Eigenlijk wilde ik al enige tijd iets anders aangezien ik de Emmer al weer ruim 7 jaar in mijn bezit had. Kortom, ik ging uitkijken naar een andere funcar. Ik had het volgende lijstje met de mogelijke deelnemers voor ogen:
- Porsche Boxter
- Nissan 350Z
- Honda S2000
Via een kennis kon ik een aantal uren een Boxter lenen om deze Porsche goed te leren kennen. Al na een uur wist ik al dat dit zeker niet de opvolger van mijn MR2 zou worden. Wegligging, sturen en remmen was prima in orde maar de 2.5 liter 6-cylinder had veel te weinig vermogen en de Porsche miste nu net de kick die mijn Tubby wel kon geven. Met de 350Z was ik nog sneller klaar: Ik vond het interieur zo'n afknapper dat daar niet eens heb gereden.
Een vriend van mij gaf mij toen de suggestie om eens naar een Jaguar XK te gaan kijken. Prachtig interieur, een dikke 8-cylinder met minimaal 4 liter inhoud en standaard voorzien van allerlei leuke speeltjes. Na een bezoek bij de Jaguar dealer was ik verkocht, wat een schitterende wagen!
Aangezien de Jaguar dealer echt de hoofdprijs rekende ben ik toen gaan zoeken in Engeland en na een paar weken zoeken had ik de ideale kandidaat gevonden: Een XK8 in donker groen (bijna dezelfde kleur als mijn MR2), classic interieur, 18 inch velgen maar 50k miles op de klok en 2 jaar garantie en volledige dealerhistory. Na een uitgebreide proefrit riep ik meteen "YES, please".
Een Jaguar XK8 is natuurlijk een compleet andere beleving dan een MR2. Uiteraard niet zo strak en hitsig maar de kracht en de slouplesse van een 4.0 V8 is geweldig. De afwerking van het interieur is fantasisch en de geluidsinstallatie (Alpine, 8 speakers + subwoofer) klinkt zelfs beter als thuis.
Maar genoeg geschreven, hierbij een paar shoots: