Misschien eerst een domme vraag; mijn V6 heeft twee kleppendeksels, moet ik ook twee ontluchtingspunten zoeken?
![Huh :huh:](./images/smilies/huh.gif)
![Afbeelding](http://i56.tinypic.com/1z56sqx.jpg)
![Afbeelding](http://i56.tinypic.com/1ieqnq.jpg)
En is er een mogelijke ontluchting van het kleppendeksel op de derde foto te zien?
![Afbeelding](http://i54.tinypic.com/29p5di0.jpg)
Alvast bedankt voor de hulp
![Blij :D](./images/smilies/cheesy.gif)
Moderator: Pieten
Volgens mij maakt dit plaatje weinig sense, of het nu gaat om een geblazen motorblok zoals in de afbeelding of niet. Zoals het hier staat, heb je alleen ontluchting richting tank als er overdruk (boost, maar niet die van de turbo/SC maar gewoon een overdruk in het carter) is. Bij onderdruk gaat je carterontluchting als nog gewoon naar de luchtinlaat. Lijkt me half werk.Huub schreef:Yep, mijn V6 heeft maar 1 carter, maar wel 2 kleppendeksels....![]()
the purpose for Oil Catch tank is to catch all the engine oil from valve cover to intake/air filter... to make your engine clean.....
Klopt, ik heb het verkeerde plaatje geplakt. Binnen de discussie waar ik dat plaatje vandaan heb, werden diverse set-ups besproken; de goede en de slechte!ErikV schreef:Volgens mij maakt dit plaatje weinig sense...