan nog steeds niet klaar Marco ?
Omdat Joshma omkomt in het werk
, Eigen huis helemaal verbouwen en dan nog de tweetjes
MarcoTwo
Berichten: 7457 Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:
Bericht
door MarcoTwo » 31 mei 2010, 12:38
Green Goblin schreef: Als Joshma zo snel is, waarom is jouw auto dan nog steeds niet klaar Marco ?
Turbomotoren doet hij met zijn ogen dicht.
Bij mij moeten er nog een paar 'kleinigheden' gebeuren (hopelijk lukt dat nog vóór Oostenrijk, wat wel in de planning stond een paar weken terug).
MarcoTwo
Berichten: 7457 Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:
Bericht
door MarcoTwo » 31 mei 2010, 12:39
Markk schreef: Omdat Joshma omkomt in het werk
, Eigen huis helemaal verbouwen en dan nog de tweetjes
Die van jou heb ik pas zien staan daarzo (maand geleden).
Markk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214 Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:53
Type MR2: AW11
Bericht
door Markk » 31 mei 2010, 16:38
MarcoTwo schreef: Die van jou heb ik pas zien staan daarzo (maand geleden).
afgelopen zaterdag opgehaald
MarcoTwo
Berichten: 7457 Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:
Bericht
door MarcoTwo » 31 mei 2010, 17:55
Tijdje geduurd en nu alles verholpen?
Markk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214 Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:53
Type MR2: AW11
Bericht
door Markk » 31 mei 2010, 20:27
MarcoTwo schreef: Tijdje geduurd en nu alles verholpen?
Nog een paar kleine dingetje, maar dat komt snel goed. Hij gaat iig weer als de brandweer
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186 Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11
Bericht
door tweakmaster » 31 mei 2010, 21:04
Hopelijk niet als deze:
[youtube]G3uoVOOlT2s[/youtube]
Surferdude schreef: Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486 Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11
Bericht
door dooierick » 01 jun 2010, 00:25
het is ook niet zo moeilijk hoor dat swappen
deed het van het weekend in 13 uur
oefening baart kunst
het is alleen duur oefenen
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
WIDE_MR2
Bericht
door WIDE_MR2 » 01 jun 2010, 16:53
oke bedankt.
ik zal joshma vanavond eens even bellen
Green Goblin
Berichten: 12095 Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:
Bericht
door Green Goblin » 01 jun 2010, 17:43
dooierick schreef: het is ook niet zo moeilijk hoor dat swappen
deed het van het weekend in 13 uur
oefening baart kunst
het is alleen duur oefenen
Dan drink jij laat koffie....
Lucien
Bericht
door Lucien » 01 jun 2010, 19:09
13 uur??? haha oefen nog maar even dan;D 8:00 uur brengen en om 17:00 uur naar huis rijden met een geswapte mr2.
frankie-turbo
Berichten: 3534 Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:
Bericht
door frankie-turbo » 01 jun 2010, 19:41
jep, en als je het echt goed doet, vervang je de benzinetank ook voor de brandstofpomp, en dan ben je zo 3uur meer kwijt..
als je alleen bent, en ook de distributieriem waterpomp enzo vervangt heb je behoorlijk te halen in 13 uur tijd,
Lucien
Bericht
door Lucien » 01 jun 2010, 22:13
Als je de brandstofpomp enzo ook vervangt ben je inderdaad wel iets langer bezig:) . Ik ga dan uit van een kant en klaar liggende motor met kabelboom zekeringkast ecu wielnaven enz. Als je zelf ook de distributie en waterpomp er bij gaat verangen en de brandstofpomp ben je idd zo 13 uur verder. Maar het gaat sneller om even je pomp om te wisselen voor een walbro dan ben je direct klaar voor eventueel een upgrade, en hoef je niet de hele tank er onder weg te halen.
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486 Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11
Bericht
door dooierick » 02 jun 2010, 17:36
brandstof pomp had ik eerder al gedaan
moest nu een ander koppeling der in zetten
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
frankie-turbo
Berichten: 3534 Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:
Bericht
door frankie-turbo » 03 jun 2010, 22:15
als je de pomp vervangt moet de tank er onderuit.. hij zit namelijk in de tank.. en die kan alleen aan de bovenkant open,
Lucien
Bericht
door Lucien » 03 jun 2010, 23:56
De tank aan 1 kant laten zakken is voldoende als je dan een beetje lenig bent kun je de moertjes net los draaien en de pomp er uit halen:P , zo is het mij wel gelukt met de inbouw van een walbro pomp.
Lucien
Bericht
door Lucien » 03 jun 2010, 23:57
Maar Het Is Kolere Werk!!
frankie-turbo
Berichten: 3534 Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:
Bericht
door frankie-turbo » 06 jun 2010, 13:22
ja en als je pech hebt heb je daarna een scheur bij je vulbuis aansluiting
ik deed het ook zo, totdat ik lekkages kreeg,
als je hem laat hangen tordeer je de vulbuis
Lucien
Bericht
door Lucien » 06 jun 2010, 13:43
Dan heb ik dus geluk gehad haha