Hello
zoals jullie weten vervang ik mijn koppeling
daar hoort ook nieuwe transmissie olie bij..
hebben jullie een idee of ik goed zit?
Op de website van Kroon olie raden ze me Almirol ATF aan, maar op de beschrijving van de olie staat dat deze olie voor automatische versnellingsbakken is.... moet dit een probleem vormen???:-/
Olie versnellingsbak???
Moderator: Pieten
- frankie-turbo
- Type MR2: AW11
gewoon 75/80w90 gebruiken als je bak goed schakeld.. heeft hij last van slechte synchro's kun je atf olie gebruiken
je hoeft niet persee de hyperdepieper dure olie te kopen.. gewone comma of kroon olie voldoet prima
je hoeft niet persee de hyperdepieper dure olie te kopen.. gewone comma of kroon olie voldoet prima
Nou ik ben pas bij willie hermans geweest daarvoor en hij geeft aan dat het beste ATF in kunt doen dit is ook beter inderdaad voor de synchro's
Anders zou ik zeggen neem even contact op met willie die kan het je haarfijn uitleggen
Anders zou ik zeggen neem even contact op met willie die kan het je haarfijn uitleggen
-
Demo
Nu ja goed, als Willie dat zegt prima, heb het toch al gekocht jongens
hehehehe....
dus prima olie, mooi..
Maar ehm.. waarom staat er dan op dat hij voor automatische transmissie geschikt is, terwijl er olie is voor handgeschakelde bakken... en automatische apart.
dus prima olie, mooi..
Maar ehm.. waarom staat er dan op dat hij voor automatische transmissie geschikt is, terwijl er olie is voor handgeschakelde bakken... en automatische apart.
daarom dus voor als de sychromesh rot isDemo wrote: Maar ehm.. waarom staat er dan op dat hij voor automatische transmissie geschikt is, terwijl er olie is voor handgeschakelde bakken... en automatische apart.
zegt uiteraard meer over de persoon aan het stuur maar goed
er zijn mensen die van mening zijn dat in de 1 doortrekken tot 7k snel is
Het is niet alleen voor als de synchro rot is maar ook dat ze langer meegaan ook al zijn ze niet rot de smering van de automaat olie is anders als de gewone bak olie, maar ook met de automaatolie is het soepeler schakelen
Mightyzap wrote:daarom dus voor als de sychromesh rot is
er zijn mensen die van mening zijn dat in de 1 doortrekken tot 7k snel isde max koppel ligt toch echt op 4800 rpm dus alles daarboven heb geen nut als je een versnelling omhoog moet....daar gaat dus de synchromesh van kapot.
Als je auto pookknop verwarming heeft, dan gaat je syncro ook kapot...
-
Demo
Mightyzap wrote:daarom dus voor als de sychromesh rot is
er zijn mensen die van mening zijn dat in de 1 doortrekken tot 7k snel isde max koppel ligt toch echt op 4800 rpm dus alles daarboven heb geen nut als je een versnelling omhoog moet....daar gaat dus de synchromesh van kapot.
He?
De synchromesh ringen vangen toch het verschil in snelheid op tussen de versnellingen zeg maar.. en gaan kapot van verkeerd schakelen, of in ieder geval.. hoog in toeren koppeling loslaten, ..uitrijden..schakelen.. en bijvoorbeeld dik gasgeven etc.. moeilijk uit te leggen zo..
maar niet van dik doortrekken tot 7k ?