Mijn tubbies "big brother"

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

TychoMR2
Ik lul al aardig mee !
Nadat mijn nieuwe turboblokje binnen 2.000 km al stuk was gelopen (ookzaak; een defecte boostcontroler). Had ik eigenlijk wel een beetje gehad met mijn MR2. Ik besloot om het ding weg te zetten en dit later weer op te pakken wanneer de gemoederen wat tot rust waren gekomen.

Eigenlijk wilde ik al enige tijd iets anders aangezien ik de Emmer al weer ruim 7 jaar in mijn bezit had. Kortom, ik ging uitkijken naar een andere funcar. Ik had het volgende lijstje met de mogelijke deelnemers voor ogen:
- Porsche Boxter
- Nissan 350Z
- Honda S2000

Via een kennis kon ik een aantal uren een Boxter lenen om deze Porsche goed te leren kennen. Al na een uur wist ik al dat dit zeker niet de opvolger van mijn MR2 zou worden. Wegligging, sturen en remmen was prima in orde maar de 2.5 liter 6-cylinder had veel te weinig vermogen en de Porsche miste nu net de kick die mijn Tubby wel kon geven. Met de 350Z was ik nog sneller klaar: Ik vond het interieur zo'n afknapper dat daar niet eens heb gereden.

Een vriend van mij gaf mij toen de suggestie om eens naar een Jaguar XK te gaan kijken. Prachtig interieur, een dikke 8-cylinder met minimaal 4 liter inhoud en standaard voorzien van allerlei leuke speeltjes. Na een bezoek bij de Jaguar dealer was ik verkocht, wat een schitterende wagen!

Aangezien de Jaguar dealer echt de hoofdprijs rekende ben ik toen gaan zoeken in Engeland en na een paar weken zoeken had ik de ideale kandidaat gevonden: Een XK8 in donker groen (bijna dezelfde kleur als mijn MR2), classic interieur, 18 inch velgen maar 50k miles op de klok en 2 jaar garantie en volledige dealerhistory. Na een uitgebreide proefrit riep ik meteen "YES, please".

Een Jaguar XK8 is natuurlijk een compleet andere beleving dan een MR2. Uiteraard niet zo strak en hitsig maar de kracht en de slouplesse van een 4.0 V8 is geweldig. De afwerking van het interieur is fantasisch en de geluidsinstallatie (Alpine, 8 speakers + subwoofer) klinkt zelfs beter als thuis.
Maar genoeg geschreven, hierbij een paar shoots:

Image
Image
Image
Image
Image
scoolio
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Dat ziet er leuk uit.
Wel iets heel anders dan je MR2.
Heel veel plezier met deze wagen.
Wees er zuinig op.

Als je de MR2 ooit weg wil doen, heb ik misschien wel interesse in je velgen. ;D
Want die blijf ik geweldig vinden!
TychoMR2
Ik lul al aardig mee !
Voorlopig doe ik de MR2 nog niet weg: Ik heb er zoveel geld ingepomped tijdens de tubby conversie. Joshma zet er een nieuw blok in en zal de "oude" onderdelen overzetten. Hij gaf aan dat dit relatief snel kan worden gedaan. Ik hoop dan ook volgend seizoen in de Mr2 te kunnen rijden.

Mocht ik hem ooit wegdoen in onderdelen dan zal ik aan je denken!;D
scoolio
TychoMR2 wrote:Voorlopig doe ik de MR2 nog niet weg: Ik heb er zoveel geld ingepomped tijdens de tubby conversie. Joshma zet er een nieuw blok in en zal de "oude" onderdelen overzetten. Hij gaf aan dat dit relatief snel kan worden gedaan. Ik hoop dan ook volgend seizoen in de Mr2 te kunnen rijden.

Mocht ik hem ooit wegdoen in onderdelen dan zal ik aan je denken!;D

Is goed.;) ;D
Maar misschien heb ik ze dan zelf al wel gekocht .....

Ik hoop voor je dat je snel weer kan rijden in de MR2.
Want je hebt er inderdaad heel veel aan gedaan.
En het is zonde om hem kapot te laten staan.
BST
Type MR2: SW20/21/22
Dat is wel even iets heel anders dan een MR2... wel een gave auto om te rijden denk ik. Gaat hard, maar toch heel comfortabel. Geniet ervan..
TychoMR2
Ik lul al aardig mee !
Vooral de souplesse op de snelweg is erg gaaf, 160, 170, 180 het vliegt voorbij. Het is echter wel een vrij grote (en dus zware) bak... Even lekker sturen op een bochtige weg is er niet bij. Had laatst een wedstrijdje gehouden met de Scobby van een maat van me: Ik was koning op de snelweg maar op het dijkweggetje hield ik hem echt niet bij.
frankie-turbo
heeej tycho! leuke bak!, maar wil je niet bang maken.. maar ik zou vast plaats maken naast je mr2 in de garage.. de jag's van dit type staan erom bekend om de slechte motoren en automaat bakken ;)
mister bob
Ik lul al aardig mee !
maak die jongen nou niet ongelukkig:P
is wel een heel gaaf bakkie btw,veel plezier en geluk ermee..
TychoMR2
Ik lul al aardig mee !
Heej Frankie, Dat klopt opzich wel dat de motor/bak/differentieel combo een zwak punt is in deze auto's. Gelukkig heb ik een tweede generatie die een stuk betrouwbaarder zijn. In de derde generatie zijn echt alle problemen opgelost (na 2005) en is het wel een behoorlijk betrouwbare auto geworden.

Ik moet natuurlijk afwachten hoe hij zich gaat houden.... De Jag dealer heeft hem grondig gecontroleerd en gaf aan dat ie een een keurige staat verkeerd. Dit in combinatie met de lage kilometerstand heb ik goede hoop!
Ricardos
Mooie stijlvolle auto!
Maar toen ik nog bij Jaguar werkte was het inderdaad een reparatie gevoelige auto zoals frankie zegt.
Ik hoop dat je er veel plezier van hebt! :D
frankie-turbo
gelukkig maar dan.. ik vind het wel een dikke bak :P
TychoMR2
Ik lul al aardig mee !
Hmmmm, Jij hebt bij Jaguar gewerkt..... Ik weet wie ik nu kan vragen mocht ik problemen krijgen ;) ! Doe jij "aan huis" reparaties??? :P
shenron
ik heb zelf ook is in zo'n ding mogen rijden, en dat ijd heerlijk.
Maar degene waarik in reed was volgens mij een XKR als ik me niet vergis.
Zeer leuke wagen man, veel plezier ermee.
Ricardos
TychoMR2 wrote:Hmmmm, Jij hebt bij Jaguar gewerkt..... Ik weet wie ik nu kan vragen mocht ik problemen krijgen ;) ! Doe jij "aan huis" reparaties??? :P
Ik verkocht ze alleen :D
Post Reply